۲۷۷۳۵۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عواقب ورود خودروهای آلاینده به کشور

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به ورود خودروهای خارجی با استاندارد آلایندگی یورو ۳ به کشور، نسبت به تاثیرات مخرب این خودروها بر آلودگی هوا و سلامتی شهروندان هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به ورود خودروهای خارجی با استاندارد آلایندگی یورو ۳ به کشور، نسبت به تاثیرات مخرب این خودروها بر آلودگی هوا و سلامتی شهروندان هشدار داد.

شهرام آزادی در رابطه با ورود خودروهای خارجی با استاندارد آلایندگی یورو ۳ به کشور برخلاف قوانین مربوطه مبنی بر اجباری بودن استاندارد آلایندگی یورو ۵، اظهار کرد: از نظر فنی میزان آلایندگی در خودروهای با استاندارد آلایندگی یورو ۳ به مراتب بیشتر از میزان آلایندگی خودروهای با استاندارد یورو ۵ است.

وی با بیان اینکه میزان آلایندگی گازهای مضرر CO، HC و NOX در خودروهای با استاندارد یورو ۳ دو برابر خودروهای یورو ۵ است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخی دیگر از آلاینده‌ها مانند میزان ذرات معلق خروجی از خودرو و همچنین آلایندگی هیدروکربن‌های غیر متان، اندازه‌گیری شده و تحت کنترل است در حالیکه در استاندارد آلایندگی یورو ۳، میزان این آلاینده‌ها اصلا بررسی نشده و خارج از کنترل است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: علاوه بر استاندارد آلایندگی، ممکن است سایر استانداردهای خودروهای وارداتی پایین‌تر از ضوابط قانونی باشد به عنوان مثال ممکن است مواد به کار رفته در سیستم ترمز حاوی ماده آزبست باشد که به شدت سرطان‌زاست.

وی افزود: بنابراین باید یک نهاد متمرکز وظیفه نظارت بر استانداردهای خودروهای وارداتی را بر عهده بگیرد تا دیگر برخلاف ضوابط قانونی، شاهد واردات خودروهای آلاینده به کشور نباشیم.

آزادی با بیان اینکه استاندارد آلایندگی خودروهای وارداتی حداقل باید در حد خودروهای داخلی که یورو ۴ است، باشد، تصریح کرد: این در حالی است که طبق قانون، استاندارد آلایندگی اجباری خودروهای وارداتی به کشور، یورو ۵ تعیین شده است.

پیش از این یک کارشناس صنعت خودرو از ابهام در قانونی بودن واردات برخی خودروهای وارداتی خبر داده بود.

همچنین نتایج تست آلایندگی صورت گرفته از سوی یک شرکت بازرسی روی یک دستگاه خودروی کره‌ای مدل ۲۰۱۵، نشان می‌دهد که این خودرو حتی استاندارد آلایندگی یورو ۴ را هم پاس نمی‌کند و استاندارد آلایندگی آن یورو ۳ است، در حالی‌که طبق قانون، استاندارد آلایندگی خودروهای وارداتی باید یورو ۵ باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج