۳۴۱۲۶۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

فرار ۴۳ هزار نفر از فلوجه

سازمان بین‌الملل مهاجرت اعلام کرد که از ۲۲ می تا ۱۳ ژوئن بیش از ۴۳ هزار نفر از شهر فلوجه عراق فرار کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: سازمان بین‌الملل مهاجرت اعلام کرد به دلیل شعله‌ور شدن درگیری‌ها در شهر فلوجه، از تاریخ ۲۲ می تا ۱۳ ژوئن بیش از ۴۳ هزار نفر از شهر فلوجه به خارج از شهر یا دیگر مناطق استان الانبار یا بغداد فرار کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الجزیره، بنا به گزارش سازمان بین‌الملل مهاجرت نزدیک به ۷۰ هزار نفر نیز به مناطق خود باز گشته‌اند که از بین آن‌ها ۳۳ هزار نفر به شهرهایی که ارتش عراق توانسته در استان الانبار آزاد کند، بازگشته‌اند.

از سوی دیگر شورای پناهندگان نروژ اعلام کرده است که اخیرا تروریست‌های داعش در ازای اجازه خروج برای هر فرد، ۱۰۰ دلار آمریکا دریافت می‌کنند.

«کارل کیمبری» سخنگوی این شورا که در حال حاضر در فلوجه است، گفته که هنوز فرار از فلوجه، سخت و ناامن است.

طبق آخرین آمار این سازمان بین‌المللی، ۳.۳ میلیون نفر از مردم عراق آواره شده‌اند که اغلب آن‌ها از اهالی استان‌های نینوی و الانبار هستند و ۷۷ درصد پناهندگان را تشکیل می‌دهند.

با آزادسازی مستمر شهرها و روستاها به دست نیروهای عراقی، میزان بازگشت آوارگان به خانه‌های خود افزایش یافته و به گفته سازمان بین‌الملل مهاجرت از ماه آوریل تا کنون ۱۱ درصد افزایش داشته است.

در همین ارتباط، مسئولان استان الانبار گفته‌اند که تروریست‌های داعش بشدت تحرک شهروندان عادی را زیر نظر دارند و طبق برآوردهای سازمان ملل و مسئولان محلی، بالغ بر ۴۰ هزار شهروند عادی در مناطق تخت تسلط داعش به نوعی گیر افتاده‌اند و غذا و آب کافی در دسترس آن‌ها نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج