۳۱۶۴۳۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نفت ۴۲ دلاری شد

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال کاهش ذخایر نفت آمریکا و امید به توافق صادرکنندگان نفت برای فریز تولیدشان افزایش یافت و به ۴۱.۹۸ دلار در هر بشکه رسید.

خبرگزاری فارس: به دنبال کاهش ذخایر نفتی آمریکا و کاهش فعالیت‌های حفاری این کشور و همچنین توقف انتقال نفت از طریق برخی خطوط انتقال نفت و امید به توافق صادرکنندگان نفت برای فریز تولیدشان، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و بر افزایش‌های شدیدی که در پایان هفته گذشته کسب‌ کرده بود، افزود.

با توجه به پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر سرعت گرفتن تقاضای جهانی نفت، قیمت نفت برای فروش در آینده بیش از پیش تقویت شد و به کم شدن نفت در بازار کمک کرد؛ بازاری که از نیمه ۲۰۱۴ از فزونی عرضه رنج می‌برد.

در ساعات اولیه معاملات، هر بشکه نفت خام آمریکا به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه رسید اما در ادامه به ۳۹.۷۳ دلار رسید که یک سنت از قیمت نهایی روز جمعه بیشتر است.

نفت برنت دریای شمال نیز با ۴ سنت افزایش ۴۱.۹۸ دلار به ازای هر بشکه معامله شد. این نوع نفت در ساعات اولیه به ۴۲.۱۰ دلار در هر بشکه نیز رسیده بود.

شرکت‌های نفتی آمریکا برای سومین هفته متوالی تعداد دکل‌های حفاری خود را کاهش دادند که تعداد این دکل‌های فعال به کمترین تعداد از نوامبر ۲۰۰۹ رسید. تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا به ۳۵۴ عدد رسید.

قیمت نفت برنت به علت توقف تولید در مناطق دریای شمال و غرب آفریقا و همچنین امید به اینکه نشست صادرکنندگان در ۱۷ آوریل به توافقی منجر خواهد شد، افزایش یافت.

تحلیلگران برنستین انتظار دارند تقاضا برای نفت در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با نرخ سالانه ۱.۴ درصد افزایش یابد. این درحالی‌است که آژانس بین‌المللی انرژی رشد تقاضا طی ۵ سال آینده را ۱.۳ درصد برآورد می‌کند.

به گفته این تحلیلگران، «ما انتظار داریم که بازارهای نفتی تا پایان سال ۲۰۱۶ متوازن شوند. این امر اجازه خواهد داد تا قیمت‌ها به سوی قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه بهبود یابد.» تقاضای جهانی نیز از ۹۴.۶ میلیون بشکه در روز در حال حاضر به ۱۰۱.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج