۳۰۳۵۷۱
۳۰ نظر
۵۰۰۹
۳۰ نظر
۵۰۰۹
پ

در نقد توهین به آرای تهرانی ها

دکتر حمید ابوطالبی معاون سیاسی رئیس جمهور در صفحه توییتر خود یادداشتی در نقد توهین های چند روز اخیر به آرای اصلاح طلبانه تهرانی ها به رشته تحریر در آورده است.

خبرآنلاین: دکتر حمید ابوطالبی معاون سیاسی رئیس جمهور در صفحه توییتر خود یادداشتی در نقد توهین های چند روز اخیر به آرای اصلاح طلبانه تهرانی ها به رشته تحریر در آورده است.

‏اصولگرایان سرِناسزاگویی برداشته اند؛ اینکه می گویند:"رای بخشی ازمردم تهران عموماً قداست زدایی شده و عرفی و حامل ارزش های غربگرایانه است و تهران شهری است با انبوهی از جمعیت متعلق به طبقه متوسط جدید شهری، پیچیده در سبک زندگی شبه مدرن با مطالبات شبه روشنفکرانه از رقیب سیاسی در تهران شکست نخورده اند، بلکه این کنش سیاسی، تجلی یک سبک زندگی است.این شکست، فرهنگی وتمدنی است."

این سخنی سهمگین و باوری ناراست است که شکست خود را اینگونه توجیه و مردم صمیمی و دوست داشتنی و بزرگوار تهران را اینگونه مورد تهاجم قراردهید. به نظر من، مدرنیته در تهران مغایر با دینداری، اخلاق مداری و ارزش محوری نیست؛ اتفاقا تهرانی ها ارزش مدارتر، اخلاقی تر،صمیمی تر، بامحبت تر، عالم تر و...اند؛

مردم تهران به باورهای دینی، ارزش های اخلاقی و سبک زندگی خود احترام می گذارند؛ ولی ازخشونت، افراط، تندروی، تحمیل عقیده،تحمیل سبک زندگی بیزارند؛

باید تهرانی باشید و با تهرانی زندگی کرده باشید تا ابعاد عمیق حیات اجتماعی در تهران را درک کنید و آنگاه بتوانید نسبت به تهرانی ها ابراز نظر کنید؛

‏بایدتهرانی باشید تا ابعاد عمیق باورهای نوین و ارزش مدار آن را بشناسید؛ باید تهران سرفراز را از بلندای دماوند آن درک کنید نه در کنج خانه اندیشه هایتان.

‏دوستان عزیز، مردم تهران سرنوشت شان را خودشان می نویسند؛ برای آینده شان خود تصمیم می گیرند و حیات اجتماعی و فردی خود را آگاهانه رقم می زنند؛

‏دوستان گرامی رای و نظر تهرانی ها عمیقا در ایران تاثیرگذار است؛ تک تک این مردم، ارزش آراء خود را وقتی تجمیع می شود،می‌دانند: از ریاست جمهوری تا مجلسین.

‏انتخابات تهران با بسیاری از نقاط دیگر تفاوت دارد؛ با تهرانی باید صمیمی بود، به او عشق ورزید؛تهران را دوست داشت؛ زیرا تهران تصویر کلان سیاست در کشور است.

تهران همیشه الگوی ایرانیان بوده است؛ در تمدن سازی، سیاست، فرهنگ، اجتماعیات و اقتصاد. اینکه شکست خود را فرهنگی و تمدنی خوانده اید،سخن هراس آلودی است.

‏نباید این بزرگواری ها، بزرگ منشی ها، ایران دوستی ها، ارزش مداری ها و اخلاق محوری ها را به سخره گرفت؛چون به کسی رای نداده اند؛ چراکه، رای تهران عمیقا سیاسی است؛ آنها می دانند برای رای دادن، شاید بهترین روش، برنگزیدن باشد؛ تا نخواستن خود را اعلام کنند. نبایدآن را کم پنداشت.

شهردوست داشتنی من، تهران؛ و تهرانی های دوست داشتنی؛ به شما افتخارمی کنیم. چون دماوندمان استوار باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه آقای معاون وقتی آقای مرعشی به مردم شهرستانها گفتند عقب مونده توییتر فیلتر بود نمی تونست پیام بده امان از سیاسته بی پدر مادر

    • بدون نام

      مگر تهرانیها بجزبه کسانیکه شورای نگهبان تایید کرده رای داده اند؟

    • nazli

      لطفا نظرم را چاپ کن برترینها، من فقط طرفدار شایسته سالاری هستم.
      از معاون سیاسی رییس جمهور بعید بود اینطور واکنش بدهند! بله تهرانیها فقط به این فکر کردند که جلوی رفتن مجدد یکسری از افراد به مجلس گرفته شود، و از آن طرف بوم افتادند! یعنی اصلا نیاندیشیدند که چه کسانی را به مجلس میفرستیم! که همانطور که واضح است بسیاری از افراد ناشناسی که به مجلس راه یافتند نه سابقه ی خاصی داشتند و نه اینکه در حالت عادی (اگر خود را اینچنین اصلاح طلب نمایش نمیدادند) امیدی به رای آوردن داشتند...
      من به عنوان یک انسان عادی معتقدم باید با عقل و سلیقه ی خویش پای صندوق رای برویم، نه با عقل کسانی که رهبر طیفی خاص هستند و چندین اسم را برایمان دیکته میکنند، پس حق انتخاب چه میشود؟ آیا تمام افراد پیشنهادی صلاحیت داشتند و بهتر از بقیه ای بودند که جایی در لیست نداشتند؟؟؟ اگر اسم این روش نوعی رانت انتخاباتی نیست پس چه نامی را میتوان برایش برگزید؟ اینکه شخصی که شایستگی کافی را ندارد به توصیه ی آنها در لیست قرار بگیرد و رای بیاورد رانت انتخاباتی نیــــــــــــــــــست؟؟؟

      پاسخ ها

      • علي

        سلام خواهرم

        نگاه شما جالب و قابل احترامه و با كلياتش موافقم.
        اما ببينيد اسم اين اتفاق، رانت انتخاباتي محسوب نميشه. اسمش استفاده حداكثري از فضاي بوجود اومده است.
        از يه زاويه ديگه نگاه كردن به صحبت شما بايد به اين توجه كرد كه اين كار (ورود افراد جديد و ناشناس كه صرفا بخاطر قرار گرفتن اسمشون توي يك ليست خاص منتخب شدن) يعني تربيت نيروي انساني براي نسل آينده. (حالا با هر تفكر حزبي كه اون گروه داره) و اين به خودي خود خيلي قشنگه. و عين همون شايسته سالاريه كه شما دنبالشي
        شايسته سالاري صرفا استفاده از محصولات خوب نيست. كاشتن يك نهال خوب براي آينده هم شايستگي لازم داره.

        اينكه جوانها و نو ظهور ها بخوان براي توي چشم افتادن و جلب توجه خودشون رو به گروهي شناخته شده نسبت بدن ( چه توي سياست چه توي ورزش چه توي هنر چه توي زمينه هاي مختلف) جزو بديهيات محسوب ميشه و امر ناپسندي نيست.

        بزرگترين دغدغه همه ماها بايد اين باشه كه اين نسبت دادن ها و استفاده از سرشناس ها به افراد ناپسند نباشه.
        ما نميتونيم جلوي رشد خردسال ها رو بگيريم. خواه ناخواه بزرگ و بالغ ميشن. مهم اينه كه چطور رشدشون بديم

        پاينده باشيد

    • بدون نام

      اگر در شهرستان ها اصلاح طلبان را رد صلاحیت نکرده بودند به بعضی ها ثابت می کردیم چقدر هم عقیده در کشور دارند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        در شهر ما نامزد اصلاح طلبان و اعتدالیون با رای بسیار پایین شکست خوردند و نامزد اصول گرا با رای قاطع به مجلس راه یافت

    • بدون نام

      تهران=کوفه

      پاسخ ها

      • ممدخان

        همین برچسب زدن های نابخردانه تولید آلرژی در جامعه می کند

    • صوری

      من تهران دنیا اومدم بزرگ شدم تحصیل و ازدواج و بچه دار شدنمم تهران بوده.ولی به اندازه تهران برای تموم مردم کشورم و همه دنیا احترام عمیق قایلم.
      برای احترام به ی عده٬قرار نیست به بقیه بی احترامی بشه حتی ضمنی.
      تموم کشورم و مردمم عشقن و خیلی عزیز.

    • بدون نام

      این تهرانی ها چهار سال پیش مگه به اصولگرایان رای ندادن ولو اندک.ان زمان غرب زده نبودن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما كه راي نداديم

    • ناشناس

      درود بر تهران و درود بر ایران درود بر غرورتان و سر بلندیتان و اینکه می خواهید خودتان باشید

    • صحرا

      چرا تهران را از شهرستانها متمایز میکنند ؟
      رای اصولگرایان در شهرهای کوچک ، حتی از تهران هم کمتر بوده .
      و این خیلی ساده از درصد رای نماینده های اصول گرا نسبت به کل آراء بدست میاید .

    • محمد تبریز

      سلام
      تهرانی ها مردمی بسیار فهیم، با شعور بالای اجتماعی و سیاسی، با فرهنگ، مداراگر و مهربانند.
      من تهرانی نیستم ولی تهرانی ها را بسیار دوست دارم.

    • بدون نام

      چرا دروغ میگید اگر رای نیارین میگین تقلب شده رای بیارین میگین به رای دهندگان توهین شده .رای مردم تهران قابل احترامه همانطور که رای مردم ایران قابل احترامه دست پیش و گرفتین که پس نیفتین چون توی کل ایرتن رای نیاوردین و به مردم توهین کردین که رای تهرانیها فقط عاقلانه بوده

    • بدون نام

      تهران رای با همه جا فرق داره و رای ایران محسوب میشه.بقیه جاها ایرانی نیستن.تهران غده سرطانی شده هم سرمایه و هم پولدارهای ایران تو تهرانن و حالشو میبرن و البته دود و آلودگی شو طبقه متوسط و پایین شهری میخورن ولی خودشون مثل بالاشهری فرض میکنن که این بده.

    • رضا

      تهراني ها موقع راه پيمايي ها ميشن با بصيرت وانقلابي اما الان شدن يهويي كوفي وانگليسي و....عجبا.بهتره به شعور مردم احترام بزاريد وبفهميد كسي طرفدار شماها نيست

    • محمدرضا

      تا اونجایی که ما دیدیم دولت و دوستان و روزنامه هاشون به مردم شهرستان توپیدند گفتند عقب مونده دوستان تهرانی ما همیشه جلو افتاده بودند...خیالتون راحت آقای معاون شما بگوچه خبر از برجام؟ تحریم هارو برداشتن؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بگو از احمدی نژاد و همکاران پاک دستش چه خبر؟ از خاوری خبری داری؟؟؟

    • بدون نام

      ازين دعواها فقط يه نتيجه سمي و تفرقه افكن بيرون مياد
      پديده اي به عنوان: تهراني ها و شهرستاني ها!

      لطفا دامن نزنيد

      پاسخ ها

      • user

        مگه شما خبر نداری بله تحریم ها برداشته شد و الباقی هم در حال برداشته شدن هست

    • بدون نام

      جمعیت تهران اکثرا از شهرهای دیگه مهاجرت کردن و همه ادعای تهرونی بودن دارن!!!!

      پاسخ ها

      • user

        گل گفتی ! باید این قضیه کاملا روشن بشه که تهرانی اصیل یعنی کسیکه حداقل پدربزرگش متولد تهران باشد ، حالا خداییش چند درصد تهرانی ها اصیل هستند !؟

    • بدون نام

      ازين دعواها فقط يه نتيجه سمي و تفرقه افكن بيرون مياد
      پديده اي به عنوان: تهراني ها و شهرستاني ها!

      لطفا دامن نزنيد

    • بدون نام

      هر دو جریان خجالت نمی کشید تهرانی شهرستانی راه انداختید اگه اونا این حرف و زدن شمام به شهرستانیها گفتی عقب مونده بسه دیگه اینهمه دعوای بیخودیه سیاسی به جای این کارا یه کم فکر معیشت مردم و بیکاریه جوونا باشید...

      پاسخ ها

      • user

        عزیزم عقب مانده سیاسی گفتند لطفا جو سازی نکنید

      • بدون نام

        جالبه این خود برتر بین ها اگه رای نیارن که حتما تقلب شده اگه هم رای بیارن هر کسی بهشون رای بده به بلوغ(!) سیاسی رسیده هر کسی که رای نده عقب مانده سیاسیه هه

    • ایرانی

      باسلام وخسته نباشید: قابل توجه طیف اصول گرا لطفا حزب باد نباشید زمانی که رای می اورید تشکر میکنید وزمانی که رای نمی اورید هر چیز از دهانتان خارج میشود بر زبان می اورید. زمان تندروی ها ودبدبه وکپکپه ها تمام شده .امیدوارم که خداوند متعال شما را به راه راست هدایت کند.

    • حسین

      من نمیدونم رای دادن مردم چه ربطی به شما داره.یکی میاد میگه شهرستانی ها عقب افتادن باز یکی میاد رای تهرانیها نقد میکنه.با مردم چیکار دارید اخه رای دادنشوم بخودشون ربط داره.

    • بدون نام

      از آقا یان محترم تقاضا دارم که به جای تهمت و سرزنش مردم عیب ونقص را در خود شان بررسی کنند و به این موضوع بپردازند که چه بلایی بر سر این ملت آورده اند که مردم از آنان روی گردان شده اند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج