عکس: خودرو های کانسپت ولوو
مفهومیهای ۴۰.۱ و ۴۰.۲ ممکن است پیشنمایشی از مدلهای جدید S۴۰ و XC۴۰ باشند
وبسایت پدال: ولوو بهتازگی دو کانسپت جدید بانامهای ۴۰.۱ و ۴۰.۲ را رونمایی کرده است که پیشنمایشی از سری جدید ۴۰ این خودروساز سوئدی بوده و بهاحتمالزیاد نشانگر مدلهای جدید S۴۰ و XC۴۰ هستند. در هر دو کانسپت نشانههای زبان طراحی جدید ولوو که در مدلهای S۹۰، V۹۰ و XC۹۰ شاهد آن بودیم دیده میشود.
در قسمت جلویی آنها چراغهایی با گرافیک داخلی «چکش تور»، جلوپنجرهٔ مستطیل شکل و لوگوی بزرگ ولوو در مرکز آن به چشم میخورند. کانسپت ۴۰.۱ یک کراس اوور کوچک است که در قسمت عقب از چراغهای L شکل معروف کراس اوورهای ولوو استفاده میکند درحالیکه ۴۰.۲ سدانی جمعوجور بوده و در عقب چراغهای سدان جدید S۹۰ را تداعی میکند. هر دو کانسپت (حتی سدان ۴۰.۲) از رینگهای بزرگی سود میبرند و ارتفاع زیادی از سطح زمین دارند و با روکش مشکیرنگ زیر سپرها و دور گلگیرها، شبه کراس اوورهای ولوو یعنی مدلهای Cross Country را به یاد انسان میآورند.
سری ۴۰ ولوو اولین محصولات این سازنده خواهند بود که بر روی پلت فرم جدید CMA ساخته خواهند شد. این پلت فرم جدید کوچکتر از پلت فرم SPA که در مدلهای S۹۰، V۹۰ و XC۹۰ بکار رفته است خواهد بود. در این مدلهای جدید نیز قوای محرکهٔ پلاگ این هیبرید بانام T۵ Twin Engine قابل سفارش خواهد بود که شامل یک موتور بنزینی سه سیلندر و یک موتور الکتریکی میشود. انتقال نیرو هم توسط گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت خواهد گرفت. بر روی این پلت فرم جدید، یک مدل تمام الکتریکی نیز ساخته خواهد شد که البته اندکی پس از نسخهٔ تمام برقی پلت فرم بزرگتر SPA در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد. کانسپت های ۴۰.۱ و ۴۰.۲ آغازگر ساخت محصولات کوچک پریمیوم از سوی ولوو خواهند بود. کلاسی که فروش آن همواره رو به رشد است. معاون ارشد ولوو «Thomas Ingelath» دراینباره میگوید:
«پلت فرم CMA به ما کمک میکند تا محصولاتی را که جوانان به آنها علاقه دارند روانهٔ بازار کنیم. محصولات جدید شخصیتی جذاب داشته و درعینحال شهری هستند»
مدلهای جدید سری ۴۰ ولوو یعنی S۴۰ و XC۴۰ کوچکترین سدان و کراس اوور ولوو خواهند بود که در جایگاهی پایینتر از S۶۰ و XC۶۰ قرار خواهند گرفت. نسخههای تولیدی آنها در سال آینده به بازار خواهند آمد و ظاهری نهچندان متفاوت با این کانسپت ها خواهند داشت. S۴۰ رقبایی چون مرسدس بنز CLA و آئودی A۳ سدان را روبروی خود دارد و XC۴۰ با مرسدس بنز GLA، آئودی Q۳ و ب ام و X۳ مواجه است.
در قسمت جلویی آنها چراغهایی با گرافیک داخلی «چکش تور»، جلوپنجرهٔ مستطیل شکل و لوگوی بزرگ ولوو در مرکز آن به چشم میخورند. کانسپت ۴۰.۱ یک کراس اوور کوچک است که در قسمت عقب از چراغهای L شکل معروف کراس اوورهای ولوو استفاده میکند درحالیکه ۴۰.۲ سدانی جمعوجور بوده و در عقب چراغهای سدان جدید S۹۰ را تداعی میکند. هر دو کانسپت (حتی سدان ۴۰.۲) از رینگهای بزرگی سود میبرند و ارتفاع زیادی از سطح زمین دارند و با روکش مشکیرنگ زیر سپرها و دور گلگیرها، شبه کراس اوورهای ولوو یعنی مدلهای Cross Country را به یاد انسان میآورند.
سری ۴۰ ولوو اولین محصولات این سازنده خواهند بود که بر روی پلت فرم جدید CMA ساخته خواهند شد. این پلت فرم جدید کوچکتر از پلت فرم SPA که در مدلهای S۹۰، V۹۰ و XC۹۰ بکار رفته است خواهد بود. در این مدلهای جدید نیز قوای محرکهٔ پلاگ این هیبرید بانام T۵ Twin Engine قابل سفارش خواهد بود که شامل یک موتور بنزینی سه سیلندر و یک موتور الکتریکی میشود. انتقال نیرو هم توسط گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت خواهد گرفت. بر روی این پلت فرم جدید، یک مدل تمام الکتریکی نیز ساخته خواهد شد که البته اندکی پس از نسخهٔ تمام برقی پلت فرم بزرگتر SPA در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد. کانسپت های ۴۰.۱ و ۴۰.۲ آغازگر ساخت محصولات کوچک پریمیوم از سوی ولوو خواهند بود. کلاسی که فروش آن همواره رو به رشد است. معاون ارشد ولوو «Thomas Ingelath» دراینباره میگوید:
«پلت فرم CMA به ما کمک میکند تا محصولاتی را که جوانان به آنها علاقه دارند روانهٔ بازار کنیم. محصولات جدید شخصیتی جذاب داشته و درعینحال شهری هستند»
مدلهای جدید سری ۴۰ ولوو یعنی S۴۰ و XC۴۰ کوچکترین سدان و کراس اوور ولوو خواهند بود که در جایگاهی پایینتر از S۶۰ و XC۶۰ قرار خواهند گرفت. نسخههای تولیدی آنها در سال آینده به بازار خواهند آمد و ظاهری نهچندان متفاوت با این کانسپت ها خواهند داشت. S۴۰ رقبایی چون مرسدس بنز CLA و آئودی A۳ سدان را روبروی خود دارد و XC۴۰ با مرسدس بنز GLA، آئودی Q۳ و ب ام و X۳ مواجه است.
پ
ارسال نظر