۲۸۵۷۰۲
۱۵ نظر
۵۰۴۰
۱۵ نظر
۵۰۴۰
پ

مخالفت ۲ کشور با بیانیه ضدایرانی عرب ها

همه وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب به جزء لبنان و عراق با بیانیه پایانی ضد ایرانی این اتحادیه که درباره تنش در روابط ایران و عربستان صادر شده است، موافقت کردند.

خبرگزاری فارس: وزرای خارجه اتحادیه عرب در پایان نشست امروز خود با صدور بیانیه‌ای ضد ایرانی که همه کشورهای عضو این اتحادیه به جزء لبنان و عراق با آن موافقت کردند، ایران را «مداخله گر» در امور منطقه خوانده و این دخالت ها را محکوم کردند.

وزیر خارجه عربستان در این بیانیه تاکید کرد که مواضع کشورهای عربی برای توقف تجاوزات ایرانی قوی و محکم است.

«عادل الجبیر» تاکید کرد که نشست امروز یک پیام روشنی که برای داشته است،‌این است که اتحادیه عرب با دخالت در امور کشورهای عضو این اتحادیه مخالف است.

وی افزود: عربستان به درگیری‌های طایفه‌ای اعتقادی ندارد و فرقی بین سنی و شیعه قائل نیست و آنچه که ما انجام داده ایم، واکنشی به رفتارهای ایران است.

الجبیر تاکید کرد که اختلافات مذهبی از زمان انقلاب ایران آغاز شده است، این در حالی است که عربستان اعتقادی به درگیری‎های مذهبی و طایفی ندارد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه مدعی شد که عربستان هیچ ایرانی را به خدمت نگرفته که داخل ایران علیه مردم و دولتش فعالیت کند، عربستان شبه‌نظامیانی به خدمت نگرفته که داخل ایران فعالیت کنند، حال آنکه ایران این کار را کرده است.

وی گفت: ایران را متقاعد کنیم که کشوری باشد که روابطش را بر اساس حسن همجواری و عدم دخالت در امور دیگران تنظیم کند.

عادل الجبیر افزود: باید برای مقابله با سیاست های خصمانه ایران متحد عمل کنیم و مشکلات را به صورت مسالمت آمیز حل کنیم.

به گزارش العربیه،‌ وزیر خارجه عربستان گفت: اقدامات اتحادیه عرب علیه ایران در دست بررسی است.

«عبد الله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه امارات در نشست خبری پس از اجلاس اتحادیه عرب با اشاره به اینکه اعضای این اتحادیه از عربستان در برابر ایران حمایت می‌کنند، گفت: ایران قوانین بین المللی را نقض کرده است.

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب نیز در این کنفرانس خبری که به اتهام زنی صرف علیه ایران تبدیل شده است، تاکید کرد که همه کشورهای عربی از موضع عربستان در قبال ایران حمایت کردند، اما عراق و لبنان موضعی دیگر دارند.

شیخ زاید با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه تصریح کرد که سیاست‌های ایران بی نتیجه است و باید این سیاست‌ها تغییر کند.

وی در ادامه تاکید کرد که اتحادیه عرب از اقدام عربستان سعودی در اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان این کشور حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه امارات تاکید کرد که همه کشورها با بیانیه صادر شده حمایت کردند و تصریح کرد که میانجی‌گری در کار نخواهد بود.

«بن زاید» وزیر خارجه امارات گفت: همه مسائلی که بین ایران و کشورهای عربی است، تلاش کردیم آن را امروز بررسی کنیم، چه موضوعی که مربوط به امارات، سوریه، بحرین یا دخالت‌ها در عراق یا لبنان هست. درست است که ایران در نهایت همسایه ماست ، اما ما نمی‌توانیم هویت این همسایه را معین کنیم.

وزیر خارجه امارات با تاکید بر اینکه ایران باید تعیین کند که همسایه‌ای خوب است یا همسایه‌ای تنش‌زا، افزود: اگر ایران همان تلاشی را که برای رفع تحریم‌ها و رفع اختلاف با غرب به کار برد، برای رفع اختلاف با کشورهای عربی به کار گیرد، موفق خواهد شد.

بن زاید آل نهیان اعلام کرد که ما تاکنون فقط از طرف ایرانی حرف شنیده‌ایم و نه عمل و این ایران است گکه باید حسن نیت خود را نشان بدهد.

کشورهای عراق و لبنان با این بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب مخالفت کردند، این در حالی است که به مواضع کشورهایی مانند «الجزایر» و «مغرب» در خصوص این بیانیه اشاره‌ای نشده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • حقویردی بازه

      باسلام.بنظرمن این عکس العمل اتحادیه عربی نتیجه ی ندانمکاری عده ای خود سر است که بهانه بدست آل سعود دادند تا به سیاست کشورماحمله کنندودولت نباید اجازه دهد که چنین اشتباهاتی در آینده تکرار شود.باید همه دست بدست هم بدهیم با پیروی از سیاست های دولت به فکر سربلندی وآبادی وپیشرفت کشور خود باشیم .انشاالله

    • saeid

      به امید روزی که عربستانو اتش بزنیم

    • حسين از المان

      ز شیر شتر خوردن و سوسمار عرب را به‌جائی رسیدست کار

      که تاج کیانی کند آرزو تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

    • رضا

      جا داره مسئولین محترم یک تغییر در روابط تجاری با این کشورها را در نظر بگیرند، ازجمله امارات

    • رضا

      عراق به بیانیه رای مثبت داده است.

    • سهند

      به موضع سوریه هم در این قضیه اشاره ای نشده است. سوریه موافق بوده یا مخالف.

      پاسخ ها

      • امیر

        سوریه حضور نداشته است

      • ebi

        عربستان و همپیمانانش دولت سوریه را قبول ندارند.
        شاید به همین خاطر سوریه در این نشست نماینده ای نداشته است

    • بدون نام

      این اتحادیه عرب عرضه بالا کشیدن دماغشو نداره!!! اگه داشت مشکل فلسطین رو درست میکرد !!!

    • ایرانی

      از نظر اینها کم توان ذهنی -مسئله فلسطین که حل شده هست -فلسطین همون اسرائیله

    • بدون نام

      خودکرده راتدبیر نیست هرچه علیه ماتصویب کنند حق دارند وای برایران خدایا چه روزهایست اینها هم ازما امتیاز میخواهند کجاست غیرت ایرانی

    • هاشم

      بسمه تعالی
      اقای عادل؟الجبیردارای حافظه ای کورهستندچراکه دخالتشان درامورجمهوری اسلامی ایران ازحددخالت گذشته اغازان رافضی خواندن ومجوس قلمدادکردن ایرانی ها واخرین انهاتجاوزبه دونوجوان ایرانی درفرودگاه جده وحادثه مکه مکرمه ومنا بوده است .
      زهی بیشرمی.
      لعنت الله علی قوم الظالمین .

    • ترسو

      فقط لبنان موافق نبوده ! عراق و سوريه ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟

    • حسین

      اسمی از سوریه و فلسطین برده نشد
      نکنه عضو نیستند یا رسمیت ندارند یا اصلا عرب نیستند ؟
      یا ...

    • رامین

      قابل توجه تمام هموطنان عزیز متاسفانه تقریبا تمام سایت های داخلی در این خصوص به مردم دروغ می گویند عراق دیروز به بیانیه پاینی که به در خواست عربستان تهیه شده بود رای مثبت داد و به عبارتی ایران رو محکوم کرد که ااصلا تعجب نداره چون اگه به تاریخ رجوع کنیم همیشه اعراب بر ضد ایران بودن و شیعه و سنی نداره حتی در این وضعیت که عراقی ها حکومتشون رو مدیون ما بودن باز بر علیه ایران رای دادند و فقط لبنان رای مخالف داد صندلی سوریه هم از سال 2011 خالیه و نماینده ندارن حالا چرا تمام سایت های خبری داخلی تلاش میکنند که به دروغ موضع گیری عراق رو برعکس وارو جلوه بدن خودش جای سوال داره جالب اینه حتی ابراهیم الجعفری بعد پایان جلسه با هیچ خبرنگاری صحبت نکرده حالا اگه بعدش هم عراقی ها بیان بیانیه بدن فایده نداره بخاطر اینکه مهم محکوم کردن ایران بود که بصورت رسمی انجام شده نتیجه این که یه عده ای یه حرکتی انجام دادن که نتیجه اون رو هر آدم عاقلی میتونه ببینه ضمن این که دوست از دوشمن رو هم میشه شناخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج