۲۸۱۵۷۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

مجید مجیدی و توطئه عربستان

مجید مجیدی کارگردان «محمد رسول الله» در جدیدترین اظهار نظر خود به حواشی به وجود آمده برای اکران بین المللی آخرین ساخته‌اش واکنش نشان داد. مجیدی دلارهای نفتی عربستان و فتواهای برخی از علمای کشورهای اسلامی را بزرگترین عامل عدم اکران بین المللی «محمد رسول الله» می‌داند.

مجید مجیدی کارگردان «محمد رسول الله» در جدیدترین اظهار نظر خود به حواشی به وجود آمده برای اکران بین المللی آخرین ساخته‌اش واکنش نشان داد. مجیدی دلارهای نفتی عربستان و فتواهای برخی از علمای کشورهای اسلامی را بزرگترین عامل عدم اکران بین المللی «محمد رسول الله» می‌داند.

مجیدی مجیدی که به گفته محمد مهدی حیدریان تهیه کننده و مجری طرح «محمد رسول الله»، به تنهایی و با اعتبار خود می‌خواهد این فیلم را به اکران بین المللی برساند، پیش‌تر اعلام کرده بود آخرین ساخته‌اش در کشور ترکیه به صورت گسترده و در 400 سالن سینمایی به نمایش درخواهد آمد اما بعد از گذشت دو هفته، مدیر «نورتابان» که پخش کنندگی «محمد رسول الله» را به عهده دارد، از منتفی شدن اکران این فیلم در کشور ترکیه خبر داد. اما مجیدی که امروز در سومین همایش «یاران صلوات» حضور به عمل رساند در مورد عدم اکران گسترده «محمد رسول الله» در کشور ترکیه گفت: « ظاهرا برای نمایش این فیلم در آن کشور برخی مشکلات حقوقی بوجود آمده که ان شاءالله در دو سه روز آینده این مشکلات رفع می‌شود و فیلم بدون مشکل به نمایش درخواهد آمد.»

محمد مهدی حیدریان در حالی پیش‌تر گفته بود شرکت «نورتابان» برای پخش بین المللی «محمد رسول الله» کوچک است که مجید مجیدی به دفاع از پخش کننده فیلم خود پرداخت و در ارتباط با همین موضوع گفت: «فکر نمی‌کنم مشکلات پخش جهانی فیلم به پخش‌کننده ارتباط داشته باشد، چون آن‌ها با اساس کار ما مشکل دارند. در مورد فیلم مصطفی عقاد هم این مشکلات وجود داشت و نمایش این فیلم تا دو سه، سال ممنوع و در هاله‌ای از ابهام بود اما بالاخره راه برایش باز شد، البته کشورهایی مثل عربستان همچنان فیلم را در محاق توقیف نگه داشتند.»

کارگردان «آواز گنجشک‌ها» معتقد است عربستان با دلارهای نفتی خود راه اکران این فیلم در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بسته‌است و با تطمیع این کشورها از آنها می‌خواهد «محمد رسول الله» را در کشورهای خود نمایش ندهند: « عربستان سعودی با پول‌های نفتی خود راه اکران این فیلم را در کشورهای عربی بسته است و از طرف دیگر دنیای غرب هم نمی‌خواهد تجلی پیامبر اسلام (ص) برای همه هویدا شود. از آن عجیب‌تر داخل کشور هم از زمان شروع اکران فیلم هجمه وارد می‌شود. در این 3 تا 4 ماه از گروه‌های مختلف حتی مثل دیگراندیشان یا متاسفانه برخی گروه‌های مذهبی آنچنان هجمه‌ای بر ما وارد داشتند که ما تعجب کردیم.»

مجیدی در پایان با اشاره به کارشکنی در اکران بین‌المللی فیلم «محمد رسول الله» گفت: «بسیاری از کمپانی‌ها هستند که درخواست نمایش فیلم را دارند، اما هم علمای آن کشورها، هم اداره سانسور آن‌ها باید اجازه این کار را بدهند. کشورهای اندونزی و آسیای شرقی هم متقاضی فیلم هستند. برای مثال علمای کشور هند با وجود ۳۰۰ میلیون نفر مسلمان فتوایی دادند که راه فیلم را به نوعی بسته است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج