نحوه رسیدگی به شکایت مشتریان خودرو
دستورالعمل رسیدگی به شکایات مشتریان خودرو پیرو آئیننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو در حالی تدوین شده و منتظر ابلاغ سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو است که در این دستورالعمل سازوکار رسیدگی به شکایات مشتریان خودروهای وارداتی تبیین شده است.
از آنجا که عرضه خودروهای خارجی توسط شرکتهای واردکننده خودرو - بهخصوص واردکنندگان غیرنماینده - بهگونهای صورت گرفت که مشکلات بسیاری را برای مشتریان خودرو در حوزه فروش و خدمات پس از فروش بهوجود آورد، دولت در تازهترین بهروزرسانی که در آئیننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو بهوجود آورده است، تلاش کرده روند رسیدگی به شکایات مشتریان را با سازو کار تازهای دنبال کند.
این موضوع در حالی است که آئیننامه اجرایی حقوق مصرفکنندگان خودرو که مربوط به تمامی عرضهکنندگان خودرو چه داخلی و چه خارجی است، در تاریخ ۲۸ فروردینماه سال جاری توسط هیات دولت ابلاغ و قرار بر این شد که یک ماه پس از آن دستورالعمل اجرایی به نهادهای ذیربط ابلاغ شود.
اما براساس ماده ۲۹ این آیین نامه مسوولیت رسیدگی به شکایات مصرفکنندگان و جلب رضایت آنها در مرحله اول برعهده عرضهکنندگان خودرو است. در صورتی که هرگونه مشکلی میان عرضهکننده و مصرفکننده خودرو بهوجود آمد، سازمانهای صنعت و معدن و تجارت استانها با نظارت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان پیگیر شکایات مشتریان خودرو خواهد بود. چنانچه رضایت مصرفکننده تامین نشود، میتواند به هیات حل اختلاف مراجعه کند.
دبیرخانه هیات حل اختلاف در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها قرار دارد بنابراین این هیات موظف است ظرف بیست روز از تاریخ ثبت شکایات به موضوع رسیدگی و بهصورت کتبی رای خود را اعلام کند. اما در مورد روند رسیدگی به مشتریان خودروهای خارجی پیش از این مرجع واحدی وجود نداشت و مشتریان خودروهای وارداتی برای طرح شکایت خود به نهادهای بسیاری چون اداره شکایات مردمی، سازمان تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان و انجمن حمایت از مصرفکنندگان مراجعه میکردند.
بر این اساس مشتریان از یک پراکندگی در ثبت و پیگیری شکایت خود رنج میبرند. آنگونه که یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو به «دنیای اقتصاد» میگوید، در جلسات تدوین دستورالعمل آئیننامه حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مشخص شد اگر مشتریان مشکلی در بخش فروش داشتند به سازمان تعزیرات مراجعه کنند. هيات حل اختلاف در سازمان صنعت و معدن و تجارت استانها نیز مسوولیت رسیدگی به شکایات مشتریان در بحث خدمات پس از فروش خودروها را برعهده دارد.
آنگونه که این عضو انجمن واردکنندگان میگوید، در صورت مشخص بودن یک نهاد متولی، سرگردانی بسیاری از مشتریان برای طرح شکایت از بین میرود. از سوی دیگر، براساس دستورالعمل تدوین شده که چندی دیگر ابلاغ خواهد شد، شکایت مشتریان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در سه شکل ممکن است، صورت بگیرد. در شرایطی که مشکل پیش آمده از سوی شرکت نماینده رسمی باشد، مسوولیت پاسخگویی با شرکت مذکور خواهد بود که تامین خسارت نیز باید صورت بگیرد.
در این میان اما شکل دوم شکایات، به شرکتهای به اصلاح غیرنمایندگی برمیگردد. برخی شرکتهایی که در طی سالهای گذشته به عرضه خودروهای فاقد گارانتی معروف شدند به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حلوفصل این مشکل در مصوبه اسفندماه ۹۳ خود شرکتهای غیرنماینده را ملزم کرد در ازای پرداخت ۳درصد ارزش Cif به شرکتهای نمایندگی رسمي، به ارایه خدمات پس از فروش بپردازند.
در این شرایط، براساس قانون مسوولیت تایید گارانتی خودروها برعهده شرکتهای نمایندگی است. در صورتی که خودرویی دارای گارانتی باشد و شکایتی از سوی مشتری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها ارائه شود، شرکت نمایندگی باید پاسخگوی مشکل پیش آمده باشد زیرا نمایندگی براساس اصالت و استانداردهای مدنظر خود و با دریافت هزینه خدمات، گارانتی را به خودروها ارائه داده است.
اما شکل سوم آن است که خودرو فاقد گارانتی باشد. آنگونه که در دستورالعمل آئین نامه حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو در نظر گرفته شده در صورت شکایت مشتری و مقصر شناخته شدن عرضهکننده خودرو، واردکننده باید تامین خسارت کند. اگر مشکل پیش آمده بهدلیل نبود استانداردها و اصالت خودرو باشد نهادهای متولی باید ضمن جلوگیری از ورود چنین خودروهایی، نظارت خود بر واردات خودروهای فاقد اصالت را افزایش دهند.
براین اساس در اینجا وزارت صنعت و معدن و تجارت با تغییر دستورالعمل واردات خودرو سعی دارد از هر گونه ورود خودروی فاقد استاندارد جلوگیری کند. موضوعی که توسط انجمن واردکنندگان خودرو تحت عنوان دو مرحلهای شدن واردات خودرو به وزارت صنعت پیشنهاد شده است، اما تاکنون به نتیجه مشخصی منجر نشده است.
در حالی وزارتخانه سعی دارد به مشکل مشتریان خودروهای وارداتی در بحث گارانتی و خدمات پس از فروش رسیدگی کند که دستورالعمل تدوین شده برای جلوگیری از تضيیع حقوق مشتریان براساس دستورالعمل واردات برای خودروهایی در نظر گرفته شده که از تاریخ بهمنماه ۹۳ به بعد ثبت سفارش شدهاند. براین اساس مشتریانی که خودروهایشان را پیش از این تاریخ دریافت کردهاند، نمیتوانند به طرح شکایت خود بپردازند. با این وجود، شهرام میرآخورلو، مدیرکل دفتر نظارت برکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» تاکید دارد که هیچگونه خودروی خارجی فاقد گارانتی در کشور وجود ندارد و در صورتی که وجود داشته باشد به معنی سوءاستفاده عرضهکننده خودرو است.
وی تاکید میکند: در صورت بروز چنین مشکلی و طرح شکایت با شرکتهای واردکننده برخورد قانونی صورت میگیرد. با این وجود، فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» میگوید: براساس تغییرات صورت گرفته در دستورالعمل واردات خودرو بحث جلوگیری از ورود خودروهای فاقد استاندارد و اصالت مدنظر قرار گرفته تا از تضيیع حقوق مشتریان جلوگیری شود.
احتشامزاد تاکید دارد که واردکنندگان رسمی بر فعالیت واردکنندگان فاقد نمایندگی نظارت و در قبال خودروهاي وارداتي آنها مسووليت خواهند داشت و انجمن نیز بر نحوه فعالیت همه اعضا اعم از نمایندگی و غیرنمایندگی نظارت خواهد داشت تا از ورود خودرو فاقد استاندارد و نامنطبق با خودروي داراي مجوز واردات جلوگیری شود.
با این وجود، در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، موارد را به سازمان حمايت از حقوق مصرفکنندگان منعکس میکند. وی عنوان کرد: براساس قانون نیز همه خودروهای وارداتی بعد از مشخص شدن صحت اصالت و استانداردهایشان باید همراه با کارت گارانتی به مشتریان عرضه شوند بنابراین خرید خودرو توسط مشتريان بدون کارت گارانتي به منزله بروز قطعي مشکل برای آنها خواهد بود.
نظر کاربران
تواین مساءل هم هیچ نظرتی نیست نمایندگیهای ایران خودرواکثراسماق میمکندوپول بیخودی میگیرندوآب برق هدرمی دهندیک پیچ نگاه نمی کنندمی گویندبرید مرکزی پس شماه چیکارهستیدفقط شعار می دهندبابایکی به این سرمایه ها که بی خودی هدرمی رودنظراتی بکن یاجمعش کنیدیا درست خدمات بدهندالبته مشخص بایدمردم اسیربشوندتاقیدرفتن نمایندگی روبزنندواقع خیلی عجیب...
شرکت سایپا بیشترین تاخیر تحویل خودرو را دارد خدمات پس از فروشش هم صفر است فقط پول میگیرند و بعدا هیچ کسی پاسخگونیست
پاسخ ها
با سلام خسته نباشید به استحضار میرساند امروز جهت نشتی روغن از گرد گیر خودروی تندر از شهرستان درگز باطی ۲۶۰ کیلوتر رفت ورگشت به نمایندگی پارس خودروی اقای نوری زاده قوچان طی طریق نمودم پس بازدید و عکسبرداری از تهران کیب تکلبف شده که پس ساعتها انتظار ارمرکز اعلام میگردد گرپگیر پلیس ارم رنو ندارد نیاز به بررسی بیستر دارد بروید بعد ار پانزده به بعد ببابید واقعا حق همین است پس از طی میفن ژولانی باجاده ثعب المعیشه همبنجوری تکریم اربال رجوع داریدو از ژرفب دراین مدت خسارات وارد شده از گردگبر پلس بعهده چه کسی میشود ودرثانی اگر گردگیرپلس ارم رنو ندارد ودر کارخانه تقلب شده وجنس بب کیفت استفاده شده به مشتری چه ارتباطی دارد که این امر باعث شده با کیلومتر ۱۹۰۰۰ گردگیر خراب شود وشکلات ان را مشتری تحمل وباعثنارصایتی مردم شود ب
با سلام بهمن۹۶محصولات قابل عرضه ایران خودرومبلغ ۲۰ میلیون تومان پرداخت کردم زمان تحویل خودرو۳۱مرداد طبق قرارداد بوده هنوزدعوتنامه هم صادر نشده وبیش از چندین مرحله از شماره ۰۹۶۴۴۰ هم گزارش کردم می بفرمایند پیگیری کردیم بزودی اعلام می کنند ولی هیچ خبری کس نیست در این خصوص اقدام فرمائید شماره مشتری ۱۱۱۲۷۵۵۸
هيچ شركتي. تكرار ميكنم هيچ شركتي اندازه .... داراي تاخير نيست.
بي ادبياتي پرسنل مركزي و عامليتهاي مجاز نيز به اين فشار رواني مشتريان افزوده
و متاسفانه هيچ مرجعي رسيدگي نميكند.
و اين داستان ادامه دارد ....
مسول یا مسولین ذی ربط ایران خودرو،
سلام:
دو هفته از وعده 45 روزه ای که خودتان بابت تحویل خودروی دنا داده الد گذشت، بنده کارمند هستم، مسافرت خارج از کشور دارم، دو تا بنده زاده هایم درس های مدرسه دانشگاه نزدیک شده است و ضمنا هر چه تماس می گیریم جوابی در کار نیست، تلفن یکی از حراست ایران خودرو جناب آقای غیاثوند اصلا گوشی بر نمی دارند، شما بگویید من چه کار کنم؟ فقط واگذارتان می کنم به خدای توانا و آنچه که با مردم می کنید سرتان بیاید و مطمن باشید دیر یا زود حتما نتیجه اش را خواهید دید.
پاسخ ها
از نمایندگی عصارزادگان شهر اصفهان در مورد سرپیس دوره ای خودرو وتعویض روغن شکایت دارم ,تعویض وروغن را در دو فاکتورانجام می دهد
ماشینی که گارانتی نداره میبری نمایندگی قشنگ گوشتو میبرن. هر چقدر بخوان میگیرن.اونم نمایندگی مرکزی.متاسفم
سلام:سه هفته از زمان قانونی تحویل خودروی سمند اینجانب گذشته است.پیگیری هم میکنیم کسی جوابگو نیست.فقط پول میگیرند و بعدا هیچ کسی پاسخگونیست .چرا شرکت ایران خودرو به این موضوع ،تاخیر در تحویل خودرو ها پاسخگونیست؟
سلام خسته نباشید من دو هفته ماشین از ایران خودرو تحویل گرفتم جلوبندیش عیب داشت بردم دوباره ایران خودرو درستش کرد برام اما ازم پول گرفتند درحالی که ماشین نو با نهصد کیلومتر گارانتی و کارت طلائی هم داره اما میگند قانونه باید پول بگیریم وقتی کارخانه ماشینو خوب و استاندارد درست نمیکنه درحالی که با سی چهار میلیون میفروشند با عیب تحویل مشتری میدند بازبرای درستش بری نمایندگی ایران خودرو پول ازش میگیرند لطفا پیگیری کنید
سلام به بد قول ها سه هفته از موقع تحویل خودرو خریداری شده گذشته اما هنوز از تحویل ماشین خبری نیست ایران خودرو ایران خودرو نبود با پول مردم ایران خودرو شد واقعا براتون متاسفم هه
متاسفم برای ایران خودرو که یک ماه از موعد تحویل خودرو سمندم گذشته مدارک و پلاک داد ه تو خونه خاک میی خوره ماشین هنور نیومده وا مصیبتا.
با سلام
اعتماد کردن به شرکتهای نوظهور در زمینه واردات خودرو و کلا" غیر از نمایندگیهای رسمی ؛ آخر و عاقبت نداره!!
من گول خوردم ؛ شما نخورید!!!
شرکت به اصطلاح واردکننده و آراسته داتیس خودرو به بهانه های مختلف از تحویل ماشین خودداری میکنه یا با تاخیرهای زیاد و دردسرهای فراوان تحویل میده!!!
دوستان مراقب باشید
10 روز از موعد تحویل 405 slx گذشته متاسفانه با تماسهای مکرر با ایران خودرو کسی جوابگوی تحویل خودرو نیست . فقط مردم را سر و کار میگذارند . این مشتری مداری نیست با خودروهای بی کیفیت
به هر مرجعی (البته جز خدا) ،مراجعه کنی جز هزینه مالی و جسمی ومهمتر از همه، روانی نتیجه ای عاید نخواهد شد.اینجانب ۹۵/۴/۲۷ سورن با تحویل ۴۵روزه ثبت نام کردیم.کارمند با دوتا بچه ببین چه جوری ۱۹ میلیون رو هم جمع کرده.البته با وام ۱۸/(میدونم اشتباهه...)که مثلا بعد از از ۸سال ازدواج یه ۲۰روزی تو تابستون بریم سفر.ام با کلی اعصاب خوردی ۸مهر تحویل دادن.سفر که کنسل شد هیچی.ماشین هر روز یه ادا در میاره.یه شب چراغ جلو راست میسوزه یه روز چراغ سمت چپ.میبری نمایندگی میگه بزار تو نوبت، اگه سوخته باشه هزینه با خودته،صندوق با ریموت باز نمیشه،بستنش هم زور فیل میخواد،میبری نمایندگی میگه سلامه.کم کم دستت میاد.واقعا جای تاسفه.فقط باید دعا کنی تو قرعه کشی ماشین صفرسالم برنده بشی.اینارو که میگم همه درده اما هیچ چاره ای نداری.نمونه ای از بیچارگی به تمام معنا.
من پیش ازهمه دولت مردان را مسئول میدانم چون اگه ما یک قسط بانک را دیربدیم با دستور دادگاه خونه را مصادره میکنند اما ایران خودرو یا سایپا بعضی با تاخیر 3ماه خودرو تحویل میدهند کسی بگه پول این مردمو چرا میخوری مگه این پول سود نداره حرامتان باد وخدا از حق مردم ازتون بگیرد. این حرف تمام مردمه
2 ماه از تاریخ تحویل خودرو گذشته نه از ماشین خبری نه از پول که پس بگیرم بهترین رسیدگی وخدمات فعلا نمایندگی ماشین چینی دارن
تورا به خدا اگر ایمان دارید مردم را آزار ندید .سه استان نمایندگی ایرانخودرو زیر پا گذاشتم برای پژو ۴۰۵ وجود نداره ولی بازار سیاه با ۴ میلیون گرانتره موجوده .چرا بایستی آقایان دلال بیچاره ها ندارند حق ۸۰ میلیون ایرانی نجیب را حرام خوری کنند.ما به کی بغیر از خدا شکایت کنیم تا از این وضعیت خلاص بشیم .بیست ساله از حق زن وبچه زدیم به امید اینکه ماشینی براشون بخریم الانم به در بسته خوردیم .خدایا خودت کاری بکن کاردانی در ایران خودرو وصنعت ومعدن وجود نداره .لا اقل با کارت ملی به هر سرپرست خانواده یک ماشین بدین که همه ایرانیان به نوایی برسند نه دلالای پول شناش همنوع نشناس .لااقل وارداتو آزاد کنید مردم بیشتر از اینها لیاقت دارند.تورا به به خدا کاری بکن ایرانخودرو.آقای وزیر صنعت.
خیلی نامردید
سلام در تاریخ 13 مهر یک دستگاه خودرو اس دی وی 8 ثبت نام کردم و در تاریخ 19 مهر کلیه کارها اعم از ارسال چک و پرداخت پول انجام شده است.. امروز 3 آذر ماه هست. طبق قرارداد تحویل یک ماهه بوده با دمای 11_ و اوج سرما و داشتن کوچولو یکساله. هر جا زنگ میزنم هیچ کس جوابگو نیست با امور مشتریان هم تماس میگیرم ميگه پیگیری میکنیم ولی هفته ديگه تعطیل هست.... واسه هفته بعدش تماس بگیرید... خدا رو خوش نمياد
آقایان نگیم بهتر این از خدا بیخبرای داعشی ایران خودرو ملت رو کلافه کردن ما خواستیم از تولید ملی حمایت کنیم به خدا اگه یک جنس از کارخونه های اسرانی بخرم .رانا ثبت نام کردم ۲۸/۶/۹۵قرار بود با احتساب تعطیلات ۱۱/ ۸/۹۵ تحویل بدن اقساطی ثبت نام کردم تا العان خبری نیست امیدوارم خبر بیاد که ایران خودرو نابود شه که هرچی فحش و بد بگی لایقشن . اقا ما چی کار کنیم کسی جواب نمیده خدا اینارو نابود کنه.تولید ملی اشغال
سلام بنده یک خودروی رانا مورخه 25.06.95 ثبت نام کردم ولی متاسفانه تا الان هیچ کس پاسخگو نیست امیدوارم مسئولان یه فکری به این وضعیت آشفته بکنند واقعا جای تاسف داره
سلام درتاریخ دوم شهریور نودپنج بامراجعه به نمایندگی 2924لاهیجان ثبت نام رانا ال ایکس که قول تحویل 12روزه رو دادن ولی 61روز طول کشید ابتدا موقع ثبت نام وموقع تحویل موضوع ردیاب وغیرو اوراق واسناد و... مطرح وگفته شد در آینده نزدیک بدستان از طریق پست میرسد آمد ولی ازردیاب خودرو خبری نشد بامرکز ایرانخودرو تماس موضوع مطرح وگفته شد درخواست شما ثبت شد وبزودی برایتان ارسال میشود امروز ازشرکت تماس ومیگویند چون درقرارداد شما ثبت نشده فلذا خودروی شما بدون ردیاب است این یعنی از مشتری سواستفاده واین جفا وجفا تاخیر یعنی درمعامله غش وگلاه برداری ومن از این کار بشدت شاکیم وتقاضای رسیدگی جدی آن دارم خواهشا نگذرارید یک عده فرصت طلب ازاعتماد به شماواینقدرمردم از شرکت بدبین نکنید من شگایت خودم درصورت عدم توجه به مراجع ذیصلاح قضائی ورسانه ی و وزارت صنایع ارجاع خواهم دادلطفا پیگیری واحقاق حق نمایید تشکر
یک ماه ارموعدتحویل خودرو206 گذشته متاسفم برای ایران خودرو
فقط میتونم بگم خراب شه سقف ایران خودرو رو سرتون
قرار بود یک ماهه 206 روتحویل بدند ولی تاکنون هیچ گونه عکس العملی نشان نداده اند وهیچ کس پاسخگو نیست فقط وعده سرخرمن میدهند متاسفم با این برخوردهای عالی شما سود پول رامیگیرین وبعدش باید بدوی دنبال ....
۴۰میلیون سمند صفر خریدم دوروز بعد هم استاردش سوخت هم شیشه بالا برش شعار جدید هرکی خره جنس ایرانی بخره
واقعا این پولا خوردن داره نمیدونم چه جوری میخواهید جواب این ملت بدبخت را بدهید که از سر ناچاری مجبورهستند جنس های بی کیفت ایرانی را بخرند
ان شاالله خدا ریشه هرکی روکه ظلم میکنه بسوزونه
به نام خدا
بنده خودرو سمند EF7 پایه گاز سوز را حدودا" یک ماه پیش تحویل گرفتم با توجه به آرمان ما که همان حمایت از محصولات داخلی میباشد پس چرا مشکلی که برای خودروام پیش آمده بررسی و رفع نمیگردد مشکل خودرو بنده روشن شدن چراغ چک و نیز همزمان چشمک زدن علامت گاز است یعنی وقتی اتومبیل روی بنزین فعال است دلیل این حالت چیست؟ با توجه به اینکه به نمایندگی رفتم گفته مابرنامه اش را تو سیستم نداریم هر موقع اینحالت رخ داد همانطور روشن بیاورید برای شما ریست کنم ،از طرفی هنگام استفاده از گاز نیز صدای سوزه ای سمت شاگرد به گوش میرسد رفتم نمایندگی میگه از رگلاتور است اگه عوض کنم بدتر میشه آخه این چه حرفیه؟ با توجه که خودم از قطعه سازن مجموعه عظام هستم حداقل کوزه گر نباید از کوزه شکسته آب بخورد خواهشا" رسیدگی فرمایید منتظرم
بعد از گذشت 50 روز پرداخت 39 ميليون بابت سورن توربو-نه راه پيش و نه راه پس دارم.جواب مي دهند كه مجبوري منتظر بماني و اصلا معلوم نيست كي قراره فاكتور بشه..!!! حرامتان باد.
خودرووانت اریسانی خریداری کردم باتوجه به ایراداتی که داردعمده مشکل. شاسی این خودرومیباشدکه واقعا ضعیفه وقابل تحمل بار 500کیلویی راهم ندارد ومن خودم شخصا به چشم دارم میبینم که شاسی داره خم میشه لذابردم نمایندگی کاری نکردن وکاری هم نمیشه کردچون این شاسی برا این خودرو ضعیفه واین خودرو قابل استفاده نیست . لذابرای عودت این خودروچکارکنم .خیلی متضررشدم.
من یک دستگاه 206 قسطی گرفته ام وقسط چهارم ان 15/12/95 بود که شرکت چک را به بانک ارائه نداده وبه من اعلام برگشت کرده من خودم بازنشسته بانک هستم و قبل از موعد تامین وجه کردم وتا به حال موجودی کامل است وصورتحساب به نمایندگی دادم وبه کارگزار اعلام شد واز طریق شکایات با کد پیگیری ... شکایت کردم وهر بار با دادن شماره های غلط مرا به درد سر انداختندو کاربر ان شرکت بنام ..... و هرکدام فقط وقت مرا گرفتند وبعد از 10 روز هنوز جوابی نگرفته ام این په شرکتی است که کاربران ان حتی سعی بر تزتر مردم را دارند
سلام.پراید دوگانه 95 در سال 96 ب من تحویل داده اند.بعد از تحویل بردم کارشناسی گفت گلگیر رنگ دارد وقتی خاستم برگردم نمایندگی تعطیل بود.بعدشم ک زیر بار نرفتن.گفتم کارشناسی بیرون قبول نداریم.مدارک هم بعد از پیگیری زیاد یک ماه بعد تحویل دادند.بجز بگ سبز.ک هنوز نیامده.الانم ک گفتن پلاک مشکل داره باید ماشین بیاد نمایندگی بمونه معلوم نیست تا کی.هیچکس جوابگو نیست.فقط موقع پول گرفتن زرنگ هستن...
سلام. خدمات پس از فروش ایران خودرو خیلی ضعیفه و مهتر از همه ماشین دوسال ماشین صفر از ایران خودرو گرفتم از اون وقت تا حالا. هی میرم نمایندگی تا مشکلات ماشینو حال کنم ولی اصلاً رسیدگی نمی کنند
باسلام 95/11/16 ثبت نام کردم خرید سمند 7 پایه گاز سورز که یک ماهه تحویل بگیرم ، عید که با اعصاب خودر کنی خونه نشین شدیم شرمنده زن و بچه ، تا امروز هنوز هم خبری نشده ،شماره قرداد 9985731 است ،به نمایندگی هم میری تازه طلبکارانه میگه نترس ایران خودرو پولتونو نمی خوره ،ایران خودرو انقد داره که پولتو بده ، نگو ایران خودرو این همه داره ارث پدرش بوده که داره یا مال مردم با دغل بازی نگه میداره ، نمایندگی 2302 الیگودرز لرستان ثبت نام کردم .............
سلام در 95/10/4در طرح مشارکت در تولید به شماره قرارداد تحویل اردیبهشت نودو شش ثبت نا کرده ام اواخر فروردین دعوتنامه بدستم رسید و خودرو پارس ال ایکس را انتخاب و مابقی مبلغ راواریز کردم متاسفانه بعد از سه ماه انتظار تازه باید نود روز دیگر منتظرتحویل خودرو باشم.چرا زمان تحویل در اطلاعیه فروش را بدون توجه به مشتری بمیل خودتان تغییر می دهید؟ودیگر اینکه چرا به مبلغ واریزی دوم هیچ سودی تعلق نمی گیرد در صورتی که سه ماه تمام مبلغ به حساب ایران خودرو باقی خواهد ماند و بیچاره مشتری علیرغم واریز تمام هزینه خودرو باید منتظر بماند .چرا هیچ پاسخی نمی دهید ؟اگر ریگ به کفشتان نیست؟کسانی که از قبل پول امثال بنده حقوق خانواده شان را از ایران خودرو تامین می کنند بدانند حلال نیست و از ...... حرامتر است.عواقب آن را در زندگی تان خواهید دید .خدا از ظلم شما نگذرد نفرین مشتریان مظلوم دامن گیر شماخواهد شد بزودی
باسلام من دو روز بابت تماس با امور مشتریان مدیران خودرو به شماره ۴۷۶۵۱ تماس میگیرم هر تناس حداقل ۱۵ دقیقه در انتظار باید صبر کنید بعدش تا نوبت به من یا هر شماره دیگر که میرسه بدون وصل شدن تلفن قطع میشه تا حالا حد اقل یک ساعت فقط تو لیست انتظار بودم بعد با راهنمایی یه اپراتور دیگه به داخلی ۴۰۲۷ تماس گرفتم که حداقل ۳۰ مرتبه زنگ زدم یا برنداشتن یا اینکه سریع قطعش کردن دوباره به ۱۰۲۳ زنگ زدم که بازم همین ماجرا تکرار شد در کل حدود سه ساعت فقط پول تلفن دادم بدون اینکه یک دقیقه صحبت کنم شرکت مدیران خودرو بی تعهد ترین شرکتی هست که تو عمرم دیدم با اینکه خودرو های بی کیفیتشونو با چند برابر قیمت میفروشن و هیچ خدماتی هم نمیدن خواهش میکنم به عنوان ناشناس یک بار به این شماره ۴۷۶۵۱زنگ بزنید تا دستگیرتون بشه که چقدر مردم رو به بازی گرفتن و وقت مردم اصلا براشون مهم نیست و هیچ خدماتی وجود نداره ممنون اگه کسی رسیدگی کنه که بعید میدونم ،چون همه این مشکلاتو من به مدیران خودرو ایمیل کردم و اونا هم هیچ ترتیب اثری ندادن.
باسلام
آیا در این مملکت کسی پاسخگو می باشد.
اینجانب دراسفندماه 95 یک دستگاه رنو کپچر ازشرکت ایران خودرو تحویل گرفتم که از همان روزاول جی پی اس آن نیاز به آپدیت داشت، پس از مراجعات مکرر به نمایندگی یک شماره تلفن دادند و گفتند خودتان تماس بگیرید.
پس از حدود 20 تماس، شرکت مذبور گفتند بایستی از طریق کامپیوتر وارد سایت اتولوکس شده و خودتان برنامه را دانلود نمایید.
پس از دانلود وقتی مموری را داخل سیستم گذاشتم نصب نشد. مجدداً بعد از چندین تماس گفتند که ایران خودرو برای کپچرهای 2017 هنوز قراردادی نبسته است.
تا این ساعت بنده 57 تماس با مکان های مختلف گرفته ام اما هیچ گونه نتیجه ای نگرفته ام.
سلام كيا از شركت داتيس خودرو ماشين خريدن و هنوز تحويلشون ندادن ؟
باسلام وخسته نباشید .من ی پژو از ایرانخودرو .شوشتر درتاریخ 14فرروردین 96تحویل گرفتم. بعداز چند روز که مدارکش اومدن آقای ... تماس گرفتن مبلغی به خاطر الحاقیه بیمه باید پرداخت کنید درصورتی ک هرجا تماس میگیرم میگن دروغه. الان دوماهمه مدارکو ب من نمیده.
چرا شرکت سایپا به تعهدات خود به موقع عمل نمی کند من براتیبا اس ایکس تحویل اردیبهشت ثبت نام کردم امروز20 خرداداست هیچ خبری ازتحویل نیست خواهشمند است رسیدگی کنید
سلام به عزیزان
وامابعد
اگرقطعه درنمایندگی ها نیست بهترنیست مردم را اسیر نکنید.
برای یک کمپرسور کولرهرنمایندگی تو اصفهان مراجعه میکنم شانه هایشان را بالا میندازند و میگند به همکارا سربزنید مگه من چقدر باید هزینه ندونم کاری ایران خودرو را بدم مدیران عزیز شرکت انحصاری ایران خودرو.
بنده از داتیس خودرو مهر ماه 95 ، اکسنت ثبت نام کردم تا در اسفند 95 تحویل دهند، با وقاحت تمام نه خودرویی در کار است و نه پول را پس می دهند یعنی دزدی آشکار
خدمت شما مسئول عزیز.من خودروی وانت اریسان را در بهمن ۹۴بصورت اقساطی خریداری کردم که ای کاش نمیکردم متاسفانه خودرو اصلا کیفیت نداره خودرو را که تحویل گرفتم چندین مشکل داشت که باز متاسفانه اصلا رفتن به نمایندگی جز وقت تلف کردن وهزینهای اظافی رو دستت گذاشتن نداره من واقعا نارحتم میدونید چرا من دارم به سختی اقساط خودرور میدم ولی از این طرف اصلا این خودرو مثل پیکان وانتمم نیست اولش که متوجه این معایب نبودم گوشه ایربگم از همون اول بیرون زدگی داشت دست راهنمام نور پایینش کار نمیکرد دیفرانسیل و گیربوکس زوزه داره و ..پیش خودم گفتم ببرم نمایندگی که خریدم درست کنم ولی نمایندگی ۱۴۰۴ اصلا زیر بار تعمیر نرفت گفت خدماتشو ما نداریم مکانیکش گفتم گیربکسمو تعویض یا تعمیر کن برام گفت اینا همشون همینجوریه عوضم کنی بدتر نشه بهتر نمیشه. خوب گفتم ولش کن باهاشون کنار میام ولی چندی از خرید خودر نگذشت که صدای شکستن شااااااااااااسی خودر به صدا درامد که واقعیتم داشتم من ماشینینو به مبلغ ۳۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال بصورت اقساط خریداری کردم که پایه اصلی و ذات ماشین ضعف داره اصلا حالم گرفته شد هیچ کاری نمیتونستم بکنم من با ماشین میخاستم خرج زندگیمم دربیارم ولی متاسفانه جرات ندارم از ۲۰۰کیلو بیستر بهش باربزنم خوب تا اینکه فراخوان دادید میدونید من زنگم زدم طرح شکایتم کردم بابت این رفت امدا و شاسی من این ماشینم با این نقطه ضعف بزرگ نخریدم من ماشین ترمیمی بدردم نمیخوره اگه ماشینمو با یه شاسی غیر ترمیمی یا غیر از اریسان عوض نکنید طرح شکایتمو به دستگاه قضای میبرم و در رسانها و فضا مجازی اطلاع رسانی میکنم ممنون میشم پیگیری کنید
اینجانب یک دستگاه خودرو تندر 90 آبان 95 ثبت نام کردم با زمان تحویل مثلا اردیبهشت 96. 2 خرداد هم تکمیل وجه را انجام داده ام، الان با گذشت دو ماه از موعد تحویل کسی پاسخگو نیست. سایپا که مسوول فروشه کلا خودشو کشیده کنار میگه به ما ربطی نداره از پارس خودرو پیگیری کنید. شماره های پارس خودرو هم دو هفته تمامه روزی 100-200 بار تماس میگیرم یا جواب نمیدن یا برمیدارن و قطع میکنن. خدا ازشون نگذره که پول مردم رو اینجور میخورند و جوابی هم نمیدن
سه هفته از موعود تحويل خودروي من ( ٤٠٥) گذشته زنگ هم كه ميزنم كسي جوابگو نيست واقعا مسخره بازيه ايران خودرو نه ايران فرغون ماشيناش همه عيبي دارن يعني همه جاش صدا ميده به غير از بوقش ايران خودرو حرامتان باد
داتیس خودرو اخیرا نمایندگی ولوو را علم کرده تا عده دیگری از مردم را سرکار بگذارد و پول بگیرد و نه از خودرو خبری باشد و نه از پس دادن پول - دوستان مراقب باشید و به بقیه مردم اطلاع رسانی کنید تا همانند ما- در دام این کارآفرینان نمونه نیفتند!
نمایندگی سایپاچابهارهیچ گونه اقدامی راجب رفع خودروها نمیکند
95/11ماشین 111 ثبت نام کردم تحویل96/2حالا تیرماه هم داره تموم میشه از ماشین هم خبری نیست و خیلی جالبه کسی هم جوابگو نیست
سلام به همه سروران گرامی
من برای همسرم یک خودروی mvm315 نیو خریدم ما تازه ازدواج کردیم و تا قبل از اینکه این خودرو رو خریداری کنیم زندگی خوبی داشتیم ولی بعد از اینکه این ماشین رو خریدم بدترین شب عید عمرمم رو دیدم و بدترین سالگرد عروسیون رو تجربه کردم وبازهم بدترین جشن تولد رو هم تجربه کردم انگار این ماشین و این شرکت مدیران خودرو قصد جون من و همسرم رو دارن من فقط از کسانیکه میخواهند از مدیران خودرو که ادعا میکند که crm و ارتباط با مشتری رو رعایت میکنند خواهش میکنم التماس میکنم فقط یکبار و فقط یکبار امتحان کنید اگر با ارتباط مشتریان این شرکت تونستید ارتباط بگیرید از این شرکت خرید کنید
میخوام بدونم این مسعولان مدیران خودرو بجای این همه خرج تبلیغات شرکت بکنند برند چند تا میکانیک اموزش بدن کخ مردم اسیر نشند من حودم خیلی اشتباه کردم MwM X 33 را خریدم شما هم ملت عزیز نخرید اگه به یه نحوی خریدی سعی کنید ماشینتون خراب نشه اگه شد تو کاشان نشه که رفتی تو کاشون اول دو متر پارچه سفید بگیر داشته باشی که دور از جون مرده شور اسیر نشه مثل شما ( نرید تعمیرگاه کاشان که جنازه ماشینتون باید به دوش بکشی و ببری
من ماشین هایما ۴ تیر ۹۶ گرفتم ۷ تیر کولر ماشین گازش رفت بعد از ۷ روز نوبت نمایندگی دادن گفتن سنسوررطدبت گیر نشت میده ۱۵ تیر اس ام س اومد که بعد از تامین قطعه نمایندگی زنگ میزنه الان ۵ مرداد که خبری از قطعه ماشین نیست هرچی زنگ میزنم ۰۹۶ میگه این قطعه رونداریم امداد ویژه شده من تز گرما نمی توانم ماشین بیارم بیرون ولب هر موقع که توی این گر ما میرم بیرون بر مصبب واونیکه پشت گوش میاندازه هرچی شکایت میکنیم کسی جواب نمیده لعنت میکنم
6 ماه پیش ماشین آل 90 ثبت نام کرده ام قراربود خردادماه تحویل دهند ولی الان هرچه زنگ می زنم و مراجعه می کنم می گویند یا صبر کن یا ماشین نوع دیگر جایگزین کن این یعنی مسخره مردم یعنی حق مردم را خوردن خدا انشا الله از تون نگذرد چرا ما را اذیت می کنید چرا از پول مردم برای خود استفاده نادرست می کنید خدا خدا خدا ازتون انتقام بگیرد
سلام من 12 رو پيش از نمايندگي (5587) ماشين به صورت تحويل فوري يك روزه ثبت نام كردم اما تا الان ماشينم فاكتور نشذه و هي امروز فردا ميكنن و همون روز اول 25700000 ريال پول دادم. ممنون ميشم رسيدگي فرماييد
با سلام و خسته نباشید بنده خودرو چانگان به شماره پذیرش 8145... در مورخه 96/4/4 بصورت نقدی تکمیل وجه نمودم و تاکنون تحویل ندادند لذا به جهت بوجود آمدن مشکلات شدید خانوادگی عاجزانه تقاضادارم نسبت به فاکتور وتحویل خودرو در هفته جاری اقدام فرمایند
ايا شماها كه اسمتان را گذاشتيد نمايندگى نميخوايد
نون حلال به زن و بچتون بديد
اگه نمى تونيد ماشين را تحويل بديد چرا قول ميديد
اينم يه نوع دزديه نه زرنگى
سلام وخسته نباشیدبعدازتحویل ماشین ورفع اتصالی برقی خودرودرنمایندگی به شهرستان رفتم که دربارندگی مردادماه ماسوله برف پاکن ماشین کارنمیکرد که معلوم شدفیوزندارد باردیگر درسفرباهفتادتاسرعت لاستیک ماشینی که دوهزارتاکارنکرده ترکید من جک ولاستیک رواوردم عوض کنم درجاده بین شهری دیدم اچارچرخ ماشین پرایدی هستش اصلابرای ساینانیستش هرچی هم به امدادخوروزنگ زدم جز مسخره کردن ودرانتظارگذاشتن واعتبارخطم روصفرکردن به هیچ نتیجه نرسیدیم من بازن وبچه تانصفه شب توجادهای بین شهری شمال اسیربودم که اخرماشین دربست گرفتم ورفتم اچارچرخ خریدم مک ازکجارسیدگی کنم وشکایتمو ثبت کنم .
سلام من در تاریخ 21/6/96از ایران خودرو سمند خریدم که فن دور تند آن کار نمی کنه تاکسی هست ) لطفا رسیدگی شود ایراد کامپیوتر شاید باشد
لعنت خدا بر ایران خودرو و بانیان و حامیانش چهل روز از تاریخ تحویل گذشت از خودرو خبری نیست وام ۲۱درصد داده اند قراره تاخیر۱۷ درصد خسارت بدن اگه بدن
گارانتی در ایران الکیه بنده یه ام وی ام 550 اتومات خریدم که کمپرسور کولر خراب است هر بار مراجعه می کنم می گن قطعه نداریم.. اینم شد حرف آخه .. آدم 65دمیلیون پول بده آخرشم این باشه..
حدود 42 روز از تکمیل وجه خودرو 330 دستیم میگذره و هنوز فاکتور نشده، با هر کجا هم تماس میگیریم جواب سر بالا و دروغ تحویل ما میدهند، حتی 320 اتومات که از آشنایان ثبت نام کردند، 3 ماه تاخییر افتاده، هیچ کس جوابگو نیست، در صورتی که پارس خودرو در 3 شیفت داره تولید میکنه و معلوم نیست این ماشینها رو چه کار میکنه، واقعا متاسفم ، 7 ماه از ثبت نام گذشت و هنوز برلیانس 330 دستی به دستمون نرسیده.
بی سلام زن و بچه من اینقدر گفتن به اینا اعتماد نکن به چینی های بی خدااعتماد کنی بهتره به خدا سر همین حرفش نزدیک بود زن و بچم رو بزنم گفتم تولید ملی رو شما ها نمیزارید پیش رفت کنه الان تازه میفهمم به قول اینا زن ناقص عقل و بچه ۱۱ سالم از کل این گند خودرو بالاتر ه خلاصه ابرورم پیش خونوادم رفت خدا خدا خدا ابرورتنو ببره به حق این خدایی که نمشناسید من میخواستم با این کار کنم نون زن و بچه رو در بیارم کارم رو به خاطر بد قولی شما از دست دادم
خدا لعنتتون کنه...۲۰۶ یک ماهه تحویل گرفتم ۱۸۰کیلومتر کارکرده افتاده به روغن سوزی و دود سیاه.۲تا نمایندگی هاتون هم بردم قبول نکردند.یکی هم که بردم میگه موتور بای عوض بشه.۲۰روزه بیوسیله.ماشین نو با موتور تعویضی....من کارگر از نون زن و بچه زدم ....خدا لعنتتون کنه
سالی که نکوست ازبهارش پیداست
ضمن سلام وعرض ادب واحترام
این جانب شریفی دراواخرسال۱۳۹۵ اقدام به ثبت نام یک دستگاه سواری۲۰۶sd.v8سفیدرنگ نمودم وبرج ۲ سال۱۳۹۶ خودروراازنمایندگی پورخلیلی استان اصفهان واقع درسه راه سیمین جنب پمپ بنزین تحویل گرفتم.مدت کوتاهی بعد متوجه شدم که ماشین بنده ایرادبرقی داردچون هنگام حرکت وتوقف چراغ هاخاموش روشن میشدهنگام رانندگی شتاب ماشین کم وزیادمیشد.وقتی خودروخاموش بودبه مدت طولانی خیلی بداستارت میخورد.وقتی کولراستفاده میکردم حتی روی درجه ی کم خیلی به ماشین فشارمیامدوهنگام رانندگی خودروخاموش میشد.خلاصه ماشین روبردم نمایندگی فخاری زاده واقع درخیابان کاشانی اصفهان متاسفانه ۳سری مراجعه کردم جزاینکه روی ماشین دستگاه دیاگ بگذارندهیچ کاری برای رفع عیب نکردندومشکلات ماشین برطرف نشدهیچ تازه زدندظبط ماشین روسوزوندندوخیلی راحت اعلام کردندکه بریدخیابان هشت بهشت وظبط روتعمیرکنندومربوط به مانیست برطرف کردن عیب خودرو.درنهایت مورخ1396/09/08راس ساعت حدود۸:۳۰ شب هنگام رانندگی دراتوبان خرازی به سمت پل وحیدتمامی مشکلاتی روکه عرض کردم ( خاموش شدن چراغها وخاموش شدن خودرو) خودرودوچارآتش سوزی شدوطی تماس تلفنی با۰۹۶۴۴۰ ماشین به پارکینگ نمایندگی قنادیان شعبه دوکد۲۰۸۰ انتقال یافت.بنده ثبت شکایت تلفنی را ازطریق۰۹۶۴۴۰ انجام دادم،لذا بنده ازشرکت ایران خودروبابت این اتفاق وهمچنین از نمایندگی فخاری زاده شکایت دارم ودرخواست تعویض کامل خودرو وپرداخت خسارت تاخیرراازشرکت ایران خودرودارم چراکه هیچ اطمینان وتضمینی نسبت به این خودرو دیگرندارم وخداروشکرزن وبچه سالم ازاین اتفاق ازخودروخارج شدند.بنده پول ۱۷ سال خدمتم رانقدابه حساب شرکت ریختم ومتاسفانه خودرویی تحویلم دادندکه باجان ومال مشتری بازی میکند.میخام بپرسم اگه زن وبچه مدیرعامل شرکت ایران خودرو توی این ماشین بود واتفاقی میافتاد چه میشد؟ چراقضیه روباتعویض قطعه میخان ماست مالی کنند؟؟ اصلی ترین تغییر در پژو206 ایرانیزه شده تغییر اساسی در سیستم الکترونیک و شبکه برق آن است به نحوی که پژو 206 فرانسوی دارای 3 شبکه مجزای الکترونیکی برای موتور و داشبورد و سیستم های روی ستون فرمان بوده است اما در پژو206 ایرانیزه فقط یک شبکه سرتاسری وجود دارد.این عمل یعنی حذف سیم کشی های مجزا و شبکه های الکترونیکی مجزا و تبدیل آن به یک شبکه واحد باعث شده است که دیگر نتوان انبوهی از امکانات (که روی پژو 206 فرانسوی قابل نصب بود) را روی پژو 206 ایرانیزه شده نصب کرد .چرااااااااااااا؟؟؟؟؟؟
چراگیربگس پژو۴۰۵ روبایدروی پژو۲۰۶ بگذارندکه هیچ هماهنگی باموتور۲۰۶ نداره؟؟؟؟؟
جالبه که ازتهران بابنده تماس گرفتند ودم از حق الناس میزنند!!!!!!!! حق الناس اونی هست که شرکت ایران خودروپول نقدمنوگرفته وماشین آشغال تحویلم داده.طرزمشتری مداری درنمایندگی های ایران خودروهمانندسال۱۹۳۰ میباشدکه درآن زمان منطق اینگونه بودکه بایدبه مشتری دروغ گفت وسرمشتری کلاه گذاشت وهیچ نهادنظارتی وجودنداشت درحالی که اصول مشتری مداری دردهه ی فعلی می گوید مشتری شریک شماست وشراکت یعنی اعتماد٬ ازاصول فعلی دهه ی فعلی اصل جلب اعتمادمشتری واصل حقیقت است درحالی که باتوجه به شرایط فوق اینگونه نمی باشد.هدف ارتباط بامشتری (CRM ) بهبودخدمات مشتریان وایجادوفاداری درمشتریان است ٬ آیاباارائه ی اینگونه محصولات واتفاقات اینچنین می باشد؟ گام های مدیریت بهترارتباط بامشتری اعتمادسازی وایجاداطمینان است٬ ایجادکیفیت درکالاوخدمات است که متاسفانه درعمل چنین چیزی نیست.کیفیت وخدمات پس ازفروش ازعوامل مرتبط بارضایت مشتری است.پیشنهادمیکنم که مدیران ارشدشرکت خودروسازی ایران خودروتعاریف مربوط به مشتری رامطالعه نمایند٬ دراین خصوص گاندی می گوید: مشتری وجودنداشت کسب وکارتعطیل بود٬ مشتری به ماوابسطه نیست بلکه مابه او وابسطه ایم٬ مشتری درکارمادخالت نمیکندبلکه اوهدف مااست.نمایندگی ایران خودروهیچ خدماتی به بنده ارائه ندادندوفقط به همدیگه پاس میدهند.رفتم نمایندگی قنادیان۲۰۸۰ میگم فرم شکایت وفرم خسارت تاخیربه بنده بدهیدتاشکایتم راازشرکت اعلام کنم ویک فرم رسیدگی حضوری به درخواست مشتری رابه من دادند!!!!!!! لذا درنهایت بنده درخواست رسیدگی به شکایت خودرادارم ومجدااعرض میکنم که بنده به هیچ وجهی خودروی فوق را تحویل نخواهم گرفت وشرکت بایدیک دستگاه خودروی صفرتحویل بنده دهدویا کل هزیه ی پرداختی وخسارت تاخیررا نقدابه حساب بنده واریزنماید.
باتشکر .شریفی
سلام خدا لعنت کنه این سایپا رو که هیچ وقت به قولش عمل نمی کنه دو ماه تیبا دوگانه ثبت نام کردیم خبری نیست چطور قبل موعد دعوت نامه رو می فرستید سریع باید پول رو واریز کنیم ماشین که می خوان تحویل بدن جونشون میخواد در بیاد الهی خدا ازتون نگذره که مردم رو سرگردون میکنید
من سه ماه است که خودرو چانگان مشگی رنگ خریدم از ناحیه کاپوت و گلگیر و سقف رنگ پریدگی دارد به این دلیل ازسایپا شکایت دارم
مایندگی پل چوبی ماشین خریدم.قبل گرفتن پول چایی و احترام و تلفن و ...
بعد واریز وجه به والله قسم حواب سلام نمیدن.امروز و فردا و ....
نمایندگی مل چوبی خرید نکنید و جاهای دیگه حتما ذکر کنید اگه فلان رو نمیاد مبلغ یا خسارت پرداخت کنن.
از ما پول گرفتن چک و .... بعد شروع اقساط زدن ۲۰ هر ماه.
بعد جالب ۱۵ روز گذشته عنوز ماشین ندادن.ولی چک اقساط شروع شده
با سلام به خدمت آنهایی که خدمتگزار مردم هستن ؛ خودرو سازان طبق قرارداد وتعهداتشون خودرو مشتری را قبل از پایان سال 96 تحویل بدهند. یا حداقل چند از روز از فرودین (1تا 5) رو اضافه کار بمانن وخودروی مشتری را تحویل بدهند تا الباقی تعطیلات مشتری بدون خودرو نماند. با تشکر
... ماشین منو ۳۹۵۰۰کارکرده بود پذیزش نکرده .تا از ۴۰ هزار رد بشه .گفته هفته یعد بیا .بعد میگه دیگه نمیشه از گارانتی استفاده کرد .چون ۴۰هزارو رد کردی .اخه ... قبلش چرا پذیرش نکردی.همه دستشون تو یه کاسه است وسلام
با عرض سلام مدت پنجاه روز است که تکمیل وجه کردم ولی از خودرو خبری نیست بارها به نما یندگی مراجعت نمودم ولی جواب منطقی نگرفتم نمی دونم جرا کارکنان سایپا اینقدر بی مسولیت هستن وجرا قرارداهایشن همه یکطرفه میباشد ماشین من ساندرو استپ وی دند ه ای میباشد تورا خدا اگر این پیام رادریافت میکنید خواهش میکنم تا قبل از سال تحویل دهید
خودرو استپ وی موعد تحویلش گذشته چرا سازمان سایپا تحویل نمیدید
چرا
من ماشین میخوام
شما که ندارید چرا فروختید
فقط بلیدید پول بگیرید
ایران خودرو نمازی گناباد ..... ۴۰ ملیون پول ریختم واسه پرشیا ۵ روز دیر تحویل دادن تازه میگن تو زودتر تحویل گرفتی از ایران خودرو ماشین نخرین .....
فقط همه بدانید و آگاه باشیدکه مدیران خودرو و نمایندگی های آن جزو دروغگوترین فروشندگان خودرو هستند . گول وعده های آنها را هنگام خرید نخورید. فقط باد هوا رو دارن میفروشن و بعد از واریز پول باید دنبالشون بدویید. واقعا متاسفم که من تو این مملکت دروغگوها باید زندگی کنم. هیچکس رسیدگی نمیکنه. ...
مدیران خودرو نمایندگی ملاصدرا ماشینی را به صورت تحویل فوری به اینجانب فروخت و قرار بود یکساعته خودرو تحویل گردد. تا امروز بیش از یک ماه است که انروز و فردا میکنند. این یعنی کلاهبرداری در روز روشن. هیچکس هم پاسخگو نیست از فروشندگان در نمایندگی تا مدیران ارشد فروش. واقعا باید خون گریه کرد که مدیران خودرو در روز روشن کلاهبرداری میکند و هیچ مرجعی هم جلوی این کلاهبرداریها را نمی گیرد.
پاسخ ها
واقعاازمدیران خودرو ثبت نام کردن اشتباهه هموطنان عزیزاشتباه نکنیدکلاه بردارن
سلام ده روزه خودرو برلیانس 330 تحویل گرفتم نشتی روغن داشت رفتم نمایندگی شیخان اصفهان هنوز امروز وفردا میکنند وبه روز بعد موکول میکند انگار مکانیک وارد به کار ن دارند برو فردا بیا هرروز کار وزندگی من شده این ماشین خراب ماشین را درست نمی کنند مهندشون امروز میگفت حسش نیست برو شنبه بیا مگه میخریم بریم چای قلیانی که حسش نیست تکریم مشتری یعنی این ده روزه ماشین تحویل گرفتم هروز تو نمایندگی هستم انگار کار وزندگی ندارم خوشی ماشین نو که از سرمون پرید چون کسی مکانیک خودرو چینی بلد نیست فقط تولید وارد کنید با عیب باید دست مردم خدا راخوب میان پولم بره حرف بشنوم هرروز برم نمایندگی چرت تو پرت بشنوم .... بیکار بودیم سایپا برام کار پیدا کرده هرروز باید برای یه خودروی مزخرف چینی برم التماس کنم شخصیتم رفت پولم رفت مشتری مداری دیگه چیچیه
با سلام متاسفانه سایپا دوبار دعوتنامه برای سراتو فرستاده در 2 روز اختلاف با افزایش 9 م به این چی میگن کلاهبرداری و دزدی اگر ملت شعور داشته باشند از خریدن خودرو سایپا منصرف شوند با مابازی نمیکنند
سلام دنا پلاس توربوشارژر خرید 8000راه رفته پدرم درآورده 50موردخرابی داشت تمام سایت نوشته ایران خودرو دوغ است
مدیران خودرودروغگوترین نمایندگی تازه بدازتحویل خودروبابت پلاک ومدارک اذیت میکنن
سلام وعرض ادب،پنج ماه پیش یک دستگاه دنا پلاس به قیمت48.5میلیون ثبت نام کردم 24میلیون گرفتن واعلام کردن بقیه راهنگام تحویل میگیرن،الان میگن 5میلیون افزایش قیمت داره،اولا این پول روهم به زوربا20میلیون وام جورکردم ،5میلیون اضافه روازکجا بیارم،ثانیا مفهوم حمایت ازکالای ایرانی اینه ؟؟؟؟خواهشمندم رسیدگی نمایید.ممنون
با سلام.
اینجانب بیَ از یک ماه هست که از نمایندگی مدران خودرو یک دستگاه تیگو ۵ ثبت نام کردم.
قسط اول و تمام چکها رو از من گرفتن ولی ماشین تحویل نشده.
به هر جایی هم که فکرمون رسیده شکایت کردیم.
هیچکس جواب مارو نمیده..
باید تو تمام سایتها و گروهها این مورد را اطلاع بدیمکه هیچکس از مدیران خودرو خرید نکنه چون بینهایت بد قوله..
از نمایندگیش هم شکایت کردیم و دنبال حکم پلمب از طرف دادستان هستیم...
واقعا چرا جواب مردم رو نمیدین؟
اینجانب چراغ چک ماشینم روشن میشد چند روز بعد خاموش ، به نمایندگی کارآموز در شهرستان خودم یعنی سیرجان مراجعه نمودم اصلا تحویل نمیگرفتن میگفت هر موقع روشن بود بیا ، بعد از به نتیجه نرسیدن به نماینگی بعدی یعنی شول مراجعه نمودم دستگاه گذاشت گفت کویل باید عوض شود ، گفتم خوب عوض کنید گفتن نداریم ، گفتم سفارش بدین گفتن سایت بسته هست چند ماه منو حیرون کردن بعد در این برهه زمانی برا دوستم هم همین مشکل پیش امد که اون ۵۰هزار تومن باج داده بود براش تو سایت سفارش دادن من که نداده بودم برام ثبت نمیکردم ، تصمیم کرفتم به کرمان که مرکز استانه ۲۰۰ کیلومتر هم فاصله داره برم ، به نمایندگی صفری خ سرباز رفتم خیلی سریع کارهای ماشین رو بدون هیچ چشم داشتی انجام داد(با تشکرباز) ، از شما تقاضا دارم در نمایندگی های سیرجان رو ببندید تا مردم. راحت بشن بخدا مردم از دست اینا کلافه هستن
خدا لعنت کنه مدیران خودرو قرار بود یک هفته ماشین تحویل بدن الان دو ماه از یک هفته میگذره ولی خبری نیست هیچکس هم جوابگو نیست
واقعا تو این کشور هرکس هر کاری دوست داره انجام میده کسی هم پیگیر نیست 15 روز ار موعد تحویل خودروی بنده گذشته اما از تحویل خبری نیست همه هم جواب سربالا میدن آخه چطوری مجوز بارگیری به خودرو نمیدن .فکر میکنم پول مردم رو میگیرن میبرن تو بازار سکه وارز بعدشم سودهای کلان میکنن وحرفی هم میزنی میگن سود تاخیر بهتون پرداخت میشه آخه یکی نیست بگه اگه دنبال سود بودیم که ام وی ام نمیخریدیم اگه مسئولی توی این کشور هست پیگیری کنه آخه تو مملکت مالیات میگیرن عوارض میگیرن که مردم خودشون یکی یکی دنبال گرفتاریاشون برن؟نمیشه که همه ی مردم برن شکایت کنن تا بعد دوسال نتیجه بده در این نمایندگیهایی که بدون حساب وکتاب ماشین میفروشن رو گل بگیرن
١٦ماهه تيوولي از شركت رامك خودرو ثبت نام كردم قرار بوده ٤ماهه تحويل بدن اذر پارسال دعوتنامه امد تسويه كردم هنوز از تحويل ماشين خبري نيست هيچ كس هم پاسخگو نيست
از نمايندگي جعفري حدود دو ماهه تکميل وجه کردم ولي هيچ کس پاسخگو نيست هراز گاهي تلفن جواب ميدن ميگن شرکت مديران خودرو بد قولي ميکنه يکي نيست بگه تو پس چرا موقع فروش اينهمه دلا وراست ميشي ولي با دادستاني صحبت کردم گفته ميتوني به علت عدم اجراي تعهد ميتوني جلو چکها رو ببندي
از دولت و وزارت صنعت و معدن خواهش ميکنم به تحويل خودرو مشتريان مديران خودرو رسيدگي کنن اخه چرا مشتري بايد چوب بي مديريتي مسولينرو بخوره که شرکت هزينه گمرک رو پرداخت نکنه وگمرک هم مجوز ترخيص نده
پاسخ ها
سلام من درتاریخ 97 2 15یک پژوپارس ثبت نام کردم قرار بودشهرورتحویل بدهند الان دوماه دیر کرده هنوز هم خبری نیست که نیست
واقعا متاسفم برای شرکت سایپا که اینهمه دروغ به مشتریان تحویل میده
باسلام بنده دوماهه ثبت نام پژو ۴۰۵انجام دادم با اینکه دوماه از عقد قرار دادم گذشته هنوز پرونده اینجانب تحویل ایرانخورد نگردیده خواهشا رسیدگی بفرمایید
بنده در تاریخ ۲.۳.۹۷ثبت نام خودروی ۴۰۵انجام دادم اما بعد دوماه قرار داد رو نگاه کردم هنوز پرونده به دست ایرانخودرو نرسیده خواهشا رسیدگی کنید...
انشاله هر چه زودتر این سرطان صنعت ایران , ور شکست میشود , شرکتی که به مشتریان خودش دروغ میگه , پول بی زبون مشتری رو میگیره و خلف وعده میکن خودرو پیش فروش میکنه و بجای انجام تعهداتش , یواشکی خودرو را در بازار آزاد بفروش میرسونه . حالا شما انتظار دارید این صنعت رو پا باشه, من خودم ۷ ماه دنا پلاس ثبت نام کردم و ۷۰ روز تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده . یعنی پول خودرو را تمام دادم ولی هنوز جواب درستی به من نمیدن . می خواستم بگم ظلم پایدار نمی مونه یک روز مردم از دست این مدیران بی لیاقت و تحمیلی خلاص میشن ,به امید اون روز !!!!!!!!!!!؟؟
سلام و تحیت. بنده طرح پیش فروش پارسال ثبت نام کردم موعد تحویل اردبهشت بود ولی دعوت نامه خرداد اومد از خرداد تاحالا منتظرم هفتاد روز تاخیر خرده وکسی در ایرانخودروجواب گو نیست. لطفا نخرید
مصرف سوخت بالای سراتو ۲۰۰۰ واقعا بیچارم کرده صدی بیست میسوزونه و با اینکه هنوز ماشینم بیست هزار کیلومتر کار نکرده و نمایندگی هم بردم دیاگ زده گفته موردی نداره و در ضمن افتامات دینام هم سوزونده ماشین نو
عجب ای کاش قبل از خرید زیکم مطاللعه میکردم الان ۶ ماهه خودرو رو ثبت نام کردم لی هنوز ماشین تحویل ندادن نمایندگی کهربایی مشهدم جواب سربالا میده میگه بیا انسراف بده مملکت بیدر وپیکری داریم واقعا کسی جوابگو نیست ؟ دوستان راهنمایی کنید متشکر
۳ ماه دارم به خاطر تحویل ی خودرو اینور اون ور پاس میدن اخه ی ال۹۰ تحویل دادن اتقدر اذیت کردن داره سال ۹۷ تموم شد هنوز خودرو مارو ندادن اخه تا کی دزدی دروغ صدای مشتریان دروغ میگن
سلام، ابتدای دیماه ۹۶ تندر پلاس اتوماتیک ثبت نام کردم قرار بود ابتدای تیرماه۹۷ تحویل بگیرم متاسفانه شرکت ایران خودرو علیرغم این که به بهانه های متعدد قیمتها را افزایش داده از صدور دعوتنامه ها نیز خودداری می کند، از مسئولان مربوط خواهشمندم حق این ملت مظلوم را احقاق نموده و از این مصرف کنندگان بیجاره حمایت کنند
سلام، ابتدای دیماه ۹۶ تندر پلاس اتوماتیک ثبت نام کردم قرار بود ابتدای تیرماه۹۷ تحویل بگیرم متاسفانه شرکت ایران خودرو علیرغم این که به بهانه های متعدد قیمتها را افزایش داده از صدور دعوتنامه ها نیز خودداری می کند، از مسئولان مربوط خواهشمندم حق این ملت مظلوم را احقاق نموده و از این مصرف کنندگان بیجاره حمایت کنند
خودرو سازان باوجود سرمایه های کلان سعی میکنن باز از جیب مردم بدبخت بدزدند آنقدر قدرت دارند که هیچ ارگانی توان مقابله شان را ندارد وهرچه که خودشان بخواهند میکنند بیچاره مردمی که با هزار بدبختی وگرفتاری پول میریزن تا مثلا ماشین تحویل دهند ولی تازمانی که خودشان نخواهند امکانپذیرنیست چرا که دستشان درجیب این ملت بدبخت است.بعد انتظار هست این مردم از این مملکت اسلامی حمایت کنند پی چرا این اسلام از حق مردم که گناهشان ایرانی بودن هست دفاع نمیکنن چرا کسی با مسئولان امر کاری ندارد.از آنجایی که دولت و... از سود بیشتر خودروسان بهرمند میشوند پیگیر قضیه نمیشن.فقط میتونم بگم خدای ائمه ومعصومین وشهدای اسلام مسبین اصلی امر رو خارو ذلیل بفرماید.
سلام خسته نباشی:ابتدایی آذر96خودرپارس در نماینده ایران خودرو گراش ثبت نام کردم که قرار بود که آخر خرداد97ماشین تحویلم بدن ولی هنوز دعوت نامه واسم نیامده که قسط آخرش پرداخت کنم هرموقع هم میرم میگن منتظر تماس باش خودمون درجریانت میزارم
سلام خسته نباشید یکی از مشتریان شرکت اذهایتکس هستم ازسال ۱۳۹۶/۷/۱ماشین ثبت نام کردم قرار شده ۴۵روزه تحویل بدن اما تا حالا تحویل ندادن وخیلی اذیت میکنن اصلا جواب درست بهم نمیدهن هروزی یک بهانه درمیارن باید با همان پیش پرداخت ک ثبت نام کردم باید تحویل میدادن ولی تا این سال ۱۳۹۷بهم تحویل ندادن الان میگویند ک باید پیش پرداخت ۲۰۰میلیون بدهید دیگه بخدا شورشو در اوردن شما پیگیر باشید ممنون میشم
سلام، ما هم بزرگتر ین اشتیاه زندگیمون خریدن ماشین چری از مدیران خودرو بود، یک ماهه ماشینمون تو نمایندگی بعلت نداشتن گیربکس خوابیده، با نمایندگی تهران هم تماس میگیرم جواب سربالا میدن،ماشین همینطپر خاک. میخوره توصییه میکنم به هیچ وجه گول تبلیغات مدیران خودرو رو نخورید، درضمن دوستان من شکایتم رو از این شیادها کجا مطرح کنم لطفا راهنمایی کنین
خودرو پارس تندر ثبت نام کردم قرار بود مردادماه ۹۷ تحویل بدن که هنوز هیچ از دعوتنامش خبری نیست بخاطر اینکه دوباره قیمت خودرو رو زیاد کنن چون قراره به قیمت روز خودرو تحویل بدن با این چند بار قیمت افزایش دادن خدا نسل این چند خودرو ساز از ایران از بین ببره که یک مافیایی ایجاد کردند که خودروهای بی کیفیت رو با هر قیمتی که میخواهن دست مشتری میدن و تا زمانیکه این شرکتها هست ایرانی جماعت نمی تواند خودروی خوب سوار بشه.
واقعا متاسفم برای این سازمان مرداد ماه 97 موعد تحویل خودرو 207 اتوماتم است با توجه با تماسهای متعددم با 096440 این پرسنل با بی نزاکتی و بی ادبی بعضا برخورد میکنند و میگویند جریمه تاخیر میدهیم همینی که هست خودرو نداریم آیا ما پول دادیم که جریمه دیرکرد بگیریم یا خورو واقعا متاسفم
خدا کنه کارگاه فرغون سازی سایپا وایران فرغون هرچه زودتر تخته بشه،ومردم ایران از دستشون راحت بشن،بگید امین
با سلام اینجانب آذر۹۶طرح فیروزی ثبت نام کردم قرار بوده ماشینو خرداد ۹۷ تحویلم باشه ۱۰خرداد دعوتنامم آمد ۱۳ خرداد تکمیل وجه کردم باید ۲۷ تیر ۹۷ فاکتور میشود امروز ۱۷ شهریوره هنوز فاکتور نشده خواهشاًرسیدگی کنید چرا اینقدر تاخیر شماره قرارداد ۱۰۸۵ سمند کلاس ۱۰
با سلام اینجانب آذر۹۶طرح فیروزی ثبت نام کردم قرار بوده ماشینو خرداد ۹۷ تحویلم باشه ۱۰خرداد دعوتنامم آمد ۱۳ خرداد تکمیل وجه کردم باید ۲۷ تیر ۹۷ فاکتور میشود امروز ۱۷ شهریوره هنوز فاکتور نشده خواهشاًرسیدگی کنید چرا اینقدر تاخیر شماره قرارداد ۱۰۸۵
سلام تورا بخدا قیمت پژو پارس وبقیه ماشینارو بیارید پایین اگر واقعا سرسوزن اعتقاد بخدا داری ما نزدیک چهل تومن وام و قرض گرفتیم که بتونیم ماشین بگیریم الان میگن رفته بالا تورا به امام حسین ع و همین ماه محرم بفکر مردم باشید بخدا این مردم گناه دارند فکر نکنید که مردم حمله کردن برای ثبت نام بخدا چاره ای ندارند از بس تبلیغات میکنن که ماشین قراره بره بالا این مردم ترسیدن ومیان ثبت نام میکنن بهرصورت بیایید تو این ماه محرم دل مردم رو شاد کنید و قیمتارو بیارید بالا.
پاسخ ها
جمله آخرت که نابود کرد اخوی حالا قیمت ببرن بالا یا بیارن پایین
خدا لعنت کنه که عواملی را که فقط پول خرید خودرو را میگیرن وموقع تحویل کسی نیست جوابگو باشه.
بابا شماها چقدر ساده هستید این سایتهارو کسی نگاه نمیکنه فقط مردم سرکار گذاشتن خمین
با سلام ّاین چه وضعی هست اکثر قطعه ها نمایندگیها ندارندّآخه آبگیر شیشه یک تیکه لاستیک چیه _سایتی لای درب ّ.که سه ماهه ندارندّ
سلام یه ماشین دنا پلاس ثبت نام کردم شرکت فردیس اتیه خودرو 3 تومان دادم گفتند 45 تا 60 روز کاری ..حالا یک ماه از آون 60 روز کاری شون گذشته نمیدونم کلا بردا را هستند ...کسی هم نیست جواب گو باشه
ماشین برلیانس من 3 ماهه تاخیر دا ره ومتاسفانه تحویل ندادن
علت تاخیردرارسال دعوتنامه وخودخودرودناچیست وتاکی بایدمنتظربمانیم
سلام چراهیچ کس جواب کوی دیرکردخودروهانیستش
* چرا کسی به شکایت مشتریان سایپا پیگیری نمیکنند
*مسعولین کجا هستند موقع که نمایندگی دوسال خودرو گارانتی میکنه چرا پیگیر نیستد
خودرو هایما در تاریخ ۵/۴/۱۳۹۷ از نمایندگی تحویل گرفتم دو روز بعد از تحویل پلیت باطری قطع شده و الان هیچ یک از نمایندگی ها پاسخگو نیستن
پاسخ ها
لطفا هر کار ی در رابطه با باتری انجام دادین به منم بگین.باطری ماشینم خراب شده نمایندگی میگه نمیدمممممممممممممممممممممم
چرا ایران خودرو در ارسال دعوت نامه تکمیل وجه بین استانها تفاوت وتبعیض قائل شده است اینجانب آل نود ثبت نامی بهمن سال 96 تا امروز که3 آذرماه 97است دعوت نامه تکمیل وجه دریافت نکردم ولی ثبت نامی فروردین و اردیبهشت ماه 97 استان تهران دعوت نامه تکمیل وجه دریافت کرده است
سلام... تاریخ ثبت نام خودروی برلیانس کراس اتومات اسفند 96 بوده و تا الان که آذر 97 است هیچ گونه پاسخی از پارس خودرو مبنی بر زمان تحویل خودرو دریافت نکرده ام درحالی که وجه به طور کامل تسویه شده و از تعهد موعد تحول گذشته..لطفا اگر دغدغه مردم برایتان اهمیت دارد رسیدگی کنید...
۱۳۹۳ ثبت نام ماشین کردم هنوز هنوز ندادن دیار خودر ۱۳۹۷
آقای روحانی درحق کسانی که سال قبل اقدام به ثبت نام خودرو کرده اند بی انصافیه که باقیمت جدید محاسبه کنید وخودرو تحویل بدهید انصاف کجا رفته!پول مردم را نصف کردید لااقل به کسانی که پیش فروش خودرو خریدند رحم کنید
ماشین صفر در نمایندگی خراب به من اودند تحویل بدهند
بیش از دو ماه از خرید آریزو 5 که قیمت نمایندگی بیش تر از بازار انصراف داده ام خدا لعنتشان کند هیج کس پاسخگو نیست نه نمایندگی شیراز نه تهران واقعا نمی دانم از چه کسی شکایت کنم
سایناسی هزارکارکردمدل97خریدم.کولرش.مشکل.داره.دماوندنمایندگی.نداره.پردیس.جوابگونیست.096550هم.چندوقته.هرکارمیکنم.به.اپراتوروصل.نمیشم.بعضی.روزهاساعتهاوقتمومیگیره.ولی.بازم.موفق.به.تماس.باهاشون.نمیشم.
نمایندگی مدیران خودور زنجان آقای شفقتیان دارد خون مردم به شیشه می کشد برای تعویض واشر سرسیلندر ۱۶۵۰۰۰۰ تومان فاکتور داده به چه کسی دردمان را بگیم
مسئول گارانتی در رشت علی رغم پیگیری وتماسهای ایرانخودرو1709گرمی جهت تایید هماهنگی بیش از4ساعت بنده راعلاف وسرکارگذاشت ودست خالی به خانه باز گشتم آیا کسی نیست به این آقا بگویدکه اینقدرمردم رااذیت نکن