بازخرید ۵۰۰ هزار خودروی فولکس واگن
دیروز فرصت نهایی مقامات دولت فدرال آمریکا به فولکس واگن بود تا این شرکت راه حلی را برای برای رفع مشکل آلایندگی خودروهای دیزلی خود ارایه دهد.
خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که مقامات آمریکایی و مدیران فولکس واگن سرانجام در خصوص راه حل رسوایی دیزل به توافق رسیدند و غول خودروسازی آلمان حاضر شده است تا خودروهای معیوب را از مشتریان بازخرید کند.
فولکس واگن پیشنهاد داده است که تعداد ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی دیزلی را در بازار آمریکا خریداری کند. این پیشنهاد شامل نمونههای مجهز به پیشرانهی دیزلی ۲ لیتری است که مدلهای جتا، گلف و آئودی A۳ را شامل میشوند. محصولات آئودی و پورشه که به موتورهای دیزلی ۳ لیتری مجهز هستند با این که در آنها نیز نرم افزار متقلب به کار رفته است اما شامل این بازخرید نخواهند شد.
در کنار پیشنهاد خرید خودرو، فولکس واگن پیشنهاد داده است که در صورت درخواست مشتریان، به جای خرید خودرو، ایراد خودروهای آنها را برطرف کند که البته این پیشنهاد هنوز مورد تایید مقامات آمریکایی قرار نگرفته است.
مالکان خودروهای دیزلی فولکس واگن دو گزینه را پیش رو خواهند داشت: نخست این که خودروی خود را به این شرکت بفروشند و دوم اینکه پس از اعلام شرکت با مراجعه به تعمیرگاههای فولکس واگن ایراد خودروی خود را برطرف کنند که در این حالت مبلغی نیز به عنوان غرامت به آنها پرداخت خواهد شد.
فولکس واگن به مالکانی که قصد فروش خودروی خود به شرکت را داشته باشند پیشنهاد داده است که قیمتی تقریبی برای خودرو با توجه به قیمتهای پیش از وقوع رسوایی دیزل یعنی سپتامبر ۲۰۱۵ پرداخت شود. همچنین فولکس واگن یک صندوق پرداخت غرامت نیز تاسیس خواهد کرد تا بصورت جداگانه بابت مشکلات پیش آمده به مشتریان غرامت پرداخت کند. مبلغ غرامت چیزی جدای از قیمت خودرو بوده و مستقلا به مالکان پرداخت خواهد شد.
تنها پرداخت غرامت به مشتریان برای فولکس واگن بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، حال به این عدد مبلغی که کمپانی برای خرید خودروهای دیزلی از مشتریان خواهد پرداخت را نیز اضافه کنید. انتظار می رود فولکس واگن بزودی مبلغ مورد نیاز برای خرید خودرو از مشتریان را نیز تخمین زده و اعلام نماید.
از ماه بهمن سال گذشته (ژانویه سال میلادی) خبرهایی مبنی بر احتمال بازخرید خودروهای معیوب درگیر رسوایی دیزل توسط فولکس واگن به گوش میرسید که اکنون با گزارشات اخیر این خبرها هر چه بیشتر به حقیقت نزدیکتر میشوند.
نظر کاربران
چه قدر تعهد و احترام به مشتری را مانند شرکتهای خودرو سازی ایران انجام میدهند
رفتار مشتری مداری شرکتهای ایرانی واقعا الگوی تمام خودرو سازان جهان شده