۳۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

زورگيری فقط برای خوش‌ تيپی!

چهار جوان که اقدام به تشکيل باند زورگيري براي سرقت از افراد کرده بودند، دستگير شدند.اين افراد براي خريد لباس‌هاي گرانقيمت اقدام به زورگيري از عابران مي‌کردند.

روزنامه ابتکار: چهار جوان که اقدام به تشکيل باند زورگيري براي سرقت از افراد کرده بودند، دستگير شدند.اين افراد براي خريد لباس‌هاي گرانقيمت اقدام به زورگيري از عابران مي‌کردند.

از اوايل زمستان سال گذشته و در پي وقوع سرقت‌هاي مشابه به شيوه زورگيري توسط سرنشينان چند دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا ۱۲۵ در محدوده متروي شهرري، جوانمرد قصاب، ترمينال‌جنوب، نواب، صفائيه و....، موضوع براي رسيدگي تخصصي در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

که با ارجاع پرونده به پايگاه نهم پليس آگاهي، کارآگاهان با تجميع پرونده‌هاي مشابه در مناطق مختلف جنوب و جنوب شرق تهران به‌ويژه در شهرري و دولت‌آباد اطلاع پيدا کردند که چند جوان موتورسوار، در قالب گروه‌هاي سه يا چهار نفره و غالبا با استفاده از دو دستگاه موتورسيکلت هوندا ۱۲۵ اقدام به سرقت گوشي تلفن‌همراه به شيوه زورگيري در محل‌هاي خلوت مي‌کنند که بنا بر اظهارات تعدادي از مالباختگان خشونت استفاده شده از سوي اين گروه از سارقان به حدي بود که در چندين مورد که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آنان را داشته‌اند.

اما با اعمال خشونت، تهديد با سلاح سرد، ضرب و جرح و... از سوي سارقان روبرو شده بودند به گونه‌اي که حتي در يکي از سرقت‌ها زماني که سارقان با مقاومت يکي از مالباختگان مواجه شده بودند با چاقو به او حمله کرده و صورت وي را شديدا مجروح کرده بودند.

با شناسايي ده‌ها مالباخته‌اي که در مناطق مختلف شهرري و به شيوه خفه‌کني، تهديد با سلاح‌سرد و... مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنين با بهره‌گيري از اخبار و اطلاعات بدست آمده در طول رسيدگي به پرونده و همچنين چهره‌نگاري‌هاي صورت گرفته توسط مالباختگان، کارآگاهان موفق به شناسايي گروهي از مجرمان جوان سابقه‌دار شدند.

در ادامه در ۱۰ دي‌ماه سال ۹۰ دو متهم سوار بر موتورسيکلت در منطقه ۲۴ متري توسط ماموران کلانتري ۱۷۲ دستگير شدند که پس از انتقال دو متهم به پايگاه نهم و شناسايي به عنوان مجرمان تحت تعقيب، تحقيقات از آنان آغاز و سومين عضو اين گروه نيز در ۱۵ دي‌ماه همان سال در مخفي‌گاهش واقع در شهرري دستگير شد.

با دستگيري متهمان ده‌ها مالباخته‌اي که در خصوص سرقت اموال خود به شيوه‌هاي مختلف زورگيري طرح شکايت کرده بودند، متهمان را مورد شناسايي قرار دادند که متهمان نيز پس از مواجه حضوري با مالباختگان و با توجه به ديگر دلايل و مدارک ارائه‌شده از سوي کارآگاهان، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ده‌ها فقره سرقت در مناطق مختلف شهرري اعتراف کردند.

يکي از متهمان در اين رابطه به ماموران گفت که مدتي قبل براي تعمير خودروي پدرش به تعميرگاه رفته و با پسري که در آنجا کار مي‌کرد آشنا شده که احسان با صاحب تعميرگاه دعوا شد و خيلي زود از تعميرگاه بيرون آمد و بيکاري وي باعث شد تا با يکديگر راهي پارک شوند و با ساير اعضاي گروه آشنا شوند و احسان که دوست داشت پولدار شود و تيپ بزند به‌قدري از پول و تفريح گفت تا وي هم راضي شده تا با هم سرقت کنند و براي اينکه به پول برسند تصميم گرفتند گوشي تلفن همراه سرقت کنند و براي اينکار يکي از آنان به بهانه پرسيدن آدرس از موتور پياده مي‌شد و گوشي را سرقت کرده و سوار موتور مي‌شدند و اگر هم مالباخته مقاومت مي‌کرد همگي از موتور پياده مي‌شدند و با استفاده از خلوتي محل و با تهديد چاقو و گاهي اوقات به شيوه خفه‌کني، سرقت را انجام مي‌دادند.

متهم در ادامه اعترافات خود گفت که گوشي‌ها را به يکي از دوستانش که اموال سرقتي مي‌خريد فروخته و پول حاصل از فروش ‌آن‌ها را بين خودشان تقسيم مي‌کردند و تمام پول به‌دست آمده را خرج لباس و تفريح مي‌کردند و دلشان مي‌خواسته مانند ديگران تيپ خوبي داشته باشند و سعي مي‌کردند تا با پول‌هاي دزدي آرزوهايشان را برآورده کنند اما زماني که احسان که فهميده آنان توسط پليس دستگير شده‌اند پا به فرار گذاشته و نمي‌داند کجاست!

وي احسان را سر دسته تيم اعلام کرد و معترف شد که وي نقشه‌هاي سرقت را مي‌کشيد حتي يکبار که براي دزدي رفته بودند با مالباخته درگير شد و روي صورتش چاقو کشيد.

با اعتراف سه متهم به سرقت‌هاي متعدد گوشي‌هاي تلفن همراه به شيوه زورگيري، تحقيقات براي دستگيري سرکرده اين گروه ادامه يافت و سرانجام کارآگاهان با انجام اقدامات پليسي در يکم مهرماه ۹۱ احسان را شناسايي و دستگير کردند.احسان که در زمان دستگيري تلاش داشت از دست کارآگاهان متواري شود نهايتا با شليک چندين تيرهوايي دستگير و به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ رستمي، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به ارزش چند صد ميليون توماني وجوه نقد سرقت شده در اين پرونده، گفت: تاکنون بيش از ۸۰ مالباخته سارقان را شناسايي کرده و در حال حاضر تحقيقات براي شناسايي ساير مالباختگان ادامه دارد.

رستمي گفت: شيوه و شگرد اعضاي اين گروه طوري بوده که با استفاده از چند دستگاه موتورسيکلت در کوچه‌ها و خيابان‌هاي خلوت اقدام به پرسه‌زني کرده و پس از شناسايي سوژه مناسب، با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه افراد مي‌کردند.

وي با بيان اينکه سن اعضاي اين گروه بين ۱۸ تا ۲۲ سال است، گفت: بازپرس با توجه به تعدد سرقت‌هاي انجام شده از سوي متهمان و احتمال افزايش ديگر جرايم ارتکابي توسط آنان، براي هر کدام از متهمان اين پرونده قرار قانوني يک ميليارد توماني صادر و متهمان را براي انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و مالباختگان در اختيار پايگاه نهم پليس اگاهي تهران بزرگ قرار داد.

رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ از مالباختگاني که به همين شيوه در محدوده ايستگاه متروي شهرري، جوانمرد قصاب، ترمينال جنوب، نواب، صفائيه و.... مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا براي طرح و پيگيري شکايات خود به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران‌بزرگ واقع در شهرري خيابان آستانه مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • آناهیتا

      جونتون بالا بیاد مثل بقیه جوونا که دارن دو شیفت کار میکنن برین کار کنین و با پول خودتون خوش تیپ بشین.

    • mohammad

      آنها رافعلا گرفته اند ولی متاسفانه شاهد آزادی اینگونه مجرمها درآینده نزدیک خواهیم بود.

    • متانت

      بعضیا فقط دنباله پوله مفت می گردن. آخه بی وجدانا خیلی از چیزایی که دزدیدین طرف کلی واسش جون کنده.

    • زهرا خانوم

      بدبختی و نداری ببین کار اینارو به کجا رسونده که بخاطر یه دست لباس گرون قیمت دست به خلاف میزنن...حیف اون زحمتی که پدر ومادرشون واسشون کشیدن...یه روانشناسی میگفت:
      خوشی ای که به اشک مادر بیانجامد هیچ ارزشی ندارد...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج