نسخه ویژه بیامو برای ژاپنی ها +عکس
به مناسبت سالگرد ۱۰۰ سالگی نام تجاری، خودروساز آلمانی بی ام و یکی دیگر از خودروهای تولیدی خود را ویژه کرد و راهی بازار ژاپن کرد.

بخشی از بهبودهای این خودرو پس از ویژه سازی مربوط به بخش مولد قدرتی آن میشود. در زیر کاپوت M۶ همچنان از پیشرانه ۴.۴ لیتری توربوشارژر هشت سیلندر استفاده شده است، ولی حالا به جای قدرت ۵۶۰ اسب بخاری که در مدل استاندارد تولید میشد، شاهد استخراج ۶۰۰ اسب بخار قدرت هستیم که از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخها منتقل میشود. در کنار افزایش قدرت تولیدی، گشتاور موتور هم ۲۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده و حالا به ۷۰۰ نیوتن متر رسیده است.

از لحاظ عملکردی هم به لطف ۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر، شتابی صفر تا صد ۳.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعتی بدست آمده است. در آخرین نقطه انتقال قدرت هم از رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی مشکی رنگ با ابعاد لاستیک ۳۵/۲۶۵ در جلو و ابعاد ۳۰/۲۹۵ در عقب استفاده شده است.
در طراحی ظاهری خودرو نیز همانطور که در ابتدا گفتیم، از قطعات فیبرکربنی در نقاط آیرودینامیکی استفاده شده که میتوان ردپای آنها را در بامپر زیر سپر جلو، قاب پشت آینههای جانبی، دیفیوزر نصب شده در زیر سپر عقب و باله آیرودینامیکی نصب شده بر روی درب صندوق عقب مشاهده کرد. در داخل کابین هم از قطعات فیبرکربنی استفاده شده، ولی خیلی بیشتر از طراحی خارجی که بر روی داشبورد، اطراف کنسول مرکزی، اطراف کنسول ابزار، بر روی اهرم تعویض دنده و بر روی غربیلک فرمان دیده میشود.
ارسال نظر