شورولت سیلورادو به روز شد +عکس
جنرال موتورز در سری جدید هر دو وانت سی یرا و سیلورادو، یک سیستم مکش هوای جدیدی جهت بهبود خنککنندگی پیشرانه و حفظ عملکرد مناسب آن در تمامی شرایط اختراع کرده و بکار برده است.
در این سیستم جدید، ۶۰ درصد هوای موردنیاز پیشرانهٔ توربودیزل Duramax از طریق جلوپنجره تأمین میشود. در این سیستم یک Ram Air (دریچهٔ هوای روی کاپوت) به خودرو اضافهشده که در هنگام حرکت با سرعتهای بالا در بزرگراهها، هوای بیشتری به پیشرانه رسانده و درنتیجه آن را خنکتر میکند. موتور این وانتها بیش از آنکه به هوای خنک نیاز داشته باشد، نیازمند هوای خشک (بدون رطوبت) و تمیز است. به همین دلیل سیستم هوا رسانی به یک جداکنندهٔ آب از هوای منحصربهفرد مجهز شده تا همواره هوای خشک به محفظهٔ احتراق وارد شود.
این سیستم مکش هوای جدید تاکنون بهطور کامل در طیف گستردهای از شرایط آبوهوایی در دنیا واقعی مورد آزمایش قرارگرفته است. ازجملهٔ این شرایط میتوان به آبوهوای برفی، بارانهای شدید موسمی، هوای مهآلود و مناطق پر گردوخاک صحرایی اشاره کرد. مهندس ارشد جنرال موتورز «Eric Stanczak» در رابطه با سیلورادو ۲۵۰۰HD جدید میگوید: «این خودرو برای ارائهٔ حداکثر توانایی در سختترین شرایط مهندسیشده است. با این سیستم مکش هوای جدید، خریداران میتوانند تریلری با حداکثر وزن ظرفیت کشش وانت را در یک روز گرم تابستانی در تونل آیزنهاور با سیلورادو ۲۵۰۰HD بکسل کنند.»
تونل آیزنهاور ارتفاعی بیش از ۳۳۰۰ متر از سطح دریا داشته و یکی از مرتفعترین تونلهای دنیا و همینطور یکی از مرتفعترین جادههای آمریکای شمالی محسوب میشود.
علاوه بر موارد مذکور، فیلتر هوای خودرو نیز ۴۰ درصد از هوای اضافی واردشده به موتور را به یکی از گلگیرهای جلو میفرستد که در آنجا با هوای خنک ورودی ترکیبشده و مجدداً به پیشرانه منتقل میشود. بدین ترتیب موتور همواره هوای موردنیاز خود را دریافت میکند. حتی هنگامیکه جلوپنجره بهطور کامل مسدود شود. این سیستم هوا رسانی نوین موجب شده که پیشرانه در سختترین شرایط رانندگی همچنان بهترین عملکرد خود را حفظ کرده و حداکثر قدرت خود را در اختیار راننده قرار دهد.
نظر کاربران
عاااااالیه
عاشقشم ماشین های امریکایی وزاپنی ازبنزبی ام وهم بهترن خوش به حال اونی که سواراین ماشینامیشه