۳۲۷۲۳۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اسلان، سدان شکست‌خوردهٔ هیوندای

هیوندای در سال ۲۰۱۴ سدان لوکس پریمیوم اندازه متوسطی را با نام اسلان (Aslan) صرفاً مخصوص بازار بومی کره جنوبی معرفی نمود.

وب‌سایت پدال: هیوندای در سال ۲۰۱۴ سدان لوکس پریمیوم اندازه متوسطی را با نام اسلان (Aslan) صرفاً مخصوص بازار بومی کره جنوبی معرفی نمود. این سدانِ پریمیوم در سگمنت E و بین مدل‌های جنسیس و آزرا قرار می‌گیرد و هرچند ازلحاظ خارجی و داخلی به سدان دیفرانسیل عقب جنسیس شباهت دارد اما برخلاف جنسیس، دیفرانسیل جلو بوده و بر روی پلت فرم Y۶ مشترک با آزرا ساخته می‌شود. طراحی قسمت جلویی این خودرو بسیار شبیه به سوناتا بوده درحالی‌که رگه‌هایی از آزرا نیز در آن دیده می‌شود. فرم جلوپنجره هم قدری شبیه به جلوپنجرهٔ بیوک لاکراس نسل قبل است. طراحی قسمت عقب نیز تا حدودی به جنسیس شباهت دارد. در کل طراحی اسلان را می‌توان تلفیقی از سوناتا، آزرا و جنسیس دانست.

اسلان، سدان شکست‌خوردهٔ هیوندای

اسلان به‌عنوان یک سدان پریمیوم مجهز به امکاناتی چون روکش چرم صندلی‌ها، تزئینات چوبی، کروز کنترل هوشمند، سیستم جلوگیری از تصادف، سامانهٔ هشداردهندهٔ خروج از خط، ۹ عدد ایربگ، سیستم حفظ ثبات و پایداری ESP، نشانگر میزان باد لاستیک‌ها و… می‌باشد. این خودرو با دو پیشرانه قابل سفارش است که هردوی آن‌ها از نوع V۶ هستند. پیشرانهٔ اول ۳ لیتری GDi با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۴ نیوتن متر گشتاور و دومی ۳.۳ لیتری GDi با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۷ نیوتن متر گشتاور است. هردوی این پیشرانه‌ها با گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شوند که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این موتورها نیز با مدل آزرا مشترک هستند. اسلان با قیمت ۳۷ هزار دلار در نوامبر ۲۰۱۴ وارد بازار شد و هیوندای امیدوار به فروش ۲۲ هزار دستگاه از آن در سال ۲۰۱۵ بود.

اسلان، سدان شکست‌خوردهٔ هیوندای

اسلان، سدان شکست‌خوردهٔ هیوندای

اما روند فروش اسلان طبق انتظار هیوندای پیش نرفت و حتی نتوانست به نصف فروش ۲۲ هزار دستگاهی مورد انتظار هیوندای دست یابد. از دلایل این فروش پایین، نزدیکی کلاس و جایگاه اسلان به دو سدان لوکس دیگر هیوندای یعنی آزرا و جنسیس بود درحالی‌که با عرضهٔ شورلت ایمپالا به بازار کرهٔ جنوبی اوضاع اسلان بدتر از قبل شد و فروش ماهانهٔ آن به حدود تنها ۵۰۰ دستگاه کاهش یافت. هیوندای جهت بهبود این وضعیت حتی اقدام به کاهش قیمت اسلان به ۳۵,۷۸۰ دلار کرد که این عمل هم چندان کارساز نبود و هیچ‌گاه فروش آن به میزان مورد انتظار نرسید. به همین دلیل مدیر اجرایی هیوندای رسماً شکست مدل اسلان را اعلام کرد. وی در این خصوص گفت:

باوجودی که میلیاردها دلار صرف پروژهٔ اسلان شد و قرار بود این خودرو بهترین سدان لوکس دیفرانسیل جلو در کرهٔ جنوبی باشد اما به‌هیچ‌عنوان نتوانست به اهدافی که برای آن تعیین‌شده بود دست پیدا کند.

اسلان، سدان شکست‌خوردهٔ هیوندای

اسلان، سدان شکست‌خوردهٔ هیوندای

هیوندای در نظر داشت که اسلان نقش جنسیس دیفرانسیل جلو را در بازار بومی کرۀ جنوبی بازی کند و حتی آن را قاتل وارداتی‌ها می‌دانست. به‌طوری‌که هیوندای قصد داشت با عرضهٔ اسلان به‌عنوان یک خودروی لوکسِ تولید داخل در بازار داخلی کرهٔ جنوبی، با سدان های لوکسِ وارداتیِ مرسدس بنز E کلاس، ب ام و سری ۵ و آئودی A۶ رقابت کند؛ اما این امر محقق نشد و اسلان به یک شکست کامل برای هیوندای تبدیل گردید. به‌گونه‌ای که حتی فروش بیوک لاکراس محصول GM کره نیز بیشتر از آن بود. به همین دلیل به‌احتمال‌قوی تولید این سدان شکست‌خورده به‌زودی متوقف خواهد شد.

اسلان، سدان شکست‌خوردهٔ هیوندای

اسلان، سدان شکست‌خوردهٔ هیوندای
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج