۲۸۲۸۰۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

یادداشت مهرجویی برای غلامحسین ساعدی

كار كردن با غلامحسين ساعدي يكي از بهترين دوران زندگي من بود؛ دوراني كه از دل گپ و گفت‌هاي ساده ما، آثاري درخشان و ماندگار در تاريخ هنر ايران ثبت شد.

روزنامه اعتماد: كار كردن با غلامحسين ساعدي يكي از بهترين دوران زندگي من بود؛ دوراني كه از دل گپ و گفت‌هاي ساده ما، آثاري درخشان و ماندگار در تاريخ هنر ايران ثبت شد.

اگر ساعدي نبود، شايد اين اتفاق نمي‌افتاد و همين‌ است كه هميشه و همه‌جا از رابطه‌ام با ساعدي حرف مي‌زنم و خاطرات‌مان را روايت مي‌كنم تا نام او و نبوغ تاثيرگذارش ثبت شود و در خاطره‌ها بماند. با اين روايت‌ها فضاي فكري ما در آن‌ دوران تعريف مي‌شود و نام ساعدي هم تكرار، اما مهم‌تر از آن اين است كه نسل جوان امروز با خواندن و شنيدن آنها مي‌تواند، راهي و مسيري تازه پيدا كند. من ساعدي را زماني شناختم كه براي تحصيل به امريكا رفته‌ بودم، ترجمه انگليسي آثار او را در مجله‌هاي آنجا منتشر مي‌كردم و از مادرم خواستم تا تمام آثارش را براي من بفرستد.

مادرم به منزلش رفته بود و گفته بود كه پسرم كتاب‌هايت را مي‌خواهد، بعد از مدتي كتاب‌ها را برايم فرستاد و از همين طريق با هم آشنا شديم. وقتي به ايران برگشتم همديگر را ديديم و رابطه‌مان عميق‌تر شد و به نوشتن فيلمنامه «گاو» رسيد. دوراني كه با ساعدي در ارتباط بودم، دوران خيلي خوبي بود، ما با هم آثار خوبي را خلق كرديم. غلامحسين ساعدي در عصر ما يكي از نويسندگان و چهره‌هاي ادبي تاثيرگذار است.

اين تاثير فقط براي سبك و نوشتار او نيست، شخصيت ساعدي هم باقي نويسندگان را تحت‌تاثير خود قرار داد و آنقدر كه مي‌توان گفت: «حضور ساعدي به ادبيات معاصر حال‌و هواي تازه‌اي بخشيد، حال‌وهوايي كه حتي بر آثار نويسندگان هم‌عصر خود سايه انداخت». اما او خيلي زود از ميان ما رفت. ناراحت‌‌كننده است كه ما غلامحسين ساعدي را زود از دست داديم، اگر بود و به نوشتن قصه‌هايش ادامه مي‌داد، بدون‌شك آثار عميق‌تري خلق مي‌كرد و نوشته‌هاي او تاثيرگذارتر مي‌شد.

تاثيراتي به مراتب بيشتر از همين تاثيرات عميق و درست و درخشان. من كتابي را آماده‌ چاپ دارم با عنوان «خاطرات پاريس»، در اين كتاب رابطه دوستي‌ام با ساعدي را به‌طور كامل و دقيق روايت كرده‌ام و تمامي خاطرات مشترك همكاري‌هاي‌مان را در اين كتاب بازگو كرده‌ام. اين‌ كتاب به‌زودي وارد بازار نشر مي‌شود. امروز سالروز تولد ساعدي‌ است و من بار ديگر و به‌رسم هر سال اين روز را به او تبريك مي‌گويم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج