آرشیو عکسهای «بیچاره» را حفظ کنید
رییس انجمن عکاسان سینمای ایران درگذشت اصغر بیچاره را ضایعهای جبرانناپذیری برای جامعه عکاسان سینما و عکاسان ایران دانست.
علی نیکرفتار - رییس انجمن عکاسان سینمای ایران - در گفتگو با ما ، اظهار کرد: اصغر بیچاره یکی از عکاسان پیشکسوت سینمای ایران بود و مهمترین موضوع درباره او، این است که زمانی به حوزه عکاسی فیلم وارد شد که کسی در این حوزه فعال نبود.

رییس انجمن عکاسان سینمای ایران ادامه داد: او در زمینه عکاسی تئاتر نیز فعالیت میکرد و چون در آن دوران، رسانهای نبود تا کارهای نمایشی را به مردم معرفی کند، از صحنههای تئاتر عکاسی میکرد و عکسهایش را جلوی سالنهای نمایش به مردم میداد. این کار، بعدها به سینما منتقل شد.
وی با درباره سابقه همکاریاش با این هنرمند نیز گفت: اصغر بیچاره علاوه بر عکاسی، بازیگر، فیلمبردار و مستندساز نیز بود. من عکاسی فیلم «بوی کافور، عطر یاس» به کارگردانی بهمن فرمانآرا را برعهده داشتم و آقای بیچاره نیز نقش یک عکاس را در آن ایفا میکرد.
نیکرفتار با بیان اینکه فرصتی برای دیدن آرشیو عکسهای بیچاره نداشتهام، اظهار کرد: آن آرشیو، منحصربهفرد است و امکان دارد مانند آن را نداشته باشیم. امیدوارم شرایطی استاندارد و منطقی ایجاد شود تا با رضایت خانواده او، از این عکسها، فیلمها و نگاتیوها محافظت شود و برای کارهای پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد. میتوان در اینباره با موزه سینما و معاونت سینمایی نیز صحبت کرد تا بخشی از موزه سینما به این آرشیو اختصاص یابد. انجمن عکاسان نیز در این زمینه تمام تلاشش را انجام میدهد.
او با اشاره به اینکه اصغر بیچاره از ابتدای تأسیس انجمن عکاسان سینمای ایران، عضویت افتخاری آن را داشته است، گفت: او فردی ساکت و گوشهگیر بود و متأسفانه کمتر در جلسات ما شرکت میکرد. من بهعنوان عضوی از انجمن، این ضایعه را به خانواده این هنرمند و جامعه هنری تسلیت میگویم.
نظر کاربران
خدارحمتش کنه انشاالله آخرت بخیرباشه