۳۴۸۶۸۰
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

روح جومونگ در کالبد زنان ایرانی!

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در دو ماهه نخست سال جاری ۹۲ هزار و ۴۷۳ نفر به خاطر مصدومیت ناشی از نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد، ۲۹ هزار و ۱۳۱ نفر زن بودند.

خبرگزاری تسنیم: در دو ماهه نخست سال جاری ۹۲ هزار و ۴۷۳ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع ۹۵ هزار و ۶۴۳ نفر بود ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

از این تعداد، ۶۳ هزار و ۳۴۲ نفر مرد و ۲۹ هزار و ۱۳۱ نفر زن بودند و در این مدت استان‌های تهران با ۱۶ هزار و ۲۰۷، خراسان رضوی با هفت هزار و ۱۲۱، اصفهان با شش هزار و ۶۴۸ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۵۵۶، خراسان جنوبی با ۶۴۲ و سمنان با ۸۳۱ نفر کمترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند.

در اردیبهشت امسال نیز آمار مراجعین نزاع با کاهش ۴.۷ درصدی مواجه بود و در این ماه ۴۸ هزار و ۲۵۵ مصدوم به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند.

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، مراجعین نزاع به خاطر داشته باشند که ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد و آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. لذا معاینه دقیق ‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

همچنین باید افزود که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است. برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره، تصویربرداری یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم. این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، لذا صبر و شکیبایی بیشتر مراجعین را می طلبد.

در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، افراد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند. سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

صدمات ایجاد شده در نزاع (شامل آثار ضرب و جرح) یا مشمول دیه است یا ارش. در دیه "که مقدار مالِ معینی است و در شرع مقدس به سبب جنایات غیرعمدی بر نَفس، عضو یا منفعت یا جنایات عمدی در مواردی که به هر جهت قصاص ندارد، مقرر شده‌ است. اَرش نیز "دیه غیر مقدر است و میزان آن در شرع تعیین نشده است و دادگاه با لحاظ نوع و کیفیت جنایت و تآثیر آن بر سلامت مجنی علیه و میزان خسارت وارده با در نظر گرفتن دیه مقدر و با جلب نظر کارشناس میزان آن را تعیین می کند."

لذا در مواردی که برای صدمه وارده دیه مقدر وجود نداشته باشد کارشناس پزشکی قانونی بر اساس نوع جراحت و کیفیت آن و تأثیر بر سلامت مُجنی علیه و ایجاد یا عدم ایجاد نقص عضوی و تأثیر در کارایی عضو یا اندام اقدام به تعیین ارش می کنند که میزان ارش نسبت به دیه کامل انسان تعیین می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روح جومونگ درزنان ایرانی رسوخ نکرده بلکه مشکلات زندگی وسروکله زدن باهمسران عصبی تاخورده زیر خیل عظیم مشکلات باعث شده زنان آ ستانه تحمل کمی داشته باشندوکمترین فشارعصبی آ نان رادچار واکنش منفی ودرگیری بنماید لطفا عادلانه تر قضاوت بفرمایید

    • بدون نام

      این خبر برای مسوولان زنگ خطری باشدکه اگر مادران در معرض مشکلات قراربگیرند پای بست زندگی ودر نهایت جامعه درمحضرخطر قرارمیگیرد امنیت روانی زنان برای آ نان یک دغدغه باشد واهمیت ندادن به زنان در نهایت دودش به چشم جامعه خواهدرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسول؟؟؟!!!!

    • دلسوز

      ببخشید روح جومونگ وزنان کجای خبر بود ؟!!!!!

    • بدون نام

      .عزیزم یک متن فحش و اراجیف می خوای بدم درباره خانم ها بنویسید خیالت راحت بشه شاید عقده ها که از تبعیض اشکار وبی عدالتی ها و چاپیدن و غارت است خالی بشه چون توهین به این قشر نماینده و مدعی العموم نداره که ازتون شکایت کنه.
      مردی از رانت خواری هر دولتی که روی کار بنویس جوانهای بیکار حساب کار دستشون برای همیشه بیاد چه خبره!!
      مردی یک کمپین بیکاران تشکیل بده .حقوق من کجاست تشکیل بده.یک حقوق 240 میلیون===240 نفر بیکار.

    • نیک نژاد

      مشگلات موجود جامعه سبب پریشان فکری مردم چه زن و چه مرد شده است

    • کوروش

      زنان این مملکت یک قسمت از دو قسمت نیروی جامعه اند زن و مرد فقط یک تعریف برای نوع جنسیت است پس انها نیز در برابر نا ملایمات ، فشارهای روحی ، و تمام انچیزهای که یک مرد در جامعه نسبت به آن واکنش نشان میدهد مستعد واکنشند اما فرق این دو در این است که وقتی یک زن در انزار درگیری فیزیکی انجام میدهد یعنی چند برابر یک مرد درد و فشار بر او چیره شده و دیگر خودش نیست

    • بدون نام

      منظورتون از این تیتر زدن ها چیه؟ مطلب که چیز دیگه ای هست.

      کم فروشی حتی تو تیتر زدن هم نفوذ کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج