۲۸۳۷۹۷
۲۷ نظر
۵۰۱۳
۲۷ نظر
۵۰۱۳
پ

شرط عجیب برای گذشت از قصاص قاتل

شب ۳۰ دی ماه سال ۹۲ وقتی پدر خانواده در طبقه سوم خانه‌اش واقع در خیابان کمیل به قتل رسید، یک سناریوی باورنکردنی پیش روی تیم پلیسی و قضایی قرار گرفت.

روزنامه ایران: شب ۳۰ دی ماه سال ۹۲ وقتی پدر خانواده در طبقه سوم خانه‌اش واقع در خیابان کمیل به قتل رسید، یک سناریوی باورنکردنی پیش روی تیم پلیسی و قضایی قرار گرفت.

خیلی زود فاش شد دختر ۱۸ ساله این مرد با همدستی پسر مورد علاقه‌اش که در فیس‌بوک با هم آشنا شده بودند، توطئه قتل محمد ۵۵ ساله را طراحی کرده و به اجرا گذاشته‌اند و در این سناریو پسر کوچکتر خانواده نیز قرار بود به قتل برسد که در آخرین لحظات دل خواهر به رحم آمده بود.
فاطمه در بازجویی‌ها گفت: از چندی پیش با پسری به نام امیر در فیس‌بوک آشنا شده بودم و بارها همدیگر را در میدان رسالت ملاقات کردیم، وقتی پدرم از ارتباط دوستی من با امیر مطلع شد، مخالفت کرد به همین خاطر امیر پدرم را کشت.

امیر نیز پس از دستگیری قتل را به گردن گرفت تا اینکه این دختر و پسر در شعبه 84 دادگاه کیفری استان تهران از سوی پنج قاضی عالی رتبه محاکمه شدند. در ابتدای جلسه دادگاه مادربزرگ فاطمه و برادر کوچکش خواستار قصاص امیر شدند و دختر را بخشیدند.

امیر وقتی در جایگاه ایستاد، در آخرین دفاع گفت: از طریق فیس‌بوک با فاطمه آشنا شدم. او به من می‌گفت که پدرش خیلی وی را اذیت می‌کند. از آنجا که می‌خواستم با او ازدواج کنم وقتی شنیدم پدرش با ازدواجمان مخالف است، خیلی ناراحت شدم و فاطمه پیشنهاد داد که پدرش را به قتل برسانم.

وی افزود: عصر روز حادثه فاطمه با من تماس گرفت و گفت در ورودی خانه‌شان را باز می‌گذارد تا من وارد شوم. من هم طبق نقشه به خانه‌شان رفتم، ابتدا پدرش را با چاقو کشتم سپس قرار شد برادر کوچکش را نیز بکشم اما برادرش در اتاق پدرش نبود!

آن روز شیشه مصرف کرده بودم. حالت عادی نداشتم و تحت تأثیر حرف‌های فاطمه قرار گرفتم و دست به این جنایت زدم. فاطمه نیز وقتی برای آخرین دفاع پشت تریبون رفت، گفت: بشدت از قتل پدرم پشیمانم. آن زمان نمی‌دانستم که چه‌کار می‌کنم.

پنج قاضی عالی رتبه در پایان جلسه دادگاه امیر را به قصاص نفس و فاطمه را به زندان محکوم کردند و این حکم در شعبه دیوان عالی کشور تأیید شد. اما خانواده امیر توانستند با پرداخت 53 میلیون تومان دیه 40 سال نماز و روزه قضای قربانی جنایت را ادا کنند و پسرشان را که در آستانه اعدام قرار گرفته بود، نجات دهند.

صبح دیروز امیر تنها به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت. امیر وقتی پشت تریبون ایستاد، گفت: آن زمان از طریق فیس‌بوک با فاطمه آشنا شدم، هرازگاهی به ملاقات وی می‌رفتم. از آنجا که سرباز بوده و به مرخصی آمده بودم، روز حادثه فاطمه به من گفت پدرش را بکشم! من هم چون مواد مصرف کرده بودم و حالت عادی نداشتم تحت تأثیر حرف‌های وی قرار گرفتم و به خانه‌شان رفتم پدرش را با چاقو به قتل رساندم و سپس فاطمه گفت که وانمود می‌کند سه مرد نقابدار به خانه‌شان آمده‌اند و پدرش را به قتل رسانده‌اند. باور کنید آن روز حالت عادی نداشتم و نمی‌دانستم که دست به چه جنایتی می‌زنم، حالا بشدت پشیمانم و می‌خواهم بعد از آزادی‌ام به خدمت سربازی بروم و خیلی دوست دارم که هرچه زودتر خواهر کوچکم را که چهار سال بیشتر ندارد، در آغوش بگیرم و بنابراین تقاضای عفو و بخشش دارم.

بنابه این گزارش، در پایان سه قاضی عالی رتبه با هم وارد شور شدند و امید را به لحاظ جنبه عمومی جرم به زندان محکوم کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • محمدرضا

      نباید اینطور افراد باز برگردن تو جامعه

      پاسخ ها

      • غـــــــــــــــــز ل

        این آدم میون مردم کشو هستند اگر هر کس که زخمی میشه رو کنار بزنیم بزودی کسی برای آزاد بودن نمی ماند باید تا میشه زخمی ها را بهبود داد باید برگردوند نه اینه کنار زد و فراموش کرد.....باید خوب کرد نه بدتر بسازی :|

      • م

        مطمئن باشين يكي دوسال نميشه كه همون حبس رو هم براش ميخرن ، خوش و خرم برميگرده سر زندگيش!
        اين وسط فقط خون پدر بدبختي كه هزاران آرزو داشته واسه خونواده ش (حتي واسه اون دختر خدانشناس) پايمال شد رفت .
        خدا بيامرزتش .

    • حسن

      فقط همین ، زندان !!!!!

    • عارف

      واقعاکه!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      چه عدالتی،،،?مردبیچاره رو کشتن.حالا وقت نشده که بچه کوچک روبکشن صحبت از دل رحم وازاینطورحرفها میزنن.حالا چون پول داشتن وتونستن پول دیه روجورکنن اید به راحتی باچندسال زندان رها بشه..??چرابه بعدازادشدن این افراد پرخطر فکر نمی کنیم.که براحتی ادم میکشن، هم دختر هم پسر.

      پاسخ ها

      • رویا

        خود خانوادش رضایت دادن ! میتونستن رضایت ندن و اعدام بشه چون عمد بوده! به عدالت چه ربطی داره! حالا اگه اعدام می کردن میومدین میگفتید وای چه عدالتی چرا اعدام

    • زهرا

      من که شرطی ندیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کنم منظورش از شرط خریدن اون 40 سال نماز و روزه بوده

    • بدون نام

      این وسط فقط اون پدر بیچاره که بخاطر هیچ گناهی کشته شد

    • هوهو

      چقدر مسخره

    • بی نام

      چ قد پروووو کاش یکی برا خواهر 4سالت بیاد خودتو و پدرتو هلاک کنه

    • امیرخان

      پول حلال مشکلاته ،خبر جالبی بود فقط بدآموزی داره ،ازفردا همه عشاق ،چاقو بدست میرن سراغ پدرزنها،

    • ناشناس

      معتاد هم بوده! مراقب باشید یک معتاد آدم کش را رها نکنید. دختره هم از قماش پسره است.

    • بدون نام

      من با اعدام مخالفم اما نباید اگر قاتل توانست رضایت خانواده مقتول را جذب کرد به همین راحتی از زندان آزاد شود حداقل باید چندین سال در زندان بماند تا تنبیه شود و بدانند که رضایت خانواده مقتول تنها بخشی از این مجازاتی است که باید متحمل شود

    • علی

      53 میلیون بابت نماز و روزه مقتول به جیب چه کسی رفته؟!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کنم میره تو جیب اون کسی که نمازُ میخونه و روزه رو میگیره دیگه... البته من اینطوری فکر میکنم ولی باز اینکه چقدش تو جیب یکی دیگه میره نمیدونم باید پرس و جو کنم

    • رضا

      والله خوبه .همه قاتتلا کار خودشونو میکنن بعد میگن ما شیشه کشیده بودیم نفهمیدیم به همین سادگی

    • بدون نام

      خوبه دیگه اونایی که پول دارن حتی بهشت خدا رو هم میخرن! نماز و روزه....

    • user

      کاش یکی اون دختره رو برام بکشه.

    • حسن

      سلام برهمه خدا اخر عاقبتمان را ختم به خیر گرداند به

    • چشمه

      کاش مجازات مواد و اعتیاد اینقدر زیاد و ترسناک باشه که دیگه کسی جرأت نکنه بره سراغش

    • بدون نام

      عمر قشنگى امير وفاطمه نخواهند داشت .هردو آسيب خورده اند(دخترى كه پيشنهاد قتل پدرش را ميدهد ضربه روانى خورده)هردو نيازبه مداواى روانشان دارند وگرنه يا ازآسايشگاه روانى سردرميارند يا خونهاى ديگرى ميريزند.خود مقتول هم زيرسؤال است چه كرده با دخترش!

    • بدون نام

      خانواده دیوانه و یه پسر علاف دیوانه جور در میان

    • حسين از المان

      چند بارى كه ايران ميام،وقتى با بعضى ادمها كه از دست كسى ناراحت هستن،صحبت مى كنم،اكثراً اين جمله رو ميگن: مى كشمش ديه اش رو ميدم! اينقدر راحت اين جمله رو مى گن كه من بعضى وقتها احساس مى كردم كه اينها راجب كشتن يه مگس حرف مى زدند. بنظر من اين عدالت نيست. من اعتقاد دارم كه اسلام قصاص را براى قتل غير عمد گذاشت! يكى سنگى رو براى زدن گنجيشكى پرتاب مى كنه و در همين زمان كسى از انجا رد مى شود، سنگ به سر ان شخص مى خورد و ميميرد. مقتول در يك زمان نامناسب،يك جاي نامناسب بود. قاتل نه قاتل است و نه قصد كشتن كسى را داشته، چه رسد كشتن كس ديگرى. اين شامل قصاص مى شود ولى كسى كه با نقشه قبلى كسى را بكشد، شامل قصاص نمى شود( البته من شخصاً بجز در زمان كودك ازارى و تجاوز مخالف اعدام هستم). قصاص را درآمدى شده كه اسبهاى اجتماعى زيلدى را بر پيكر جامعه زده و خواهد زد. من اعتقاد دارم كه زمان ان رسيده كه در اين مورد تجديد نظر جدى بشود. درضمن چرا دختره به اعدام محكوم نشد، من متوجه نشدم در حالى كه مقصر اصلى دختره است. من خواهش مى كنم اين سناريو رو يك لحظه تجسم كنيد.پدرى مثلا بيكار يا با درآمد پايين، دختر با پسرى اشنا مى شود،پسر را وادار به كشتن پر مى كند، پدر كشته مى شود،بازماندگان مقتول به دختر رضايت مى دهند،پسر قاتل پنجاه ميليون ديه مى دهد، دختر و بازماندگان به اغوش هم باز مى گردند و با پول يك كاسبى شروع مى كنند! جالبه نه!

    • علی

      یعنی نماز سالی 1.325.000تومان

    • فریبرز

      یه جور گفتن شرط عجیب ، پیش خودم گفتن که مثلا ، اون پسری که اون پدر بد بخت بیچاره رو کشته باید از طبقه آخرین طبقه برج میلاد باید خودشو بندازه پائین اگه مرد که به درک ، و اگه نمرد یه بار دیگه بره رو برج میلاد و این دفعه باید با سر خودشو بندازه پایین ، به نظر من باید اون دختر رو که یک عمر پدرش با بدبختی و بیچاره گی بزرگش کرده رو بکشن واقعا که

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج