۳۲۷۰۹۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

فراسوی خواب در نمایشگاه کتاب

رمان «فراسوی خواب» نوشته‌ ویلم فردریک هرمانس با ترجمه سامگیس زندی منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

خبرگزاری ایسنا: رمان «فراسوی خواب» نوشته‌ ویلم فردریک هرمانس با ترجمه سامگیس زندی منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

ناشر در معرفی این کتاب عنوان کرده است: یکی از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات هلند در چند دهه‌ اخیر به فارسی برگردانده شد؛ رمان «فراسوی خواب» نوشته‌ ویلم فردریک هرمانس که او را در ادبیاتِ هلند با آلبر کامو مقایسه می‌کنند. این رمان را سامگیس زندی از زبانِ هلندی به فارسی برگردانده و نشر چشمه منتشرش کرده است.

فراسوی خواب در نمایشگاه کتاب

رمانِ «فراسوی خواب» (۱۹۶۶) یکی از مشهورترین آثار ادبیات هلند در نیمه‌ دوم قرنِ بیستم است. ویلم فردریک هرمانس، نویسنده‌ این رمان، را می‌توان نمادِ نویسند‌گانِ اگزیستانسیالیستِ هلند دانست که در این رمان روایتی از امید را در عینِ تردید به گذشته و آینده نشان می‌دهد. هرمانس در رمانِ «فراسوی خواب» از یک دانشمند می‌نویسد که در کوه‌ها آواره‌ یافتنِ یک شهاب‌سنگ است. او در این مسیرِ معرفتی و در این سفرِ نمادین آرام‌آرام عمقِ تنهایی و عدم‌ تعینِ جهانی را درک می‌کند که انگار چیزی برای اتکا ندارد جز انسان. ماجرای رمان با این تردیدها و تغییرها به یک نقطه‌ تکان‌دهنده می‌رسد که مخاطبش را به شگفتی وامی‌دارد… هرمانس مانندِ همفکرِ فرانسوی‌اش آلبر کامو به سیزیفی می‌اندیشید که غرقِ امید و صدالبته ناامیدی به حرکتش ادامه می‌دهد و این سؤال را پیش می‌آورد که آیا این‌بار موفق خواهد شد. جهان هرمانس جهانی فلسفی‌ است و دغدغه‌اش تنهایی محتوم انسان.

سامگیس زندی سالِ گذشته نیز با ترجمه‌ «اندوه بلژیک» در بازار نشر حضور داشت. این مترجم به زبان‌های هلندی، دانمارکی و نروژی تسلط دارد و سال‌هاست در اروپا زندگی می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج