۲۸۲۹۹۹
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

آمار خودکشی در ایران پایین است

معاون مرکز سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه میانگین مرگ ناشی از خودکشی در دنیا حدود ۱۲ نفر در هر صد هزار نفر است، گفت: در کشور ما و کشورهای حوزه عربی به دلیل اعتقادات مذهبی اقدام به خودکشی و مرگ ناشی از آن کم‌تر دیده می‌شود.

خبرگزاری آنا: معاون مرکز سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه میانگین مرگ ناشی از خودکشی در دنیا حدود ۱۲ نفر در هر صد هزار نفر است، گفت: در کشور ما و کشورهای حوزه عربی به دلیل اعتقادات مذهبی اقدام به خودکشی و مرگ ناشی از آن کم‌تر دیده می‌شود.

علی اسدی در گفت‌و‌گویی با توجه به آمارهای جهانی مرگ ناشی از خودکشی، گفت: آمار مرگ ناشی از خودکشی در دنیا 12 نفر در هر 100 هزار نفر است اما در کشورهایی از جمله ایران، عربستان و برخی کشورهای حوزه مدیترانه شرقی به دلیل اعتقادات مذهبی مردم، اقدام به خودکشی و مرگ ناشی از آن بسیار کم‌تر از آمارهای جهانی است.

وی با توجه به عوامل مختلف موثر در ایجاد انگیزه برای اقدام به خودکشی، افزود: عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جسمی، خانوادگی و غیره در اقدام به خودکشی نقش دارند.

معاون مرکز سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت، درباره نقش عوامل اجتماعی و خانوادگی در تصمیم به اقدام خودکشی؛ گفت: در این خصوص می‌توان به اختلافات زناشویی، والدین و فرزند، تنش‌های میان فرزندان، فوت یکی از اعضای خانواده و غیره اشاره کرد.

وی افزود: از عوامل اقتصادی نیز می‌توان به از دست دادن شغل، ورشکستگی، فشارهای مالی و غیره اشاره کرد که هر یک می‌تواند انگیزه اقدام به خودکشی را در افراد ایجاد کند.

اسدی عنوان کرد: ابتلا به برخی بیماری‌های جسمی و روحی طولانی مدت مانند سرطان، افسردگی مزمن و اسکیزوفرنی می‌تواند موجب خستگی و فرسودگی بیمار شود که در نهایت فرد به دلیل فشارهای روحی و مسائلی که به دلیل بیماری برای خانواده‌اش ایجاد می‌شود تصمیم به خودکشی بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: افراد باید دقت داشته باشند اگر شخصی در اختلافات خانوادگی، مشکلات مالی و یا ابتلا به بیماری عنوان می‌کند که قصد خودکشی دارد باید توجه جدی شود و این گفته را مزاح و گذرا ندانند و با عنوان جملاتی از قبیل اینکه خودکشی جرات می‌خواهد، هر کاری دوست داری می‌توانی انجام دهی و یا خودکشی کار هر کس نیست،فرد را تحریک نکنند.

معاون مرکز سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت، افزود: زمانی که فردی عنوان می‌کند قصد خودکشی دارد باید علت مطرح کردن این جمله بررسی و ریشه یابی شود زیرا گاهی این افراد به دلیل بی‌توجهی اطرافیان و جلب توجه آنها دست به چنین اقدامی می‌زنند.

اسدی درباره راهکاری‌های پیشگیری از اقدام به خودکشی در جامعه، گفت: در ابتدا باید توجه داشت خودکشی نباید در رسانه‌ها به گونه‌ای مطرح شود که موجب الگوبرداری سایر افراد جامعه به خصوص نوجوانان شود.

معاون مرکز سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت در ادامه یادآور شد: هم چنین جامعه نباید برای افرادی که خودکشی می‌کنند مراسم ختمی طبق آئین و سنت‌ها برگزار کنند زیرا می‌تواند بیانگر برخی پیام‌ها مناسب نباشد.هم چنین خانواده و مسئولان مدارس باید به افراد در معرض خطر توجه بیشتری داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • مهسا طالعی

      بشنو و باور نکن!!!برای حل مشکلات بهتره واقعیتو بگیم با پاک کردن صورت مسئله وضعیت روحی روانی جامعه ایران خیلی بحرانی تر از الان میشه

    • بدون نام

      ملت ایران مرده متحرک هستن دیگه نیازی به خود کشی ندارن

    • بدون نام

      خودکشی کردن با آرزوی مرگ داشتن چندان فرقی نمیکنه خود من آرزوی مرگ دارم خودکشی نمیکنم چون دلم برا مادرم میسوزه که غصه میخوره ولی زندگیم با مرده فرقی نداره خیلی های دیگه ام همینطورن خدا لعنت کنه کسانی را که زندگیمونو اینجوری کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج