۳۱۴۴۷۶
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا دلار از ۳۶۰۰ تومان کمتر نخواهد شد؟

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت:« از سه ماهه دوم سال آینده با مهیا شدن شرایط بهتر اقتصادی می توان انتظار رشد در اقتصاد را داشت.»

خبرآنلاین: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت:« از سه ماهه دوم سال آینده با مهیا شدن شرایط بهتر اقتصادی می توان انتظار رشد در اقتصاد را داشت.»

مسعود دانشمند, رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات درباره رشد اقتصادی کشور در سال ۹۵ گفت:« رشد شاخص اقتصادی در سال ۹۵ به فاکتورهای زیادی بستگی دارد؛ یعنی زمانی که شرایط اقتصاد در شرایط کم نوسانی حرکت می کند،می توان پیش بینی کرد که به چه سطحی خواهیم رسید.»

وی افزود :« ما در شرایط عادی نیستیم ؛ یک سری عوامل بیرونی قطعا بر اقتصاد ما تاثیر می گذارد. به طور مثال، اگر برجام درست عمل کند، اگر آمریکا دوباره مشکل جدید برای کشور ما ایجاد نکند، اگر با اروپایی ها بتوانیم درست کار کنیم و اگر دولت درست تصمیم گیزی کند، رشد اقتصادی خوبی در سال ۹۵ شاهد خواهیم بود و به حتی به رشد ۵ درصد خواهیم رسید. البته به شرطی که دولت شرایط لازم برای رشد صنایع کوچک و بزرگ را فراهم کند که اشتغال و تولید ایجاد کنند. »

دانشمند ادامه داد:« از سه ماهه دوم سال جدید،با محقق شدن شرایط می توانیم حرکتی را در اقتصاد شاهد باشیم. »

وی با اشاره به برنامه دولت برای خروج از رکود هم گفت:« اگر مشکلمان را بتوانیم با غربی ها حل کنیم و اگر پول های آزاد شده را مانند سابق استفاده نکنیم، اقتصاد روند خوب و منطقی را طی خواهد کرد و سرمایه گذاری در تولید موجب بهتر شدن وضعیت رکود خواهد بود.»

دانشمند با اشاره به شاخص تورم و برنامه دولت برای کاهش آن نیز گفت:«به نظر می رسد که نرخ تورم باز هم رو به کاهش خواهد گذاشت.اگر تورم کالاها و خدمات فروردبن ماه را نسبت به فروردین سال گذشته مقایسه کنید،می توان درستی این پیش بینی را دید زیرا اگر شرایط تورمی باشد جنسی خرید و فروش نمی شود و قطعا در شرایط رکود تورم پایین خواهد بود.»

وی عنوان کرد:« درباره نرخ ارز هم باید منتظر باشیم تا ببینیم دولت چه تصمیمی می گیرد؛ دولت اگر نرخ ارز مبادله ای را ۳ هزار تومان تعیین کند- هرچند که در بودجه نرخ ارز ۲ هزار و ۹۹۷ تومان پیش بینی شده - افزایش نرخ ارز مبادله ای بر روی نرخ دلار آزاد تاثیر خواهد گذاشت و بی تردید نرخ دلار از ۳هزار ۶۰۰ تومان کمتر نخواهد شد. »

دانشمند خاطر نشان کرد:« با این اوصاف بورس ارز راه نخواهد افتاد و اگر هم راه بیافتد فقط برای ویترین خوب است . زیرا بورس در جایی قاب لیت و کارکرد دارد که خریدار و فروشنده مشخص باشند و قیمت بتواند در بورس تعیین شود . ضمن آنکه در تعیین شاخص بورس، هم نظر فروشنده و هم خریدار مطرح است،در حالی که در ارز این اتفاق نخواهد افتاد. »

وی گفت:« دربازار ارز باید ببینیم که خریدار نسبت به فروشنده چه نسبتی دارد، اگر حجم تقاضا نسبت به حجم عرضه بالاتر باشد طبیعتا قیمت بالا می رود و قیمت در بازار افزایش می یابد.وقتی هم قیمت کالاها بالا می رود ،اصولا مطرح کردن موضوع بورس ارز که آثار به شدت عمیقی را بر روی قیمت کالا و خدمات می گذارد، کار درستی نیست. »
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      علت های مشکلات اقتصادی را صرفا از خارج کشور ندانیم. چون در داخل بسیاری از مشکلات زمینه سازی و بعضا تصویر ان را از خارج مشاهده میکنیم . مقاومت یعنی اول درست دیدن. دوم علت یابی کردن و سوم ساختار سازی کردن. چهارم زمانبندی صحیح کردن . چهارم اجرا کردن. پنجم حراست هوشمندانه کردن. شاید ها و اگر ها یعنی معطل کردن و شاهد شکل موجود بودن است.تئوری بازدارنده یعنی بی مسئولیتی

    • ژکس

      چون به ضرر یه سری هست که حرف اول و اخرو میزنند
      تموم شد رفت دیگه انقدر صغری کبری چیدن نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج