نظریه علمی درباره لوگوی جدید اینستاگرام
بر طبق آنالیزهای به دست آمده توسط اپلیکیشن Dragonfly و محققان دانشگاه Queen Mary لندن به نظر میرسد که با وجود بازخورد منفی بسیاری از کاربران، در واقع لوگو جدید اپلیکیشن اینستاگرام از لوگو قبلی آن جذابتر است.
با این حال اکنون بر طبق آنالیزهای به دست آمده توسط اپلیکیشن Dragonfly و محققان دانشگاه Queen Mary لندن به نظر میرسد که با وجود بازخورد منفی بسیاری از کاربران، در واقع لوگو جدید اپلیکیشن اینستاگرام از لوگو قبلی آن جذابتر است.
با توجه به اطلاعات به دست آمده، محققان به این نتیجه رسیدهاند که در واقع لوگوی جدید برای چشم انسانها ده درصد جذابتر است. استفاده از رنگهای روشن در این لوگو توجه چشم را به مرکز آن جلب میکند که همین موضوع باعث تاثیرگذاری هر چه بیشتر لوگوی جدید شده است.
اگر بخواهیم سختگیرانه لوگوها و تاثیرگذاری آنها را مورد بررسی قرار بدهیم، به نظر میرسد که برخی از دیگر کمپانیهای بزرگ نیز در طراحی لوگو شکست خوردهاند.
برای مثال لوگوی جدید گوگل در وقعا امتیاز کمتری نسبت به لوگوی قدیمی خودش کسب کرده است و یا لوگوی جدید Uber به اندازه لوگوی قبلی آن جذاب نیست. با این اوصاف میتوان بیان کرد که اینستاگرام در طراحی لوگو موفق عمل کرده است.
با این حال باید این موضوع را در نظر داشت که طراحی یک هنر محسوب میشود و هنر کاملا سلیقهای است و بستگی به نظر شخصی هر فرد دارد. بنابراین نارضایتی برخی از کاربران در خصوص لوگوی جدید اینستاگرام کاملا قابل درک است.
ارسال نظر