«حامی» بر مدار تغییر
برای اولینبار در سال ۹۵ به دیدار مخاطبان پایتختنشین خود رفت. او شامگاه ۲۸ اردیبهشت و به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه بینالمللی تهران سومین کنسرتش را با همت شرکت «اکسیر نوین» به مدیریت «محمدرضا خانزاده» روی صحنه برد. این اجرای حامی نسبت به دو کنسرت قبلیاش در تهران تفاوتهای زیادی داشت.
* سیمای جدید آثار حامی
یکی از اِلِمانهای اجراهای حامی توانایی اجرای او با یک پیانو و بدون ارکستر است و او در این کنسرت، با وجود همراهی سازهای گوناگون، از این مولفه غافل نشده بود. حامی قطعه «خداحافظ» از آلبوم «فقط نگاه میکنم» را با همراهی پیانو خواند. او پس از این کار، «ماهی دلتنگ» را خواند ولی باز هم به سراغ پیانو و گیتار رفت و «زمستون» را برای دوستدارانش با این دو ساز خواند. اثری که زمستان سال گذشته و با تنظیم الکتروآکوستیک منتشر شد و اولین تجربه حامی در زمینه موسیقی الکترونیک به شمار میرفت. این خواننده درباره قطعه زمستون هم گفت:«دو سال قبل قطعه زمستون را ساختم و به دلیل اینکه آن زمان حال خوبی نداشتم ملودی این کار غمگین است.» او پس از قطعه «یاد من باش» و برای معرفی «رضا لمعانی» هم گفت:«اول نوازنده بعد خواننده که متأسفانه این موضوع در ایران اتفاق نمیافتد.» حامی در بخش دیگری از کنسرت برادرزادهاش «سامیار» را روی صحنه آورد و درباره او گفت:«به عشق سامیار در این پنج سال زنده بودم و نفس کشیدم. او در دو سه اجرای قبلی کنار من روی صحنه بود و دوست داشتم در این اجرا هم کنار من باشد.»
پایانبخش پارت اول کنسرت این خواننده قطعه «لالایی» بود که او این کار را در کنار برادرزادهاش خواند ولی پیش از آن گفت:«کاش من هم بچه داشتم. گاهی اوقات بچه داشتن برای پدر و مادرها یک اتفاق و گاهی اوقات معجزه است. پدر و مادرهایی که بچه برایشان معجزه است فرزند خود را بیشتر دوست دارند.»
* پول نداشتم!
شروع پارت دوم کنسرت با قطعه «غزل» بود که اتفاقاً این کار هم توسط حسن فراهانی و «بابک مالکیفر» برای این کنسرت مجدداً تنظیم شده بود. در نسخه جدید این کار هم نقش سازهای بادی و فلوت پررنگ بود و کیک بیشتری داشت. صدای حامی هم بر روی این نوع تنظیم نشسته بود و این خواننده میتواند با اجرای قطعات بیشتری در این فضا، طیف تینایج را هم بیشتر به سمت آثارش جذب کند.
* یادی از «بابک بیات» و «ایرج جنتی عطایی»
او یکبار دیگر هم از مرحوم بیات یاد کرد و پیش از معروفترین قطعه خود یعنی «دلم گرفت» گفت:«دلم برای آقای بیات خیلی تنگ شده است. ایشان کسی بودند که هر زمان دلم میگرفت با ایشان تماس میگرفتم و برایشان به راحتی میشد صحبت و درددل کرد. خیلی وقت است که با آقای «ایرج جنتیعطایی» تماس و صحبتی نداشتهام ولی با ایشان هم مثل آقای بیات میشد به راحتی صحبت و درددل کرد.» در هنگام اجرای قطعه دلم گرفت تقریباً تمامی حاضرین با صدای بلند این کار را میخواندند. حامی هم به خاطر این میزان استقبال، ترجیعبند دلم گرفت را شش مرتبه خواند. او هر بار با حرکات دست خود و نگاه به مخاطبانش آنها را در اجرای شاهبیت این کار با خود همراه میکرد. حسنختام کنسرت او هم یک مدلی از قطعات قدیمی او بود که این مدلی هم ریتمیک و باانرژی تنظیم شده بود. البته حامی پس از این قطعه قصد داشت قطعه «سیاه و سپید» را با همراهی پیانو بخواند که تذکر مسئولان سالن بابت اتمام وقت کنسرت مانع این کار شد. او البته یک بیت از این کار را خواند و با شیطنت گفت: «الان صدا را قطع میکنند!».
*****
«داریوش صالحپور»، «امیرعباس گلاب»، «مهدی محمدی»، «بیژن سخنسنج»، «هدی زینالعابدین»، «امیرعباس حسنزاده»، «حامد سلگی»، «هومن جوادی»، «علی فرهنگی»، «نیکان» و «سپهرداد یمینی» سایر مهمانان این کنسرت بودند.
رضا تاجبخش (پیانو)، عمادرضا نکویی (ویولن)، حسین شریفی (ترومبون)، حسن فراهانی (ترومپت)، بنیامین بیانی (ساکسفون)، بابک مالکیفر (گیتار الکتریک)، مجید برومند (گیتار بیس)، رضا لمعانی (گیتار کلاسیک)، علیرضا جعفریه (گیتار آکوستیک)، رامین زواری (درامز)، سعید برادران (پرکاشن)، فرید موسوی (کیبورد) و ترانه پوریوسف (فلوت) نوازندگان حاضر روی صحنه به رهبری علی ثابت بودند. البته مسأله سوالبرانگیز درباره ارکستر این بود که چرا «علی ثابت» به عنوان رهبر گروه روی صحنه حاضر نشد. قرار بود برخلاف کنسرتهای قبلی این خواننده در رشت و اصفهان، برای اولینبار رهبر جدید گروهش در کنار او روی صحنه حاضر شود ولی چنین اتفاقی رخ نداد.
ارسال نظر