۳۱۱۴۲۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بازیگران بازار نفت تغییر می کنند

هر بحرانی یک ارمغان دارد،ارمغان کاهش بهای نفت،در تغییر قدرت و جابجایی قدرت بازیگران نفتی است.

خبرآنلاین: هر بحرانی یک ارمغان دارد،ارمغان کاهش بهای نفت،در تغییر قدرت و جابجایی قدرت بازیگران نفتی است.

در جریان بحران کاهش بهای نفت، بازی بازار جهانی انرژی تحت تاثیر تحولات جهانی در حال تغییر است؛ در آسیا دو قدرت بزرگ، یعنی چین و هند در حال مذاکره برای استفاده از بازار اشباع شده نفت هستند تا رشد اقتصادی خود را براین اساس بازسازی کنند.

هند و چین رشد اقتصادی خود را براساس تقاضای نفت، خیلی قبل تر از ۲۵ سال پیش تعریف کرده اند.میزان مصرف انرژی در این دو کشور حدود ۱۶ درصد کل مصرف نفت جهان است.این دو کشور البته هنوز از آمریکا که ۲۰ درصد مصرف دنیا را در اختیار دارد،فاصله دارند.

تحلیل گران انتظار دارند که تا سال ۲۰۴۰ میزان مصرف انرژی توسط این دو کشور به ۳۰ درصد کل مصرف انرژی در دنیا برسد،که این موضوع بازی را در این قلمرو تغییر خواهد داد.

چشمگیرترین قراردادهای تجاری که هندجدیدا بسته و آن را در معرض دید عموم قرار داده، قراردادهای بلند مدت با کشورهای خاورمیانه و برخی قراردادهای حمایتی از کشورهای آفریقایی است.

در شروع این دهه روسیه حدود ۷ درصد از نیاز نفت چین را تامین کرده و این کشور ۲۰ درصد نفت خود را از عربستان سعودی وارد کرده است. اما روسیه ۴ مرتبه در سال ۲۰۱۵ در صادرات نفت به چین از عربستان سعودی جلو زد که نشان می دهد که عربستان سعودی به زودی بازار خود را در چین در رقابت با روسیه از دست خواهد داد.

براساس گزارش بازارهای سرمایه، ۷ کشور رشد های بدست آمده توسط عربستان سعودی طی پنج سال گذشته را به شدت سرکوب می کنند. در نتیجه حالا دیگر عربستان سعودی تاج و تخت خود را در فروش نفت که در بین کشورهای آسیایی جایگاه برتری داشت،از دست می دهد.

از سوی دیگر نیجریه حالا از عربستان سعودی در بازار نفت هند پیشی گرفته است.طبق گزارش رویترز، عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت به هند در سال ۲۰۱۵ بوده است، اما نیجریه با کاهش حق بیمه نفت و تخفیف نفت خود کمتر از قیمت های جاری برنت،سبب شده تا فرصت های جدیدی برای خود در این کشور با تخفیف هایی که داده،بدست آورد.

هر دو کشور،یعنی هند و چین مذاکرات شیرینی را در بازار نفت به دلیل عرضه بیش از تقاضا داشته اند که منجر به توافق های خوبی برای آنها شده است.

هند ۸۰ درصد از نیاز انرژی خود را وارد می کند و این کشور به سمتی می رود که به لحاظ انرژی امنیت تامین منابع داشته باشد.

مقامات هندی تاکید کرده اند که ما می خواهیم در انرژی به خود کفایی برسیم. برهمین اساس در سال ۲۰۱۵ میلادی، هند سهام سه شرکت نفتی روسیه در سیبری را به ترتیب با ۲۳.۹،۲۹.۹ و ۱۵ درصد خریداری کرده است.

در حال حاضر نفت سیبری به مناطق نزدیک تر صادر می شود، اما هند می تواند از میزان سهم خود نفت را با کشتی در بازار آزاد عرضه کند.

در امارات متحده عربی هم شرکت های نفتی چین به شدت فعال شده اند.چین در حال برنامه ریزی برای آینده بازار نفت خام در شانگهای است که گفته می شود قیمت گذاری نفت خام را انجام خواهد داد.

هر دو کشور،یعنی هند و چین بیشترین نفع را از کاهش بهای نفت بدست آورده اند.مشارکت های جدید در حال شکل گیری است و بازیگران سابق بازار نفت روز به روز ضعیف تر می شوند. هر بحرانی یک ارمغان دارد،ارمغان کاهش بهای نفت،در تغییر قدرت و جابجایی قدرت بازیگران نفتی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • هیژا

      ممنون خدا از دست داد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج