۳۲۶۱۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آلودگی ریزگردها در ۲۳ استان کشور

معاون محیط ‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور گفت: آلودگی ریزگردها در ۲۳ استان کشور جدی است.

خبرگزاری مهر: معاون محیط ‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور گفت: آلودگی ریزگردها در ۲۳ استان کشور جدی است.

سعید متصدی زرندی با اعلام این‌که با کلیات پیش‌نویس طرح ساماندهی پسماند استان‌های شمالی موافقت شد، اظهار کرد: این طرح براساس رسالت ساماندهی و مدیریت پسماندهای کشور که بر دوش سازمان حفاظت محیط ‌زیست نهاده شده است، به‌عنوان برنامه ویژه اجرا می‌شود. او افزود: این طرح در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تلاش دارد با همکاری دستگاه‌های مختلف در ساماندهی پسماندهای استان‌های شمالی اقدام و عمل کند و به‌صورت ویژه این مهم را به نتیجه برساند.

معاون محیط ‌زیست انسانی سازمان حفاظت

محیط ‌زیست کشور ادامه داد: نخستین جلسه کارگروه ملی پسماند فروردین‌ماه امسال با حضور کلیه نمایندگان و معاونان دفاتر فنی استانداران، مدیران کل محیط‌ زیست، مدیران پسماند استان‌های شمالی و دیگر متصدیان تشکیل شد.

او اضافه کرد: در این جلسه قرار شد پیش‌نویس طرح ساماندهی پسماندهای استان‌های شمالی تهیه شود که در چند روز گذشته در دفتر آب‌وخاک محیط ‌زیست کشور پیش‌نویس این طرح فراهم شد.

متصدی تصریح کرد: این طرح شامل ۱۸ بند است که مهم‌ترین بخش‌های آن مربوط به تفکیک زباله، ساماندهی مکان دفن، مدیریت تولید، اقدامات برای کمتر تولید شدن زباله‌ها، بحث آموزش و فرهنگ‌سازی با مشارکت بخش‌های مختلف خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: در این پیش‌نویس بر مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های مدیریت پسماند و تسهیل در امور پسماند با مشارکت و نقش‌پذیری پررنگ مردم به‌عنوان بیشترین تاثیرپذیران و تاثیرگذاران در این مهم تاکید شده است. به گفته متصدی، پسماند هم‌اکنون زیبایی استان‌های شمالی را خدشه‌دار کرده است و امسال بنا داریم با اجرای برنامه کوتاه‌مدت پاکسازی شهری و روستایی که با کمک مردم و گردشگران رقم خواهد خورد، استان‌های شمالی را زیبنده ایرانی و توریسم و گردشگران کنیم.

معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت

محیط ‌زیست کشور با بیان این‌که مشکل پسماند در همه استان‌های کشور وجود دارد اما در سه استان شمالی حادتر است، بیان کرد: هم‌اکنون آلودگی ریزگردها در ۲۳ استان و آلودگی خاک در کشور جدی است. متصدی یادآور شد: هم‌اکنون میزان فسفر و نیترات در خاک بیشتر از حد معمول است اما هنوز درباره استفاده از کودهای کمپوست با وزارت جهاد کشاورزی به نتیجه نرسیده‌ایم و آنها عقیده دارند که در کود کمپوست فلزات سنگین وجود دارد.

او ادامه داد: استفاده بیش‌ازحد و اندازه از کودهای آلی و شیمیایی باعث شده ما با تولید محصولات سالم و ارگانیک فاصله زیادی داشته باشیم. معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط ‌زیست کشور متذکر شد: هم‌اکنون زباله، استان‌های شمالی را در خط بحران قرار داده و حل آن آبروی نظام است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج