مصرف کنندگان خودرو باختند
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برنده تثبیت و بالا ماندن تعرفه واردات خودرو، دولت و خودروسازان و بازنده آن، مصرفکنندگان هستند.
"امرالله امینی" اظهار کرد: در گذشته قرار بر این بود که تعرفهای برای واردات خودرو وضع شده و پس از آن سال به سال تعرفه کاهش یافته و به صفر برسد.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: برخی مسئولان در سخنرانیهای خود میگویند که صنعت خودرو باید رقابتپذیر شده، کیفیت این محصولات افزایش یابد.
وی با بیان اینکه برای رقابتپذیر شدن صنعت خودرو تعرفه واردات این محصول باید کاهش یابد، خاطرنشان کرد: با این حال در عمل آنچه اتفاق میافتد، بالا ماندن تعرفه واردات خودرو است.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: به نظر میرسد که با توجه به کاهش قیمت نفت، دولت تمایل نداشته درآمدهایش از ناحیه واردات خودرو کاهش یابد بنابراین تعرفه را کاهش ندادهاند.
امینی خاطرنشان کرد: این در حالی است که چنین اقداماتی برخلاف تمام وعدههای داده شده از سوی وزارت صنعت برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و رقابتپذیر شدن این صنعت است.
اخیرا اعلام شد که تعرفه واردات خودرو برای سال آینده تثبیت شده و تغییری نسبت به سال جاری نخواهد داشت. تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سیسی معادل ۴۰ درصد و تعرفه واردات خودروها با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سیسی معادل ۵۵ درصد است.
نظر کاربران
این چه تیتر ساده لوحانه ای بود ؟!!!
تا انجا که ما میدانیم تعیین کننده نهایی در بازار همیشه مشتری ها( مردم ) هستند نه تولید کننده (خودروسازها) .
پاسخ ها
خخخخخخخخخخخخ.واقعا حرفت خنده داربود
این 40 درصد و 55 درصدو نمیدون از کجات دراوردی ولی الان هر کی بخواد ماشین وارد کنه باید 100 در صد پول ماشین و به عنوان تعرفه پرداخت کنه
مردم توی چه موردی بازنده نبودند....
پاسخ ها
حرفتو باید با طلاااااااااااااااااااااا نوشت
باید گفت خاک بر سر اونایی که کمپین را خراب کردن!
نوش جونمون هرچی سرمون میاد حقمونه
مردم کشته میشن اصلاً اهمیتی نداره . مهم اینه که رانت خودروسازی در کشور برپا بمونه و آقایان استفاده کنن از این پول های باد آورده.
خانه از پای بست ویران است
حتما ما لایق همین هاییم که سوار میشیم وگرنه نمیخریدیم
مردم سوار ماشین نیستن آقایان سوار مردم هستن.