بی ام و M۷۶۰i معرفی شد +عکس
بیامو اخیرا نسخهی M سری هفت خود را معرفی کرد. این خودرو طبق سنت سری اسپرت M از پیشرانهای بسیار توانمند در کنار بهینهسازیهای ظاهری بهره برده است.
بیامو همواره پس از مدت کوتاهی از عرضهی خودروهای خود، پکیج M آنها را نیز معرفی و عرضه میکند تا افرادی که به دنبال هیجان مضاعف در رانندگی هستند، بیبهره نمانند. اما سری هفت غول خودروسازی باواریا هیچگاه از پکیج اسپرت M بهرهمند نبوده و به همین دلیل عموما خریدارانی که به دنبال خودروهای سوپرلوکس و قدرتمند بودند، به سراغ مرسدس بنز S۶۵ AMG یا خودروهای بنتلی و استون مارتین میرفتند. حال بیامو با حذف مدل ۷۶۰i و بهینهسازیهای متعدد ظاهری و باطنی پرچمدار خود، رقیبی قدرتمند با نام M۷۶۰i را برای خودروهای سوپرلوکس قدرتمند و در راس آنها مرسدس بنز S۶۵ AMG روانهی بازار خواهد کرد.
M۷۶۰i تغییرات اندکی در ظاهر بدنه و کابین نسبت به سایر نمونههای سری هفت تجربه کرده است تا چهرهی متفاوتی از خود به نمایش بگذارد. با افزایش کاربرد کروم در سپرهای جلو و عقب، M۷۶۰i ظاهر خشنتری به خود گرفته است. رینگها آلومینیومی خاص سری M نیز جذابیت بیتشری به این خودرو بخشیده است. در داخل کابین تغییرات خاصی مشاهده نمیشود و تنها لوگوهای M Power بر روی پدالها، غربیلک فرمان و دستهی تعویض دنده و همچنین لوگوی V۱۲ هک شده در کنار کنترلر iDrive، به سرنشنیان رفتار متفاوت خودرو را نسبت به سایر نمونههای سری هفت گوشزد میکند.
اما تغییرات اصلی در بخش پیشرانه و سیستم انتقال قدرت سری هفت انجام شده است. M۷۶۰i به پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری به همراه دو توربوشارژر مجهز شده است که توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار در کنار ۵۹۰ پوند فوت گشتاور را دارد. این میزان از توان برای رساندن غول ۲۱۷۷ کیلوگرمی بیامو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان تنها ۳.۹ ثانیه کافی است. در صورتی که وزن زیاد این خودرو مورد پسند قشر خاصی از خریداران قرار نگیرد، بیامو گزینهی جایگزین آلپینا B۷ را در لیست مدلهای سری هفت دارد که با وجود تجهیز به پیشرانهی هشت سیلندر ۶۰۰ اسب بخاری، از وزن کمتری نسبت به M۷۶۰i برخوردار است.
در بخش سیستم انتقال قدرت، M۷۶۰i از جعبه دندهی ۸ سرعتهی سایر نمونههای سری هفت استفاده شده است؛ با این تفاوت که مهندسان بخش ام پاور (M Power) با بهینهسازی استراتژی تعویض دنده در این خودرو، تعویض سریعتر و مناسبتری برای رانندگی اسپرت فراهم کردهاند. اگزوز مخصوص M نیز در این خودرو به کار رفته است تا علاوه بر تخلیهی موثرتر گازهای خروجی، صدای جذابتری تولید کند.
سیستم چهارچرخ محرک XDrive نیز به صورت استاندارد در M۷۶۰i به کار رفته است. به گفتهی بیامو این سیستم کمک زیادی به چسبندگی خودرو و افزایش پایداری آن میکند. سیستم فرمان و تعلیق بادی نیز به طور خاص برای M۷۶۰i مجددا مورد بهینهسازی قرار گرفته است تا رفتار اسپرتتر و دقیقتری داشته باشند.
بیامو M۷۶۰i XDrive ۲۰۱۷ را در نمایشگاه خودروی ژنو در معرض نمایش عموم قرار خواهد داد.
ارسال نظر