یک رکورد تاسف برانگیز برای ایرانیان
معاون هماهنگي عقيدتي سياسي ناجا، گفت: ساليانه ۲۰ هزار نفر در ايران بر اثر تصادفات رانندگي کشته ميشوند.
سردار مهدي توکلي با بيان اين مطلب افزود: اين ميزان کشته در تصادفات رانندگي در ايران به ميزان قابل توجهي با استانداردهاي جهاني فاصله دارد.
وي خاطر نشان کرد: تصادف يکي از خانه براندازترين اتفاقات در زندگي افراد است، چرا که با وقوع آن کيان چندين خانواده سست و متزلزل ميشود.
توکلي اظهاركرد: نقص عضو افراد در تصادفات رانندگي نيز نتايج جبران ناپذيري را هم براي فردي که مقصر بوده و هم براي فردي که آسيب ديده به دنبال خواهد داشت.
وي ادامه داد: کشته شدن ۲۰ هزار نفر در سال در حوادث رانندگي يعني اين که در هر سه ساعت هفت نفر جان خود را در ايران از دست ميدهند و هر سه ساعت هفت خانواده در کشور داغدار ميشوند.
سردار توکلي تصريح کرد: قوانين رانندگي تنها ضامن اجراي قوانين در کشور نيست؛ چرا که شاهد هستيم علي رغم جريمهها و قوانين جديد در اين حوزه مردم هنوز هم آن طور که بايد و شايد قوانين را رعايت نميکنند.
وي دروني سازي فرهنگ رعايت قوانين در افراد به ويژه از سنين کودکي را بهترين راه براي کاهش تصادفات رانندگي دانست و گفت: افزايش هشت برابري جمعيت خودرو در کشور و افزايش چهار برابري ترافيک نيازمند رعايت بيشتر قوانين از سوي رانندگان است.
معاون هماهنگي عقيدتي سياسي ناجا در پايان گفت: رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در دنيا به عنوان يکي ار فاکتورهاي مهم توسعه يافتگي به شمار ميآيد، بنابراين بايد شرايط اجراي مناسب قوانين در جامعه ايجاد شود.
نظر کاربران
با این وضع جاده ها و خودروهای بی کیفیت داخلی بهتر از این نباید انتظار داشت.
اگر با کاهش آمار تصادفات را پایین بیاوریم تنها راهش اینه که جریمه چند صد برابری اعمال شود
ولی متاسفانه کشور ما از نظر تولید خودورها اسناندارد نیستند
میدونید علتش چیه؟
یکی اینکه این ماشیهایی قسطی به مردم میدند آهن پارست یه تصادف کوچیک باعث از بین رفتن مردم میشه
دوم اینکه جوانها هنوز خالی نشدند یعنی اینکه خیلی محیط های کم و محدودی براشون در نظر گرفته میشه باید جایی براشون ساخته با ایمنی کامل که هر چقدر که بخواند سرعت برند اگه این محیط همه ی جای ایران براشون محیا بشه یعنی فقط بچه برای بچه پولدارها نباشه دیگه اونا مجبور نیستند مسابقاتشونو تو اتوبان بذارند.
وهمه چيزهاي منفي ركورد دار شده ايم
اشكال نداره اينا چپ كردن شما بخنديد........
با این ماشینای گرون و مسخرشون که نه ایمنی دارن نه قدرت بدنه می خوای اینقدر کشته ندیم بخوای ماشین ایمنی هم بخری باید تا ابد الدهر کار کنی تا بتونی تازه یه حلقه از لاستیکشو بخری ...
بیاید همه چیز رو گردن کیفیت بد ماشینها و وضعیت بد جاده ها نندازیم، اینا درست ولی دوستان باور کنید وضعیت رانندگی در ایران به خصوص در جاده ها از دو فاکتور اول تاثیر بسیار بیشتری در تصادفات جاده ای داره..
به تجربه شخصی خودم میگم..متاسفانه تعداد بسیار زیادی از راننده ها (مخصوصا خودرو های سواری) اصول اولیه رانندگی رو به هیچ وجه رعایت نمی کنند و باعث ایجاد حادثه های دلخراش برای خودشون و دیگر هموطنان می شند..
پاسخ ها
دقیقا تو ایران فرهنگ رانندگی نداریم
بااینکه (بهترین جاده ها.بهترین ماشین ها)روداریم واقعاتاسف باره!!!!ماراننده های بدی هستیم.به جزاین مشکلی نیست!!1
با عرفان موافقم .کورس وسرعت نباید به اتوبان و جاده وخیابان منتقل بشه.اتفاقا چون ماشینها بی کیفیت وجاده ها غیراستانداردهستند باید احتیاط بیشتری کرد.آسیب مالی وجسمی وتلفاتش رو خودمون تحمل میکنیم؟پس چرا رانندگی خطرناک؟؟؟؟
هم جاده ها مشكل دارن، هم ماشينها. ولي از همه مهمتر آدما هستن كه فرهنگ ماشين سواري رو ياد ندارن!!