adexo3
۲۸۲۵۱۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هجوم روزنامه نگاران به مجلس

ثبت نام کاندیداهای مجلس به خودی خود پر از خبر است و تا مدت ها می شود از آن نوشت. یکی از این سوژه ها کاندیداتوری مدیران رسانه است.

هفته نامه تماشاگران امروز - احسان نادرپور: ثبت نام کاندیداهای مجلس به خودی خود پر از خبر است و تا مدت ها می شود از آن نوشت. یکی از این سوژه ها کاندیداتوری مدیران رسانه است. هر یک از مدیران رده اول کشور نمایندگان وزرا و استانداران داشتن رسانه را از اولویت های اصلی و برگ برنده می دانند. شاید نام برخی از رسانه های این افراد را حتی نشنیده باشید؛ ولی وجود دارند و در حلقه دوستان آقای مدیر دست به دست می چرخند.

نکته دیگری که در مورد مدیران رسانه کم کم عمومیت پیدا می کند، رستوران داری است. پس شما اول سیاسی می شوید، بعد برای سیاسی ماندن یک رسانه راه اندازی می کنید و بعد برای باز ماندن رسانه هم یک رستوران برای خودتان دست و پا می کنید.

البته رستوران داری هنوز آنطور که باید و شاید بین رسانه ای ها مد نشده و به عنوان یک پدیده نوظهور در حال پروبال گرفتن است. اسم معروف ترین رستورانی که رسانه ای ها راه اندازی کرده اند را هم حتما شنیده اید؛ رستوران «کی اف سی» که راه افتادنش کار را به مسائل امنیتی کشاند و این رستوران را مدتی تعطیل کرد تا روزها تیتر رسانه ها شود. مدیر «کی اف سی» تهران «عباس پازوکی»، مدیر سابق سایت شفاف و از اعضای سابق تیم رسانه ای شهردار تهران است.

اعتماد و ابتکار؛ اولین ها

بیشترین خبری که از ثبت نام مدیران رسانه منتشر شد به ثبت نام مدیرمسئول روزنامه های اعتماد و ابتکار برمی گردد. محمد علی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار و الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد به همراه جواد اطاعت، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، به وزارت کشور رفتند تا از حوزه انتخابی تهران برای انتخابات مجلس ثبت نام کنند.

الیاس حضرتی علاوه بر مدیرمسئولی روزنامه اعتماد، امتیاز و مدیریت روزنامه تعادل را نیز در اختیار دارد. او همچنین از اعضای هیات موسس دو حزب همبستگی و اعتماد ملی، از احزاب اصلاح طلب بود. حضرتی اوایل انقلاب هم به عنوان یکی از موسسین سپاه در استان گیلان شناخته می شد. همین علاقه او به گیلان و غذاهای گیلانی باعث شد تا رستوران «ماهی سفید» را تاسیس کند. او فهمید که اگر مردم برای خواندن پول خرج نمی کنند حداقل برای خوردن این کار را خواهند کرد. پس ماهی سفید محلی شد برای تامین هزینه های آقای مدیرمسئول.

محمد علی وکیلی اوایل دولت روحانی یک یاز گزینه های تصدی مدیریت خبرگزاری ایرنا بود. وکیلی در روز ثبت نام برای انتخابات مجلس به خبرنگاران گفت: «ویژگی اصلی مجلس آینده، رسانه ای بودن آن است. قطعا مجلس آینده رسانه ای خواهد بود.» اما همراه این دو مدیر رسانه ای مدیر مسئول روزنامه شرق هم به وزارت کشور آمده بود. البته مهدی رحمانیان قصد ثبت نام در انتخابات مجلس را نداشت و صرفا برای همراهی کردن این دو نفر به وزارت کشور آمده بود اما حالا که نامش به میان آمده بد نیست این را هم در گوشی بدانید که شنیده شده مدیر یکی از رستوران های مشهور تهران، همسر مدیرمسئول روزنامه شرق هستند.

مدیر مسئولی که خودش را روی جلد برد

مدیرمسئول بعدی علی صالح آبادی است. او در دوره سوم مجلس از مشهد به مجلس رفته بود و مدتی هم در استان خراسان سابق دارای پست های مدیریتی بود. علی صالح آبادی اکنون چند سالی است که صاحب امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر روزنامه ستاره صبح است. او به مدت دو سال هم به عنوان مدیرمسئول روزنامه همبستگی به فعالیت پرداخت که پس از درگیری های فراوان درون حزب از سمتش عزل شد.

نکته جالب توجه یک تفاوت آشکار صالح آبادی با دیگر مدیران رسانه است و آن این است که صالح آبادی فردای ثبت نامش در فرمانداری مشهد، عکس یک روزنامه خودش شد؛ اتفاقی که البته در روزنامه اعتماد هم شاهد آن بودیم.

نماینده تهران، از حوزه اهواز؛ با روزنامه همدلی

ولی الله شجاع پوریان، عضو شورای شهر تهران و مدیرمسئول روزنامه همدلی هم قصد دارد از حوزه اهواز به مجلس راه پیدا کند. او در دوره های ششم و هفتم مجلس هم توانست از بهبهان خوزستان به بهارستان تهران برود. روزهای شروع به کار روزنامه همدلی مصادف شد با تعطیلی روزنامه ستاره صبح و همین شد که شجاع پوریان، علی صالح آبادی را سردبیر روزنامه اش کرد و این همکاری تا همین چند وقت پیش هم ادامه داشت.

نشریه ای به نام مدیرمسئول

آخرین نشریه هم جور دیگری خاص است. دو هفته نامه چهار صفحه ای آیت ماندگار، مدت زیادی نیست که راه افتاده است. خاص بودن آن هم به خاطر شباهت نام نشریه با نام مدیرمسئول و صاحب امتیاز آن است.

محمد آیتی فرزند مهدی آیتی است. او با راه اندازی این نشریه قصد دارد به پدرش کمک کند تا بتواند رسانه ای برای خودش دست و پا کند. مهدی آیتی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی از شهرستان بیرجند و در میان بود و این بار از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج