چرا اپل واچ چنگی به دل نمیزند؟
حدود یک سال از عرضه اپلواچ به بازار میگذرد. گرچه باید گفت این دستگاه موفقترین ساعت هوشمندی بود که تا به حال عرضه شده است اما آن تاثیر خیرهکنندهای که آیفون و آیپد در بازارها داشتند را نداشت.

البته باید به این نکته اشاره کرد که صاحبان اپلواچ واقعا به این ساعتهوشمند علاقهمندند. طبق یک پیمایش که اخیرا انجام شده ۷۷ درصد از صاحبان اپلواچ، این دستگاه را یک ساخته موفقیتآمیز ارزیابی کردهاند و دو سوم از این گروه قصد دارند جدیدترین نسخه آن را پس از عرضه به بازار خریداری کنند. خب، البته که علاقه خریداران این ساعتهوشمند به آن قابل توجه است اما مساله اینجاست که در یک مقیاس عمومیتر ( نه صرفا دارندگان این دستگاه)، ۵۳ درصد مردم فکر میکنند که اپلواچ یک تولید به درد بخور نبوده است.

یکی از نکات جذاب دیگر این تحقیق دلایل آن دسته از صاحبان اپلواچ است که قصد خرید یک اپلواچ نسل جدید را ندارند. ۳۴ درصد از این جمعیت دلیل عدم تمایلشان را قیمت گران این محصول عنوان کردهاند. ۳۱ درصد هم گفتهاند این دستگاه به قدر کافی به درد بخور نیست و ۱۶ درصد صرفا گفتهاند که این ساعت زشت است.
در واقع نکته اصلی اینجاست که شرکت اپل نتوانسته مردم را متقاعد کند اپلواچ قادر است عملکردی داشته باشد که دادن چند صد دلار برای خرید آن بیارزد.
درست است که استفاده از اپلواچ برای پرداخت قبض موبایل یا استفاده از آن برای برخی از امکانات آن در زمینه سلامت ممکن است هیجانانگیز به نظر برسد اما بسیاری از مردم یک سال پس از عرضه این محصول احساس ضرورت چندانی برای خرید این دستگاه حس نمیکنند. گرچه ممکن است اپل واچ هم گروه ویژه طرفداران خود را بسازد اما باید پذیرفت که بعید است این ساعت هوشمند اتفاق بزرگی را در بازار رقم بزند.
ارسال نظر