۳۲۶۴۹۷
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

ایرج ندیمی:

حقوق ۸۰ میلیونی بر زخم مردم نمک پاشید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید قوانین مربوط به بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی را اصلاح اساسی کرد، گفت: اختیارات نامحدود مدیران بانک و بیمه باعث شده است که آنها بیش از اینکه رافع مشکلات مردم باشند، بر زخم آنها نمک بپاشند.

خبرگزاری تسنیم: ایرج ندیمی در واکنش به انتشار فیش حقوق ۸۰ میلیونی برخی مدیران بیمه مرکزی اظهار کرد: برای رفع و جلوگیری از این مشکلات که باعث بهت مردم شده است باید انجام اصلاحات در پیوست‌های بودجه‌ای را مورد نظر قرار دهیم.

وی افزود: مجلس درخصوص بودجه کارکنان کشوری و لشگری احکام را در قانون مدیریت خدمات کشوری پیش‌بینی کرده است اما در حوزه قانون بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی که بخش زیادی از بودجه را نیز تشکیل می‌دهند؛ قوانین به‌نحوی تعریف شده‌اند که از لحاظ رسیدگی و آزادی عمل، نمایندگان نظارتی بر آنها ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به مجلس دهم پیشنهاد می‌شود که به‌جای اینکه تمام وقت خود را صرف بودجه عمومی و عمرانی کشور کند، بخشی از وقت خود را نیز صرف منابع بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی کند.

وی تصریح کرد: بودجه بخش بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی ۴ تا ۵ برابر بودجه عمرانی کشور بوده و نظارت‌ بر آنها خارج از عهده مجلس است.

ندیمی با اشاره به فیش ۸۰میلیونی یک مدیر بیمه مرکزی گفت: اگر می‌خواهیم دیگر اتفاقاتی این‌چنینی را شاهد نباشیم که موجب شرمساری شود، باید قوانین مربوط به بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی را اصلاح اساسی کنیم.

وی افزود: شاخص‌های عملیاتی بودن (از لحاظ بودجه‌خور بودن)، عدالت از لحاظ تفاوت و تبعیض، انگیزه بخشی از لحاظ نوآوری و کارکردها باید در این حوزه مورد بازنگری قرار گیرد؛ در غیر این صورت در خروجی مجموعه‌های یادشده چنین اتفاقاتی می‌افتد.

ندیمی با بیان "در شرایطی که برای پرداخت وام ازدواج به مردم دچار مشکل هستیم نباید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم" گفت: وقتی به این بخش‌ها اعلام می‌شود که ۴ درصد منابع خود را می‌توانند به‌صورت حق‌العمل‌کاری به کار گیرند و نظارتی روی آنها انجام نمی‌شود، این مشکلات رخ می‌دهد.

وی با ابراز اینکه باید شکل مصرف منابع بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی را نیز تعریف کرد، گفت: نباید اختیارات حداکثری به این بخش‌ها داد.

ندیمی افزود: مجلس دهم باید قوانین مربوط به بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی را از لحاظ اختیارت سقف دریافتی و پرداختی از اساس متحول کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم تأکید کرد: بسیاری از اعتراضات اجتماعی فعلی نیز ریشه در این بخش دارد، زیرا تفاوت‌های پرداختی ۳ بخش‌ یادشده بسیار تبعیض آمیز است، در حالی که این شرایط در بخشهای کشوری و لشگری وجود ندارد.

وی با اعلام "در پرداختی‌های بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی سقف‌ها بسته نشده است و از محل عایدات برای آنها تعریف داریم" افزود: این بخش‌ها در بودجه عمومی تعریف نمی‌شود و اختیارات بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی به‌صورت محدود تعیین نشده و این موارد باعث شده است که این بخشها بیش از اینکه رافع مشکلات مردم باشند بر زخم آنها نمک بپاشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بی پراید

      یکی ازنداری وفقرخودکشی میکنه بعضی هاهم ۸۰میلیون حقوق ماهانه میگیرن حساب کنید هفته ای یه پرایدصفرمیتونه بخره ،ماهی ۴دستگاه پراید

    • بدون نام

      این ۸۰میلیوندیگه ازنمک گذشته به زخم ماسرکه پاشد،آخه چقدرتبعیض،مافوق لیسانس بیکارهم داریم مگه اون مدیرمدرکش چی بوده؟

    • سادات

      ماهرماه منتظریم یارانه به حسابمون واریزشه تا بتونیم بی پولیمونوجلران کنبم وهمش دلمون میلرزه که نکنه همینم قطع شه اونوقت اونهاحقوق های آنچنانی میگیرند.یاامام زمان،داددل ماراازاینهابگیر

    • بدون نام

      مملکت...

    • بدون نام

      الان میخوان به حقوق های 80 میلیونی رسیدگی کنن حالا ببینید تو بانکها و بیمه ها اولین کاری که میکنن حقوق کارمندای بدبخت رو کم میکنن عمرا اگه بذارن یک قرون از حقوق های خودشون کم بشه بعدشم به بانکها و بیمه هیات مدیره شرکتهای دولتی هم اضافه کنید که حقوق هاشون سر به فلک میزاره

    • ایرانی

      باید اعدام شوند!

      باید اعدام شوند!

      باید اعدام شوند!

    • میرزا

      چی چی نمک پاشیدن! یعنی اگه حقوق شما هم 80چی چی تومنی بشه. نمک به زخم دیگرونه؟؟حسودی و حسادت تو نو برم،،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج