ویروس تاکاتا در جان خودروهای آلمانی
بیش از ۲/۵ میلیون دستگاه خودروی آلمانی به دلیل مشکلات کیسه هوای تاکاتا اخیراً به نمایندگیهای این خودروسازان فراخوانده شدهاند.
از این تعداد، حدود ۸۴۵ هزار دستگاه خودرو سواری و ون از محصولات مرسدسبنز میشود. در میان خودروهای متأثر از این فراخوان، مدلهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ از کلاس C، کلاس E، کلاس GL، کلاس M و کلاس SLK، مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ از کلاس R و مدلهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ از SLC AMG دیده میشوند. همچنین مدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ ونهای اسپرینتر، همراه با نشان داج، فرایتلاینر یا مرسدس شامل این فراخوان هستند. البته به گفته مرسدس، هنوز صدمه و آسیب ناشی از کیسههای هوا در محصولات این کمپانی گزارش نشده است. به گزارش وبسایت NHTSA، مدلهای تحتتأثیر فراخوان کیسههای هوا در بین محصولات مرسدسبنز به شرح زیر هستند:
کلاس C
مرسدسبنز C۲۳۰ کمپرسور مدل ۲۰۰۵، مرسدسبنز C۲۳۰ مدلهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، مرسدسبنز C۳۰۰ مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، مرسدسبنز C۳۰۰ فورماتیک مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، مرسدسبنز C۳۲۰ مدل ۲۰۰۵، مرسدسبنز C۳۵۰ مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱، مرسدسبنز C۶۳ AMG مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱.
کلاس E
مرسدسبنز E۳۵۰ مدلهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، مرسدسبنز E۳۵۰ فورماتیک مدلهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، مرسدسبنز E۳۵۰ کابریولت مدل ۲۰۱۱، مرسدسبنز E۶۳ AMG مدلهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱.
کلاس GL
مرسدسبنز GL۳۲۰ بلوتک فورماتیک مدلهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، مرسدسبنز GL۳۵۰ بلوتک فورماتیک مدلهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، مرسدسبنز GL۴۵۰ فورماتیک مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، مرسدسبنز GL۵۵۰ فورماتیک مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲.
کلاس GLK
مرسدسبنز GLK۳۵۰ مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲، مرسدسبنز GLK۳۵۰ فورماتیک مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲.
کلاس M
مرسدسبنز ML۳۲۰ بلوتک فورماتیک مدلهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، مرسدسبنز ML۳۵۰ مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، مرسدسبنز ML۳۵۰ فورماتیک مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، مرسدسبنز ML۴۵۰ فورماتیک هیبرید مدل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، مرسدسبنز ML۵۵۰ فورماتیک مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، مرسدسبنز ML۶۳ AMG مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱.
کلاس SLK
مرسدسبنز SLK۲۸۰ مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، مرسدسبنز SLK۳۵۰ مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، مرسدسبنز SLK۵۵ AMG مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸.
SLS AMG
مرسدسبنز SLS AMG مدلهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، مرسدسبنز SLS AMG کابریولت مدل ۲۰۱۲، مرسدسبنز SLS AMG GT مدلهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴.
کلاس R
مرسدسبنز R۳۲۰ CDI فورماتیک مدل ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰، مرسدسبنز R۳۵۰ فورماتیک مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، مرسدسبنز R۳۵۰ بلوتک فورماتیک مدلهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲.
ML ۳۵۰ ۴MATIC (W ۱۶۶) ۲۰۱۱
در میان ۱/۷ میلیون دستگاه خودروی آلمانی دیگری که درگیر این مسئله شدهاند، ۱۷۰ هزار دستگاه از آنها سهم آئودی است. این در حالی است که آئودی بهتازگی ۵۸۸ دستگاه از مدلهای ۲۰۱۵ از Q5 را به دلیل نقص در کیسههای هوا فراخوانده است. این فراخوان، شامل مدلهای زیر از محصولات آئودی میشود:
آئودی A3 مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳
آئودی A۴ کابریولت مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹
آئودی Q5 مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
آئودی A۵ کابریولت مدلهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱
۲۰۱۳ Audi A۳ Sportback
فولکسواگن نیز علاوه بر ۱۴۶ مدل تیگوان ۲۰۱۵ به خاطر مشکل کیسه هوای کناری، حدود ۶۸۰ هزار وسیله نقلیه را به شرح زیر فراخوان کرده است:
فولکسواگن CC مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴
فولکسواگن جتا اسپورتواگن مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴
فولکسواگن گلف مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴
فولکسواگن ایاس مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴
فولکسواگن پاسات مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ (تولید ایالات متحده)
فولکسواگن پاسات سدان و واگن مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ (تولید آلمان)
در نهایت، به بامو میرسیم که تعداد ۸۴۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه را بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ فراخوان کرده است. این مدلها علاوه بر فراخوان قبلی این کمپانی به خاطر کیسههای هوای تاکاتا هستند که حدود ۷۶۵ هزار دستگاه از محصولات بامو را شامل میشد. مدلهای متأثر از فراخوان جدید به شرح زیر هستند:
بامو سری ۳ سدان و M۳ مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱
بامو سری 3 واگن مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲
بامو سری ۳ و M۳ کوپه و کانورتیبل مدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳
بامو X3 مدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰
بامو X۵ و X۵ M مدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳
بامو سری 1 کوپه و کانورتیبل مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳
بامو X۶ و X۶ M مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴
بامو X1 مدلهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵
ارسال نظر