۳۴۴۵۹۲
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

درخواست اعلام حقوق مدیران بانک مرکزی

نماینده سابق مجلس در واکنش به انتشار اخباری در مورد حقوق‌های چند ده میلیونی برخی مدیران از رییس کل بانک مرکزی خواستار اعلام مقدار حقوق مدیران بانک مرکزی از رئیس کل تا پائین‌ترین رده مدیران و ضوابط تعیین آن‌ها شد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده سابق مجلس در واکنش به انتشار اخباری در مورد حقوق‌های چند ده میلیونی برخی مدیران از رییس کل بانک مرکزی خواستار اعلام مقدار حقوق مدیران بانک مرکزی از رئیس کل تا پائین‌ترین رده مدیران و ضوابط تعیین آن‌ها شد.

احمد توکلی در مطلبی با عنوان « مقدار و ضوابط پرداخت به مدیران بانک مرکزی را اعلام کنید » که در کانال تلگرام خود منتشر کرده، آورده است:

«آقای دکتر سیف در مصاحبه دیروز خود در حاشیه جلسه مدیران بانک مرکزی با وزیر کشور درباره افشای پرداختی به مدیران بانک‌ها خبر داد که در بهمن ۱۳۹۴، شورای پول و اعتبار مصوبه‌ای داشته است که بر اساس آن حداقل اطلاعاتی که بانک‌ها موظف به علنی کردن آن‌ها هستند، شمرده شده است" یکی از بندهای مهم آن به میزان پرداختی مدیران و اعضای هیات مدیره بانکها اختصاص دارد. " این مصوبه شورای پول و اعتبار به بانک‌ها ابلاغ شده است. قابل ذکر است که بانک‌ها از جمله بانک مرکزی، قانونا ملزم به اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار هستند.

بنده به عنوان یک شهروند و نیز به عنوان رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد "دیده‌بان شفافیت و عدالت" از رئیس کل، جناب دکتر سیف می‌خواهم مقدار حقوق مدیران بانک مرکزی از رئیس کل تا پائین‌ترین رده مدیران و ضوابط تعیین آن‌ها را شفاف اعلام کنند. این درخواستم مستند به سه امراست :

۱. مبتنی است بر حقی که قانون آزادی انتشار و دسترسی به اطلاعات مصوب ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی برای هر ایرانی به رسمیت شناخته است. ماده ۲ این قانون مقرر می‌کند " هر شخص ایرانی حق دسترسی به اطلاعات عمومی را دارد". اطلاعات عمومی تمام" انواع و اشکال اطلاعاتی که در آن مؤسسه نگهداری می‌شود" را در بر می‌گیرد به استثنای "اسرار دولتی"(بند د ماده ۱۰).

۲. اگر شفافیت برای بانک‌ها الزامی است، بانک مرکزی که مادر بانک‌های کشور است شایسته‌تر است که پیشقدم باشد. این حکم اخلاق دینی و اداری و شاخص حکومت دینی است. این کار را بکنید تا مخاطب این آیه نباشید که فرمود: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۲﴾کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۳﴾ ای کسانی که ایمان آورده‌‏اید! چرا سخنی می‏‌گوئید که بدان عمل نمی‏‌کنید؟ نزد خدا بسیار موجب خشم است که سخنی بگوئید که عمل نمی‏‌کنید. (سوره صف)

۳. چند هفته پیش از انتشار فیش حقوقی رئیس بیمه ایران، پیرو اعتراض من به معاون صندوق توسعه ملی در باره دریافتی بی‌حساب مدیرعامل این صندوق، مدیرعامل به دفتر بنده آمد تا نسبت به دریافتی‌اش که من گمان می‌کردم رقم باورنکردنی ۳۵ میلیون در ماه است توضیح دهد. او مدعی شد که حقوق مدیر صندوق بر اساس ضوابط بانک مرکزی تعیین می‌شود، بنده نیز در رسانه‌ها اعلام کردم. حالا مردم می‌پرسند که ضوابط پرداخت به مدیران در بانک مرکز چیست که عمل به آنها برای آقای صفدر حسینی ماهانه ۵۷ میلیون تومان دریافتی درست می‌کند؟

بنابراین برای شفاف سازی، در اجرای تکلیف قانونی، دوری جستن از رفتار مغایر وحی الهی و اجتناب از موضع اتهام، ضرورت دارد بانک مرکزی این درخواست را به سرعت اجابت کند. از همکاران رسانه‌ای خویش متواضعانه می‌خواهم تا از این درخواست حمایت کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • علي

      آقاي توكلي واقعا حاي افرادي چون شما در محلس خالي است

      پاسخ ها

      • جواد

        به جان مادرم تا اخر عمر دیگه رای نمیدم

    • علی

      خودشون حقوق ده ها ملیونی میگیرن
      اونوقت ب ملت بدبخت وام با سود 24 درصد میدن
      خدا نابودتون کنه

    • جلالی

      بخاطر اینکه آقای سیف چندروز پیش درمصابه ای اعلام کرده یادش نم آید چقدر حقوق میگره این اقدام پسندیده ای است تا لااقل به آقای سیف میزان حقوقش گفته شود. البته این شیوه آقای سیف یا برای فرار ااعلام میزان حقوق دریافتی بالای خود بود یا انقدرازکانالهای مختلف پاداش حقوق اصافه کاری ورفاهیات ماموریت حق جلسه وغیره غیره بهش میدن که گیج شده که بگه چقدر حقوق میگیره

    • بدون نام

      این آقای توکلی هشت سال که ثروت این مملکت در دولت قبل به هر طریقی چپاول کردند کجا تشریف داشتند که حالا بدنبال حقوق دیگران است .همه این حقوقها در مقابل اختلاسها و وامهای پس داده نشده در دولت قبل پول خرد محسوب میشوند.

    • بدون نام

      آقای توکلی دستتان درد نکند واقعا که حواس شما جمع است خدا به شما خیر دهد

    • ناشناس

      مصیبت عظمای دولت در هنگام پرداخت یارانه‌ها؛ بایکوت شدن افزایش 20 هزارتومانی حق مسکن کارگران توسط دولت؛ اعلام واژه مرکب سیاسی کاری افشای فیش‌های حقوقی توسط جناب سیف؛ و دهها و هزاران و میلیونها چپاول و غارت توسط دست اندرکاران در دستگاههای دولتی؛ همه و همه یعنی هرج و مرج و دست اندازی به اموال عمومی؛ از جناب توکلی خواهشمند است در جهت افشای فیشهای حقوقی دستگاه قضا هم اقدام کنند.

    • عباس زاده

      سلام حالا فهمیدید کیا حقوقهای نجومی میگیرند بعد اززمان احمدی نژاد برای وزارت نفت جوسازی کردند طوری که همه جا که نفتی ها توی آتش کارمیکنند با آموزش ÷رورش مقایسه میکردند بروید مخابرات بانکها نیرو و...بگردید همین استثنا کردن قضات واستاد هم اشتباه است میگن میروند خوب بروند چی میشه چرا جبهه راخالی میکردند کسی نگران نبود که بااینهمه دزدی برای ایثارگران پول ندارند فقط تبلیغات است ..باتشکر

    • بدون نام

      دادش وقتی حق مسکن 20هزارتومانی کارگران رانمیدن ولی برایسکونت آقایان مجلسی 250میلون کمک هزینه مسکن میدن شماکجایی دقیقاکجایی.

    • بدون نام

      درود به شرفت. آقای توکلی
      ده نفر مثل شما بود دست این دزدا از بیت المال کوتاه میشد.
      شیر مادرت حلالت

    • بدون نام

      آقای توکلی لطفاخودت فیشهای خودت رامنتشرکن تاببینیم

    • بدون نام

      اقای توکلی دمتان گرم ولی میگن اصوال گرا هستی و قابل توجه اقایان اقای توکلی همیشه مصلحت ملی را به جتاح ترجیح میده در دولت قبل شاهد بودیم

    • اشراقی

      همین دولت اعلام کرد هروقت میخواهیم یارانه بدهیم ان شب عزاداریم ولی وقتی میخواهید حقوقهای انچنانی بدهید ماتم نمیگیرید این عدالت است

    • بدون نام

      حقوق های کلان که مبلغی نیست برای دولت
      ولی یارانه من زیاده به چشم میاد
      ندیم.ندیم.دولت بابت یارانه مبلغ سنگینی پرداخت میکنه.
      این قبض های افزایشی که بابت یارانه زیاد کردین.
      اینم به چشم نمیاد.یکسال بیکارم نمیدانم چه کنم.

    • بدون نام

      حالا تازه مردم فهمیدند چرا فرهنگیان اعتراض میکردند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج