عکس: معرفی شورولت کامارو ZL۱ مدل ۲۰۱۷
شورولت مدل جدید ماسل کار محبوبش یعنی ZL۱ را با قدرت بیشتر و جعبه دنده ی ده سرعته در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته است.
zoomit.ir - حسین ریاحی: شورولت مدل جدید ماسل کار محبوبش یعنی ZL۱ را با قدرت بیشتر و جعبه دنده ی ده سرعته در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته است.
کامارو ZL۱ پیشرانهی خود را از برادر بزرگترش یعنی مدل Corvette به ارث برده و حالا قصد دارد تا با کنار زدن دوج چلنجر Hellcat خود را به عنوان سریعترین ماسل کار مطرح کند.
دلیل اینکه شورولت تصمیم گرفته تا مدل جدید ZL۱ را به تولید برساند کاملا واضح است، دوج چلنجر با پیشرانهی V۸ و ۶.۲ لیتری خود که مجهز به سوپرشارژر است ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد و خود را کاملا در جایگاه بالاتری نسبت به کامارو ZL۱ قبلی با ۵۸۰ اسب بخار قرار داده است. البته چلنجر یک مشکل بزرگ هم دارد و آن هم وزن بالای آن است. چلنجر با وزن بالای ۲ تن حتی در قیاس با ZL۱ قدیمی با وزن تقریبی ۱.۸۶ تنی هم بسیار سنگین است. حال مدل جدید کامارو ZL۱ نه تنها نسبت به قبل به میزان ۹۰ کیلوگرم سبکتر شده است بلکه قدرت آن هم افزایش یافته و به رقم ۶۴۰ اسب بخار رسیده است. حال باید دید بهبود نسبت اسب بخار به وزن در کامارو ZL۱ میتواند جور ۶۷ اسب بخار کمتر نسبت به چلنجر را بکشند یا نه؟
اما تغییرات در ZL۱ جدید به اعداد و ارقام پیشرانه محدود نشده است؛ چراکه ZL۱ نخستین خودروی جنرال موتورز خواهد بود که از جعبه دندهی خودکار ۱۰ سرعته استفاده میکند، ضمن اینکه همچنان خریداران امکان سفارش جعبه دندهی ۶ سرعتهی دستی را هم دارند. ظاهرا جعبه دندهی ۱۰ سرعتهی جدید طوری طراحی شده است که توانایی مدیریت و انتقال بهتر قدرت بالای کامارو را داشته باشد، گرچه برای سنجش عملکرد واقعی این جعبه دنده باید تا دستیابی به فرصت تست رانندگی خودرو منتظر ماند، هرچه باشد دندههای بیشتر میتوانند بهتر از پس اسب بخارهای بیشتر کامارو بر بیایند. در آخر هم میتوانید تصاویر گرفته شده از این ZL۱ جدید را در نمایشگاه خودروی نیویورک مشاهده کنید.
کامارو ZL۱ پیشرانهی خود را از برادر بزرگترش یعنی مدل Corvette به ارث برده و حالا قصد دارد تا با کنار زدن دوج چلنجر Hellcat خود را به عنوان سریعترین ماسل کار مطرح کند.
دلیل اینکه شورولت تصمیم گرفته تا مدل جدید ZL۱ را به تولید برساند کاملا واضح است، دوج چلنجر با پیشرانهی V۸ و ۶.۲ لیتری خود که مجهز به سوپرشارژر است ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد و خود را کاملا در جایگاه بالاتری نسبت به کامارو ZL۱ قبلی با ۵۸۰ اسب بخار قرار داده است. البته چلنجر یک مشکل بزرگ هم دارد و آن هم وزن بالای آن است. چلنجر با وزن بالای ۲ تن حتی در قیاس با ZL۱ قدیمی با وزن تقریبی ۱.۸۶ تنی هم بسیار سنگین است. حال مدل جدید کامارو ZL۱ نه تنها نسبت به قبل به میزان ۹۰ کیلوگرم سبکتر شده است بلکه قدرت آن هم افزایش یافته و به رقم ۶۴۰ اسب بخار رسیده است. حال باید دید بهبود نسبت اسب بخار به وزن در کامارو ZL۱ میتواند جور ۶۷ اسب بخار کمتر نسبت به چلنجر را بکشند یا نه؟
اما تغییرات در ZL۱ جدید به اعداد و ارقام پیشرانه محدود نشده است؛ چراکه ZL۱ نخستین خودروی جنرال موتورز خواهد بود که از جعبه دندهی خودکار ۱۰ سرعته استفاده میکند، ضمن اینکه همچنان خریداران امکان سفارش جعبه دندهی ۶ سرعتهی دستی را هم دارند. ظاهرا جعبه دندهی ۱۰ سرعتهی جدید طوری طراحی شده است که توانایی مدیریت و انتقال بهتر قدرت بالای کامارو را داشته باشد، گرچه برای سنجش عملکرد واقعی این جعبه دنده باید تا دستیابی به فرصت تست رانندگی خودرو منتظر ماند، هرچه باشد دندههای بیشتر میتوانند بهتر از پس اسب بخارهای بیشتر کامارو بر بیایند. در آخر هم میتوانید تصاویر گرفته شده از این ZL۱ جدید را در نمایشگاه خودروی نیویورک مشاهده کنید.
پ
نظر کاربران
من امدم ماشین شولت کامارو را ببینم
با سلام اقا هزینه گمرکی این مدل کامارو چقدر میشه300میلیونی میشه ایا
بد جوری زده ب سرم یدونه از دبی بیارم لطفا جواب بدید متشکرم