لغو تحریم، سکوی پرش خودروسازان
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.
شهرام آزادی اظهار کرد: با توجه به لغو تحریمها و برقرار شدن سوئیفت، ارتباط مالی مستقیم خودروسازان داخلی با شرکای خارجی مجددا برقرار شده و هزینههای خرید و انتقال قطعات کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه علاوه بر آن خودروسازان داخلی باید با ارتباط با خودروسازان اروپایی نسبت به انتقال تکنولوژی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه پیشنهاد میشود خودروسازان از مزایای ارتباط با خودروسازان اروپایی برای ارتقای سطح تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات آتی که تحت برند خودشان تولید میشود، استفاده کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: البته برخی خودروسازان اروپایی در فعالیت گذشته خود در ایران مشکلاتی ایجاد کردند به عنوان مثال شرکت رنو با کارشکنیهای خود نگذاشت قرارداد تولید ال۹۰ به درستی اجرایی شود.
وی افزود: شاید بهترین نوع همکاری صنعت خودروی ایران با خودروسازان اروپایی در گذشته، مربوط به همکاری با پژو و به ویژه تولید خودروی ۲۰۶ بود که البته پژو نیز مشکلاتی چون ایجاد محدودیت در داخلیسازی قطعات را ایجاد کرده بود.
آزادی با بیان اینکه با توجه به سطوح قیمتی، تیراژ تولید خودروهای خارجی که تحت لیسانس خودروسازان اروپایی در ایران تولید خواهد شد، بالا نخواهد بود، تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید با رفع رسمی تحریمها نسبت به انتقال تکنولوژی برای کیفیسازی محصولات آتی خود اقدام کنند.
نظر کاربران
آره حتما به عنوان سکوی پرتاب جهت پر کردن جیب خودشون استفاده خواهند کرد.همونطور که قبلا اینکار رو کردن.دریغ از یادگیری ،ارائه طرح،استفاده از نیروی کار متخصص داخلی.بالا بردن دانش تولید
روشن کنیم،پرش قیمت،پرش کیفیت،پرش گارانتی،پرش ازچه نوع؟