۳۲۰۳۱۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مرگ ۵۰۰ پناهجو در سواحل ليبی

كميسارياي پناهندگان سازمان ملل خبر داد كه هفته گذشته در اثر واژگون شدن يك كشتي حامل پناهجويان در سواحل شهر توبورك كشور ليبي ۵۰۰ نفر از اين پناهجويان جان خود را از دست داده و يا ناپديد شده اند.

خبرگزاری ایرنا: كميسارياي پناهندگان سازمان ملل خبر داد كه هفته گذشته در اثر واژگون شدن يك كشتي حامل پناهجويان در سواحل شهر توبورك كشور ليبي ۵۰۰ نفر از اين پناهجويان جان خود را از دست داده و يا ناپديد شده اند.

كميسارياي پناهندگان سازمان ملل رسما تاييد كرد كه در اثرتراكم سرنشينان بر روي يك كشتي حامل پناهجويان كشتي مذكور در نزديكي سواحل كشور ليبي واژگون شده و فقط ۴۱ نفر از مجموع ۵۴۱ نفر از اين پناهجويان نجات يافته اند.

نهاد مذكور اين حادثه را پر تلفات ترين حادثه مربوط به فرار پناهجويان آفريقايي در سال گذشته ذكر كرده كه از طريق درياي مديترانه قصد رفتن به كشورهاي اروپاي را داشته اند و در ادامه نوشته است كه ۳۷ پناهجوي مرد، سه زن ويك كودك تنها بازماندگان اين حادثه دردناك بوده اند.

بر اساس همين گزارش و به نقل از بازماندگان اين حادثه يك كشتي ۳۰ متري حامل ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از اين پناهجويان كه هفته گذشته از سواحل شهر توبورك در ليبي عازم اروپا بوده در ميانه راه قصد انتقال سرنشينان خود به يك كشتي پر سرنشين ديگر را داشته وهمين مسئله موجب سنگيني بيش از حد و واژگون شدن كشتي دوم شده است.

به گفته اين نهاد تعدادي از سرنشيناني كه هنوز به كشتي دوم منتقل نشده بودند وشماري از سرنشيناني كه موفق شده اند با شنا خود را به كشتي اول برسانند تنها بازماندگان اين حادثه بوده اند وتا كنون هيچ خبري ازقربانيان اين حادثه در دست نيست.

بر اساس گزارش هاي سازمان ملل در سال جاري ميلادي ۱۷۹ هزار و ۵۵۲ پناهجو تا كنون توانسته انداز طريق درياي مديترانه خود را به كشورهاي اروپايي برسانند ودرهمين فاصله ۷۶۱ نفر از اين مسافران دراثر حوادث مختلف در ميان راه جان خود را از دست داده اند.

كميته پناهندگان سازمان ملل درنهايت از كشورهاي اروپايي خواسته است تا تدابيري را به منظور تسهيل سفر اينگونه پناهجويان از طرق عادي به اجرا در بياورند تا از روي آوردن آن ها به قاچاقچيان و به مخاطره افتادن جان آن ها جلوگيري كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج