گرچه در ماههای اخیر شرکت اپل با مشکلات مالی و سقوط سهام مواجه بود اما طبق جدیدترین لیستی که مجله فوربز از ارزشمندترین برندهای جهان اعلام کرده این شرکت هنوز مقام اول را در اختیار خود دارد.
مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: گرچه در ماههای اخیر شرکت اپل با مشکلات مالی و سقوط سهام مواجه بود اما طبق جدیدترین لیستی که مجله فوربز از ارزشمندترین برندهای جهان اعلام کرده این شرکت هنوز مقام اول را در اختیار خود دارد. براساس این لیست ارزش برند اپل ۱۵۴.۱ میلیارد دلار است، چیزی حدود ۸۷ درصد بالاتر از برند گوگل که مقام دوم را با ارزش برند ۸۲.۵ میلیارد دلار به خود اختصاص داده. البته ارزش برند شرکت اپل ظرف یک سال گذشته فقط ۶ درصد افزایش داشته در حالی که ارزش برند گوگل ۲۶ درصد از خود افزایش نشان داده. جالب است بدانید در رده بندی مجله فوربز مایکروسافت در مقام سوم برندهای معتبر جهان و فیسبوک در مقام پنجم ایستاده اما رشد ارزش برند فیسبوک بسیار قابل توجه بوده و ۴۴ درصد افزایش داشته است.
معیاری که بر اساس آن ارزش یک برند تحلیل میشود اغلب معیار مالی است. فوربز برای تعیین این فاکتور به درآمدها، نسبت قیمت به درآمد و اهمیت یک برند در صنعتی که در آن مشغول به کار است توجه میکند. وقتی بحث شرکتهای تکنولوژیک در میان باشد، اهمیت برند دو چندان میشود. به نظر میرسد هنوز هم مصرفکنندگان حاضرند بخاطر اعتبار برند اپل پول بیشتری برای خریدن دستگاههای این شرکت پرداخت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر