۲۸۶۵۴۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

بیشترین افت دلار در ۴ ماه اخیر

روز سه‌شنبه، دلار به کاهش خود ادامه داد تا یک رکورد کاهشی ۴ ماهه برای این ارز به ثبت برسد. در چهارمین روز هفته، شاخص بازار ارز با ۱۵تومان کاهش به قیمت ۳ هزار و ۶۸۰ تومان رسید.

روزنامه دنیای اقتصاد: روز سه‌شنبه، دلار به کاهش خود ادامه داد تا یک رکورد کاهشی ۴ ماهه برای این ارز به ثبت برسد. در چهارمین روز هفته، شاخص بازار ارز با ۱۵تومان کاهش به قیمت ۳ هزار و ۶۸۰ تومان رسید.کاهش روز سه‌شنبه موجب شد که میزان افت دلار در ۲ روز گذشته به ۴۰ تومان برسد،‌ مقداری که بالاترین میزان افت آن از اواخر شهریورماه سال جاری بود.

به گفته فعالان بازار، «اثرات روانی نزدیک شدن به اجرایی شدن برجام، «افزایش معاملات خالی فروشی» و «کاهش قیمت درهم» از جمله عواملی بودند که به کاهش قیمت کمک کردند. با وجود این، برخی از حاضران در بازار اعتقاد دارند کاهش روز سه‌شنبه ناشی از تلاش برخی نوسان‌گیران ارزی است که سعی دارند با خرید ارز در قیمت پایین‌تر کسب سود کنند. همسو با کاهش قیمتی دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز از کانال ۹۵۰ هزار تومان پایین آمد و با ۹ هزار تومان کاهش به قیمت ۹۴۳ هزار تومان رسید. این فلز گرانبها روز دوشنبه نیز از کانال ۹۶۰هزارتومانی پایین آمده بود.

شروع کم‌رمق

سه‌شنبه شاخص بازار ارز از ابتدای روز از انتهای کانال ۳ هزار و ۶۰۰ تومان فاصله گرفت. در چهارمین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت ۳ هزار و ۶۸۰ تومان آغاز کرد که کاهشی ۱۵ تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. این شروع کاهشی، معامله‌گرانی را که در روز پیشین به خرید ارز روی آورده بودند، ناامید کرد.

این دسته احساس می‌کردند، دلار به سرعت به کانال ۳ هزار و ۷۰۰ تومانی بازمی‌گردد،‌ اما برخلاف انتظار آنها چنین اتفاقی رخ نداد. دلار که معاملات خود را با قیمت ۳ هزارو ۶۸۰ تومان آغاز کرده بود،‌ در ادامه روز افت بیشتری را تجربه کرد و تا ساعت ۲ بعدازظهر به قیمت ۳ هزار و ۶۷۰ تومان نیز رسید،‌ هرچند که در نهایت مقداری از کف روزانه بالا آمد و با همان قیمت ابتدای روز،‌ یعنی ۳ هزار و ۶۸۰ تومان به کار خود پایان داد.

سومین افت دلار

این سومین کاهش پیاپی دلار نسبت به روز قبل بود و موجب شد که این ارز بیشترین کاهش خود در ۲ روز پیاپی را از اواخر شهریور تجربه کند. به گفته‌های فعالان، نزدیک شدن به اجرایی شدن برجام و اثرات روانی آن در بازار مهم‌ترین عاملی بود که این ارز را در جهت کاهشی قرار داد. نزدیک شدن به اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» انتظارات معامله بازار را کاهشی کرده و آنها را در موقعیت فروش قرار داده است. در این شرایط، برخی معامله‌گران نیز به «خالی فروشی» یعنی فروش صوری ارز روی آورده‌اند و سعی دارند از این راه کسب سود کنند.

آنها دلار را با قیمت روز به فروش می‌رسانند و در صورت کاهش این ارز در روز بعد، از این تفاوت قیمتی استفاده می‌کنند. به‌عبارت دیگر،‌ اگر آنها سه‌شنبه ارز را با قیمت ۳۷۰۰ تومان فروخته باشند ‌و روز بعد این ارز به قیمت ۳ هزار و ۶۸۰ تومان رسیده باشد، آنها به سود رسیده‌اند، ‌چرا که به جای تحویل ارز به خریدار، تفاوت ریالی آن را از او می‌گیرند. نکته اینجاست که زمانی که جهت قیمتی بازار معکوس شود، خالی فروش ارزی مجبور خواهد شد، برای تهیه ارز فروخته شده به بازار مراجعه کند و خریدهای او این بار بازار را در حالت افزایشی قرار خواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخ اخ مسئولین یه فکری بکنن لطفا ، اینقد دلارو نبرین پایین ، گناه داره بدبخت ، بی ارزشش کردین ، لگد مالش کردین ، اخه انصافتون کجاس ، والا ما راضی نیستیم . حالا که انقد ارزون کردین دلارو باید پولدارا برن با دلاراشون ادامس بخرن ، اخه چرااا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج