۳۳۱۰۲۷
۱۰ نظر
۵۰۱۰
۱۰ نظر
۵۰۱۰
پ

آمادگی ایران برای گفتگو با عربستان

معاون وزیر امور خارجه می‌گوید سیاست منطقه‌ای ایران مبتنی بر صلح و ثبات است و بر همین اساس حاضر است مسائل پیش آمده در روابط با عربستان را از طریق گفت‌وگو حل کند.

خبرگزاری فارس: «سید عباس عراقچی» معاون حقوقی وزیر امور خارجه ایران در سفر به محل مأموریت سابق خود یعنی ژاپن، با خبرنگاران این کشور به گفت‌وگو نشست و به سوالات آنها در خصوص مسائل مختلف پاسخ داد.

بر اساس گزارش پرس‌تی‌وی، عراقچی در پاسخ به سوالی در خصوص آینده روابط تهران-ریاض با توجه به تنش‌های موجود در روابط فیمابین گفت: «سیاست ما بر اساس صلح و ثبات در منطقه بنا شده است و ما آماده‌ایم که مسائلمان با کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی را از طریق گفت‌وگو حل کنیم.»

پس از انتشار خبر تجاوز به زائران نوجوان بیت‌الله الحرام در فرودگاه جده و به خصوص پس از درگذشت ۴۶۶ زن و مرد ایرانی در فاجعه منا، «مسائلی» در روابط فیمابین ایران و عربستان پیش آمد که پس از حمله به سفارت عربستان در تهران، دستاویز مناسب برای ریاض حاصل شد و روابط قطع گردید.

نقطه ثقل روابط ایران و عربستان، اعزام مشتاقان زیارت خانه خدا به مکه و مدینه بود که امسال با توجه به شرایط تحقیرآمیز عربستان برای صدور مجوز انجام حج ایرانیان، حج تعطیل شد.

عراقچی در ادامه گفت که عربستان یکی از کشورهای مهم منطقه است و اقدام این کشور در قطع روابط با ایران، از یک «اشتباه محاسباتی» نشأت گرفته است.

عراقچی در جای دیگری از سخنان خود، به نقش کلیدی ایران در مبارزه با تروریست‌های خاورمیانه پرداخت و از کمک ژاپن به تقابل با تروریسم و افراطی‌گرایی استقبال کرد.

ژاپن پس از شکست در جنگ جهانی دوم، حق دخالت نظامی در فراسوی مرزهای خود را نداشت ولی اواخر سال گذشته، پارلمان ژاپن با اصلاح قانون اساسی، این حق را برای ارتش ژاپن احیا کرد.

سید عباس عراقچی که از مهره‌های کلیدی مذاکرات هسته‌ای و توافق وین بوده، در این نشست به مسائل هسته‌ای هم پرداخت و گفت که ایران به عنوان کشوری زلزله‌خیز همچون ژاپن، به فناوری ایمنی ژاپنی‌ها برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای ایمن نیاز دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • سالم

      درودبرایران

    • مسعود محمدنژاد

      باسلام ،عربستان همواره در طی سخنان مسئولان سیاسی و نظامی خود به انحاء مختلف سعی در تحقیر دولت و ملت بزرگ ایران داشته و از هیچ تلاشی در این رابطه دریغ نداشتن !!ولی برخلاف آنها مسئولان سیاسی ما به نحوی در رابطه با عربستان سخن میگویند که موجبات توهم خودبزرگ بینی دولتمردان سعودی شده اند !!و از طرفی طوری سخن راندن که گوئی دست گدائی و تمنا به رابطه با عربستان خواب و خوراک را از آنها ربوده !!!غافل از اینکه وقتی طرف مقابل شما از عقل سلیم برخوردار نباشد و از عقلانیت سیاسی و دینی بی بهره باشد ،نتیجه آنچه که حاصل میشود ،خوشایندتان نیست .
      در برخورد با این گونه موارد همواره باید شأن و منزلت وی و خودتان را مبرهن و تبیین نمائید تا گرفتار خودبزرگ بینی نشوند و پا از گلیم خود فراتر نهند

    • بدون نام

      چقدرملت ایران راتحقیر میکنیدهمش میگیداماده مذاکره باکشورعرب هستیدمسولین یه کم غرورداشته باشید ...

    • بدون نام

      این چه سیاستی است که بعد از این همه توهین آل یهود باز ایران حاضر است با آنها مذاگره کند برای همین است پرو شدن باید اعلام کند تا دولت عربستان رسماً معذرت خواهی نکند قطع رابط و در صورت تکرار طبق گفته رهبری برخورد خشن خواهیم داست

    • سیدامیر

      چه گفتگویی دارید کنید بازبریدالتماس.اون از جرثقیله .اون از منا .اون از تجاوزشون به جوونامون .اینم ازحج که راهمون ندادن .بابا چکارکنه دیگه عربستان بامون تا خجالت بکشیم .بابا اعتیاد نداره خجالت کشیدن یکم بکشید ....

    • علی ربانی

      امروز همه می دانند که رژیم سعودی موجب تفکر و عناصر افراطی گری و تروریسم در جهان است و اگر غرب در این زمینه تدابیری نه اندیشد از نظر عقلای عالم محکوم خواهد شد. مصوبه اخیر کنگره امریکا در همان راستا بود، اگر از آن استفاده سیاسی نشود موثر است، البته کشورهای دیگر نیز باید در این زمینه حرف منطقی و واقعی بینانه ی خود را بیان کنند.

    • بدون نام

      پس از درگذشت 466 زن و مرد ایرانی در فاجعه منا................خیلی دلمون سوخت ولی بیشتر از این میسوزه که علتش هم واقعا معلوم نشد وماست مالیش کردند

    • بدون نام

      مسئولان لطفا خجالت بکشند و این قدر التماس آل یهود رو نکنند برای از سر گیری روابط !!!!! ملت ایران نیازی به داشتن رابطه با عربستان آل ابوسفیان نداره !!!! شرم باد بر کسانی که منافعشان داشتن رابطه با عربستان آل ابوسفیان است!

    • صمد پناهی

      ممنونم ازنظرات عالی شما ایرانی با غیرت، درود وسلام به شرف وغیرت ایرانی

    • نیما

      درود بر عربستان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج