رنو کوئید؛ جایگزین احتمالی پراید +عکس
خبر عرضه رنو کوئید با قیمت ۴۷۰۰ الی ۶۳۰۰ دلار در بازار هند، بمب خبری بزرگی بود که چندین ماه پیش منفجر شد و حتی گمانه زنی هایی را نیز برای فروش این خودرو ۱۵ – ۲۰ میلیونی (بدون احتساب عوارض گمرک و مالیات) در ایران داغ کرد.
با این حال پیمان کارگر، مدیر عامل رنو پارس در یک کنفرانس خبری از مناسب نبودن استاندارد های ورژن فرمان راست و هندی کوئید برای عرضه در بازار ایران سخن گفت.
براساس پیش بینی ها، نسخه اصلاح شده و مدرن تر کوئید (نسبت به مدل موجود در بازار هند) راهی ایران خواهد شد که بر طبق قوانین باید به ترمز ABS و کیسه های هوا نیز مجهز باشد.
این درحالیست که در بازار هند، نصب کیسه های هوا الزامی نیست و به همین دلیل هم بسیاری خودروهای موجود در هند از نظر ایمنی تصادفات عملا فاقد ستاره ایمنی تلقی می شوند.
برای مثال در آزمایشات انجام شده، فولکس واگن پولو به عنوان یک خودرو مدرن با شاسی مناسب، بدون وجود کیسه هوا هیچ ستاره ایمنی را دریافت نکرده اما پس از افزوده شدن دو کیسه هوا، موفق به اخذ چهار ستاره شده است.
به هرحال حالا حتی احتمال عرضه کوئید در بازار اروپا نیز مطرح شده و این نکته شرایط مناسب ایمنی این خودرو را نشان می دهد که احتمالا حتی با استاندارد های اروپایی نیز سازگار است. در روز های گذشته، اولین تصویر جاسوسی از ورژن اروپایی کوئید منتشر شد، خودرویی که می توان آن را نمونه تولید در ایران با قیمت احتمالی ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان دانست.
رنو کوئید برخلاف تصاویر جذابش، خودرو چندان بزرگی نیست و از نظر ابعادی به راستی با پراید قابل مقایسه است.
استفاده از پلت فرم سایز کوچک رنو نیسان با کد CMF-A با طول ۳.۷ متر و عرض ۱.۶ متر شاهد این مدعاست، البته ارتفاع کف رنو کوئید از سطح زمین به ۱۸ سانتی متر می رسد که رقم مناسبی برای تردد در جاده های ناهموار و مملو از سرعت گیر است. چرخ های کوچک و فرم شبه کراس اوور خودرو نیز در دنیای واقعی احساسی از یک هاچ بک ارتفاع خورده و ارزان قیمت را به بیننده منتقل می کند.
همچنین موتور سه سیلندر و ۰.۸ لیتری این مدل که اکنون در بازار داخلی هند عرضه می شود، تنها یارای تولید ۵۸ اسب بخار قدرت را دارد که حدود ۱۰ الی ۱۵ واحد از موتور پراید هم ضعیف تر است. هرچند به نظر می رسد که در نمونه اصلاح شده و اروپایی شاهد استفاده از یک موتور ۱.۲ لیتری توانمند تر با قدرت احتمالی ۷۰ الی ۷۵ اسب بخار باشیم، اما به هرحال نباید چندان به مشخصات عملکردی و توانایی های حرکتی کوئید دلخوش بود.
به هرحال کوئید با ایمنی مناسب و تکنولوژی بالا در زمینه کاهش مصرف سوخت و آلایندگی مسلما می تواند جایگزین مطلوبی برای پراید در کشورمان باشد اما کارایی چندانی برای استفاده های مسافرتی و خارج شهری ندارد.
مدیران رنو پارس معتقدند که این خودرو می تواند جایگزین مناسب و ایمنی برای پراید باشد، اما باید حدود ۲ سال منتظر ماند و دید که آیا واقعا انگیزه ای برای جایگزینی پراید با چنین خودرویی در ذهن مدیران ارشد صنعت خودروسازی ایران وجود دارد یا خیر.
نظر کاربران
چرا بيان جايگزين پرايديش كنن كه روش دارن ١٥ ميليون سود ميكنن؟! عاشق چشم ابروي منو شما كه نيستن از سودشون بزنن، اگه بيارنم مطمئن باشين از آپشن نداشتشم برا كاستن قيمت توليد و زياد شدن سود ميزنن
پاسخ ها
15 تا20؟؟؟؟ بزک نمیر بهار میاد... یه روز قرار بود ال90 باشه خودروی خانواده با 7 میلیون، الان 40 میلیونه، ما که یادمون نرفته.
موتور پراید 63 اسب بخار قدرت داره که اختلافش با نسخه هندی این خودرو فقط 5 اسب بخار است نه 10-15 اسب بخار
ال لگن هم قرار بود بشه یه ماشین ارزون برای قشر کم درامد . الانم باید اون لگنو به چند برابر قیمت بازار خارجی بخریم . این یکی هم بیاد فرقی نمیکنه . اینا شعور مردم رو در چه حد فرض میکنن که به این سادگی به شعور یک ملت توهین میکنن ؟!
ما شدیم رهچدر و اینا شدن پزد سر گردنه هرجور بخوان ما را تیغ میزنن
مردم ما اگه شعور داشتن 3روزه این همه خودرویی که رو دستشون باد کرده بود نمیخریدن فقط قپی در میکنن متاسفانه...
منميدونم چرا چسبيدين به فرانسه پژو
هرهر کرکر.بسی خندیدم یادش بخیر ال ۹۰ هم میخواست جانشین پراید بشه!!!
خودرو فرانسه مفت نمیارزد. بهترین خودرو امریکایی در درجه اول و آلمانی، سوئدی،ژاپنی، ایتالیایی در رده های بعدی هستند.
خودروهای چینی خیلی بهتر از خودرو داخلی هستند.
بالاخره باید روزی یا مثل تلویزیون پارس کاسه کوزه شون رو جمع کنن و یا خودشون رو با خواسته مردم هماهنگ کنن.
جوکی بیش نبود برای خنده من و شما گذاشتن خیالتون راحت.
چرا؟؟؟ پراید که داره خوب کشته میده ...هاها
احساسی از یک هاچ بک ارتفاع خورده و ارزان قیمت را به بیننده منتقل می کند.؟؟؟ نه بابا ، ماکه چنین احساسی نداریم از پشت شبیه 206 یا 200 و خورده ای هستش.