۲/۵ ميليارد تومان در جیب كلاه قرمزی و بچه ننه
كلاهقرمزي و بچهننه با فروش دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون توماني خود در طول دو هفتهي گذشته، همچنان به ثبت ركوردهاي جديد ادامه ميدهد.
علي سرتيپي ـ مديرعامل موسسه فيلميران و پخشكننده فيلمهاي عيد فطر درباره فروش فيلمهاي روي پرده سينماها گفت: «كلاهقرمزي و بچهننه» شب گذشته ـ ۱۰ شهريور ـ تنها در تهران ۱۴۰ ميليون تومان فروخت.
بنابراين، فروش «كلاهقرمزي» تا ديشب (جمعه) به يك ميليارد و ۶۵۰ ميليون تومان در تهران و ۸۰۰ ميليون تومان در شهرستانها رسيده است و ميتوان گفت اين فيلم در مجموع تاكنون توانسته دو ميليارد و ۴۵۰ ميليون تومان فروش داشته باشد.
وي دربارهي استقبال مردم از «كلاهقرمزي و بچه ننه» در روزهاي تعطيل تهران بيان كرد: كلاه قرمزي در چند روز تعطيلي تهران فروش بسيار خوبي داشت و در سينماهاي مختلف ركورد زد. اين فيلم ركوردهاي فروش سينماهاي «آزادي» را با ۱۸ ميليون تومان، «اريكه ايرانيان» را با ۱۷ ميليون تومان، «زندگي» و «فرهنگ» را با ۱۲ ميليون تومان و سينما «شكوفه» را با ۱۰ ميليون تومان شكست كه بسيار قابل توجه است.
مديرعامل فيلميران در ادامه گفتوگو با ايسنا، درباره فروش دو فيلم «ضدگلوله» و «بيخداحافظي» هم خاطرنشان كرد: «ضدگلوله» تاكنون در تهران به فروش ۲۵۰ ميليون تومان و در شهرستانها به فروش ۷۰ ميليون تومان رسيده است. اكران اين فيلم در ۲۵ سينماي تهراني و بسياري از شهرستانها ادامه دارد.
وي ادامه داد: فيلم سينمايي «بيخداحافظي» هم با ۲۵ سينمايي كه در تهران دارد به فروش ۱۹۰ ميليون تومان دست يافته و در شهرستانها هم فروش فيلم به ۴۰ ميليون تومان رسيده است.
سرتيپي همچنين به فروش فيلم سينمايي «خوابم ميآد» كه بيش از دو ماه از اكرانش ميگذرد، اشاره كرد و گفت: «خوابم ميآد» هنوز ۸ سينما در اختيار دارد. اين فيلم در تهران بيش از دو ميليارد تومان و در شهرستانها بيش از يك ميليارد تومان فروخته است.
مديرعامل فيلميران در پايان اين گفتوگو درباره وضعيت استقبال مخاطبان در روزهاي تعطيل تهران از سينماها تصريح كرد: استقبال از سينماها بسيار خوب بود. اميدوارم روند استقبال مردم در روزهاي بعد از تعطيلات تهران هم ادامه پيدا كند تا به اين ترتيب شاهد يك حركت جديد و پويايي در سينماها باشيم و اميد به سينماها بازگردد.
نظر کاربران
بازیگرا از یه عروسک یادبگیرن
فيلمش خيلي خوفه.....
به عنوان یک دوستدار واقعی کلاه قرمزی(نوستالژی بچه های دهه های 60 و 70) واقعا از دیدن این فیلم متاسف شدم. یک کمدی کاملا سر دستی، بدون هدف و ایده و حتی بدون هیچ گونه خلاقیتی. یعنی این فیلم نه ابتدایی داشت و نه به خصوص انتهایی. و به عبارت دیگر، به قول خودمان کاملا بی سر و ته. تمام فیلم تشکیل شده از یک چهارچوب خیلی ابتدایی و بچه گانه(کلاه قرمزی بچه ننه را پیدا میکند)، چند نمونه کمدی موقعیت به شدت تکراری که بار ها به عناوین متفاوت در تمام فیلمهای سینمایی و سریالهای به اصطلاح طنز-در واقع کمدی- تکرار شده اند(کلاه قرمزی در مدرسه، کلاه قرمزی و پسرعمه زا در کلانتری، همان ها در مجلس خواستگاری، همان ها در سربازی - این یکی چقدر تکرار شده...از زمانی که چاپلین شاهکاری مانند دوش فنگ رو ساخت، تا شب های برره، تا همین کلاه قرمزی ...-، همان ها در دادگاه- که این صحنه های مربوط به دادگاه و حضور "گل قرمزی" و وکیل و دادستان و قاضی و ...دیگر جزو بی معنا ترین قسمت های فیلم بودند- کلاه قرمزی در لباس زنانه، و...) و تمام داستان فیلم تشکیل شده بود از همین داستان های پراکنده بی نمک که به جا و نا به جا در فیلم گنجانده شده بودند و در واقع با چسباندن این شوخی های کلامی و شیطنت های هزار بار تکرار شده، داستانی تشکیل میشد که نه سر داشت و نه ته. و به یک چمدان شبیه بود که اثاثیه را در هم و نامنظم در آن چیده باشند و نهایتا درش را به زور بسته باشند. یک دلیل این تفاوت بین سریال ها و فیلم سینمایی مسلما این میتواند باشد که در سریال ها یک لوکیشن محدود هست و امکان تحرک بسیار کم. و در نتیجه شوخی ها به کلام منحصر میشوند. و در اینجا باید خلاقیت بالایی به کار برد تا همین بازی با کلمات و مفاهیم طنزی را بسازند. در فیلم سینمایی اما، امکان عوض شدن لوکیشن ها و تحرک عروسک ها خیلی بیشتر خواهد بود. و همین منجر به این شد که با قرار دادن شخصیت ها در موقعیت های متفاوت و شوخی آن ها با موقعیت های مختلف، بار خلاقیت را از دوش خود بردارند و نتیجه آن شد که دیدیم. متاسفانه این فیلم به نظر من تنها توهین به شعور تماشاگر و طرفداران این برنامه بود. گویا این دوستان با خود گفته بودند:" کلاه قرمزی و بقیه عروسک ها که در هر حال طرفداران خودشون رو دارند.مردم هم که در هر حال به تماشای این ها خواهند آمد و فیلم هم که در هر حال خواهد فروخت. چندین سال پشت سر هم برنامه تلویزیونی داشتیم و الان زمانش رسیده که فیلم سینمایی رو هم بسازیم. دیگه در این شرایط کیفیت چه اهمیتی خواهد داشت؟" و واقعا من به عنوان یک دوستدار واقعی برنامه های تلویزیونی کلاه قرمزی، این فیلم رو تنها یک شکست میدونم.
و اما در پایان، برای آنهایی که معتقدند این فیلم برای بچه ها ساخته شده و بزرگ تر ها نباید با عینک بزگسالی به این فیلم نگاه کنند خواهم گفت که:" اولا کلاه قرمزی در تمام این سالها تنها برای بچه ها نبوده و مخاطبانی از همه سال و همه قشر به خصوص بزرگسال داشته. دوم اینکه بچه ها هم بر خلاف آنچه ما فکر میکنیم خیلی چیزها رو متوجه میشن. و سوم اینکه: ممکنه بفرمایید دیالوگی مانند:"خانم لش بازی درنیار"(در مجلس خواستگاری) دقیقا برای کدام بچه ها نوشته و اجرا شده؟ حد اقل این یک مورد رو دیگه از امثال طهماسب و جبلی انتظار نداشتیم.
اما با این همه این رو هم ناگفته نذاریم که این فیلم اگر چه برای طهماسب و جبلی بی اندازه ضعیف - در واقع یک شکست انکار ناپذیر- محسوب میشه، اما در شرایط فعلی و برنامه های عموپورنگی و خاله شادونه ای و فیتیله ای و رنگین کمانی به هر حال یک سر و گردن بالاتره. و متاسفم که کار به جایی رسید که ناچارا باید کلاه قرمزی رو با چنین کارهای بی ارزش و سخیفی مقایسه کنیم.
پاسخ ها
بسیار کامل و صحیح نقد شده بود.من که از رفتن به سینما و دیدن این فیلم با توجه به علاقه ای که به کلاه قرمزی داشتم واقعا پشیمان شدم.