۲۷۴۲۳۹
۳۳ نظر
۵۰۱۱
۳۳ نظر
۵۰۱۱
پ

اتفاق باورنکردنی در پرواز تهران - مشهد

در غفلت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد-تهران به ۸۴۰ هزار تومان افزایش یافته است، نکته جالب این‌‌که ایرلاین‌ها توپ گرانی بلیت هواپیما را به زمین آژانس‌ها و چارترکننده‌ها انداخته‌اند.

تسنیم: در غفلت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد-تهران به ۸۴۰ هزار تومان افزایش یافته است، نکته جالب این‌‌که ایرلاین‌ها توپ گرانی بلیت هواپیما را به زمین آژانس‌ها و چارترکننده‌ها انداخته‌اند.

در حالی هشت روز از اعلام رسمی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما می‌گذرد که قیمت مسیرهای پروازی مانند تهران-مشهد به مرز یک میلیون تومان نزدیک شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری دوشنبه هفته قبل از آزادسازی قیمت بلیت ۱۷۰ مسیر پروازی داخلی خبر داد. معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره با بیان این‌که نرخ بلیت مسیرهای تکلیفی آزادسازی نمی‌شود به تسنیم گفته بود: روی آزادسازی قیمت بلیت هواپیما ماه‌ها کار کارشناسی انجام شد و مشورت‌های لازم با بخش‌های مختلف و کارشناسان سازمان هواپیمایی و همچنین انجمن شرکت‌های هواپیمایی انجام شد.

خداکرمی ادامه داد: ماحصل این مشورت‌ها اجرایی شدن ماده قانونی برنامه پنجم توسعه درباره آزادسازی نرخ بلیت شبکه حمل و نقل هوایی کشور بوده است.

خداکرمی تصریح کرد: همچنان که نرخ یک پرواز بین‌المللی سیاحتی یا زیارتی قیمت‌های متنوعی دارد و شرکت‌های هواپیمایی برای یک مسیر بسته به شرایط مختلف نرخ‌های متنوعی را اعلام می‌کنند، ایرلاین‌های ایرانی نیز از این پس می‌توانند نرخ بلیت را با توجه به زمان پرواز، کم‌تقاضا بودن و پرتقاضا بودن و همچنین برند تعیین کنند.

وی با بیان اینکه ایرلاین‌های داخلی می‌توانند در آزادسازی قیمت‌ها برای یک مسیر پروازی چند نرخ اعلام کنند، بر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر روند آزادسازی قیمت‌ها تاکید کرد و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی را دارد و به طور قطع بر این روند نظارت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مناسب بازار این اطمینان خاطر را به ما برای اجرای آزادسازی قیمت‌ها داد گفت: با توجه به اینکه کار کارشناسی برای آزادسازی انجام شده و در موقعیت مناسبی هم این کار اجرایی شد انشاءالله مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم با آزادسازی می‌توانند امیدوار باشند سطح خدمات پروازی افزایش یافته و تاخیرات به حداقل برسد اظهار کرد: زمینه‌ساز توسعه صنعت هوایی آزادسازی قیمت‌هاست و با این کار تنوع ارائه خدمات را خواهیم داشت و پس از این مرحله با رقابتی شدن بهبود کیفیت را داریم.

پس از این اظهارات بود که علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران با تاکید بر این‌که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در بدترین زمان ممکن انجام شد به تسنیم گفت: با این کار مشکلی از حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور حل نشده و این قبیل تصمیم‌گیری‌های یک‌طرفه مناسب حال مردم نیست.

وی یادآور شد:با دوستان سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با وضعیت حمل و نقل هوایی صحبت کرده بودیم و قرار بود ابتدا شناورسازی قیمت بلیت هواپیما انجام شود و پس از آسیب‌شناسی در یک زمان مناسب آزادسازی قیمت‌ها اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه باید چالش‌های شناورسازی بلیت هواپیما مورد بررسی قرار می‌گرفت، تصریح کرد: در حالیکه چالش‌های شناورسازی نرخ بلیت هواپیما همچنان پابرجاست سازمان هواپیمایی اقدام به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کرده است. این مسئله مشکلی را از حمل و نقل هوایی کشور حل نمی‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته با آزادسازی قیمت‌ها بلیت یک‌سری از مسیرهای پروازی بی‌رویه گران می‌شود.

خسروی با بیان اینکه یکی از مشکلات این بخش عدم فروش بلیت اینترنتی توسط ایرلاین‌های کشور است، گفت: به‌جز ۳ ایرلاین بقیه شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند بلیت های خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانند، این شرکت‌ها بلیت های خود را به صورت چارتر در اختیار یک‌سری شرکت‌های زیرپله‌ای قرار می‌دهند و آنها در زمان‌های خاص این بلیت های چارتری را گران‌تر می‌فروشند.

وی افزود: تا زمانی که سیستم جامع فروش اینترنتی بلیت را نداشته باشیم یا اینکه سازمان هواپیمایی کشوری یک نظارت قوی و شدید روی ایرلاین‌ها نداشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌توانیم مشکلات بخش حمل و نقل هوایی مسافری کشور از جمله تاخیرات پروازی و خدمات نازل پروازی را حل کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به اظهارات یکی از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اینکه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در بهترین زمان اجرا شد، گفت: آزادسازی در زمان مناسبی اجرایی نشد چرا که لازمه این کار یعنی تناسب عرضه و تقاضا در کشور هنوز فراهم نشده است.

خسروی تاکید کرد: حمل و نقل هوایی کشور با آزادسازی قیمت‌ها نظم نمی‌گیرد. حال که این کار را انجام داده‌اند باید از آنها پرسید آیا شرکت‌های هواپیمایی خسارات تاخیرات ناشی از پروازها را پرداخت می‌کنند؟

وی اظهار کرد: بعید می‌دانم از این به بعد هم شرکت‌های هواپیمایی داخلی بخواهند تاخیرات پروازی را پرداخت کنند. اصولا تصمیم‌گیری‌های یک‌طرفه مانند آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مناسب حال مردم نیست.

به گزارش تسنیم هنوز چند ساعتی از اعلام سازمان هواپیمایی نگذشته بود که قیمت بلیت مسیر پر ترددی مانند تهران-مشهد به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت. در این بین یکی از مدیران سازمان هواپیمایی کشوری به اولین پس‌لرزه آزادسازی قیمت‌ها واکنش نشان داد و به تسنیم گفت:‌ این قیمت (۴۰۰ هزار تومان) پس‌لرزه آزادسازی بلیت هواپیما نیست و موارد اینچنینی تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

جعفرزاده افزود: با وجود ابلاغ آزادسازی قیمت‌ها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هنوز شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های پروازهای داخلی را روی سیستم‌های خود بارگذاری نکرده‌اند که کسی بخواهد مثلا بلیط تهران - مشهد را با قیمت ۴۰۰ هزار تومان به فروش برساند.

وی بیان کرد: هیچ‌کدام از شرکت‌های هواپیمایی فعال کشور نرخ ۴۰۰ هزار تومانی را برای هیچ مسیر پروازی داخلی اعلام نکرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آزادسازی نرخ هواپیما چه زمانی اجرا می‌شود گفت: سازمان هواپیمایی کشوری روند آزادسازی قیمت‌ها را تکلیف کرده است و شرکت‌های هواپیمایی باید بر اساس برند، زمان پرواز و نوع سرویس‌دهی نرخ‌ها را محاسبه و اعلام کنند.

این در حالی بود که نرخ بلیت پرواز تهران-مشهد در روزهای اخیر سیر صعودی خود را ادامه داد و به مرز نیم میلیون تومان رسیده است. هم‌اکنون قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد-تهران با نرخ کمتر از ۸۴۰ هزار تومان در دسترس نیست.

نکته جالب توجه اظهارات مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این رابطه است. محمدسعید شرفی با بیان این‌که اکثر شرکت‌های هواپیمایی تاکنون تغییر نرخی در راستای طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نداشته‌اند، گفت:بر اساس پایش کارشناسان سازمان، نرخ همه مسیرهای ۱۷۰ گانه آزاد شده در حد قیمت‌های قبلی است.

وی افزود: در روزهای اخیر متعاقب ابلاغ دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسیر پر تردد داخلی به شرکت های هواپیمایی، برخی اخبار منتشره در خصوص افزایش قیمت بلیت در مسیرهای داخلی متاثر از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما صحت ندارد.

وی گفت: از آنجا که طبق معمول در طول سال بلیت‌های زمان اوج پروازها و زمان هایی که حجم متقاضیان سفر هوایی بالاست قبلا به فروش می رسیده است نرخ‌های موضوع اخبار منتشره فعلی در خصوص مسیر تهران-مشهد در اربعین مشمول چنین شرایطی بوده و عمومیت نداشته است.

به گفته وی، بر اساس پایش کارشناسان سازمان، نرخ همه مسیرهای ۱۷۰ گانه آزاد شده در حد قیمت‌های قبلی بوده و دسترسی متقاضیان به بلیت شرکت‌های هواپیمایی مختلف از طریق سایت شرکت‌ها یا دفاتر خدمات مسافرتی طرف قرارداد آنها به سهولت فراهم است.

اما واقعیت بازار چیز دیگری را بازگو می‌کند، این‌گونه به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی کشوری به طور عام و معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل (دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها) بخش حمل‌ونقل هوایی را به حال خود رها کرده‌اند. شاید یکی از دلایل این امر نبود انگیزه خدمت به مردم به واسطه بازنشسته شدن برخی از مدیران این بخش باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    این هم فیلم تکرارای بیش نیست
    خیلی گران کردند که مثلا بشه 300 هزار تومن همه خوشحال باشن

    پاسخ ها

    • مریم

      وای خدای من مگه میشه مگه داریم اینهمه نظم و قانون و نظارت و هماهنگی بین دولت و ملت ادارات و سازمان های مختلف دولتی و خصوصی . خدایا متشکرم که منو تو این مملکت بدنیا آوردی

  • حسین

    چشم سازمان هواپیمایی روشن

  • بدون نام

    آخه نه هواپیماها هم خیلی خوب هستند

  • داغون

    مسئولین ممنون از اینکه ازادی تو همه چیز موج میزنه

  • بدون نام

    قبرستونم ديگه نميتونيم بريم...........

  • بدون نام

    همه دارن از همدیگه میکنن

    پاسخ ها

    • user

      وات؟؟؟

  • حسین

    هوایی نرید !

    ما ایرانی ها چیزی به اسم استفاده نکردن رو بلد نیستیم ! آقا همه جای دنیا وقتی یه چیزی گران میشه ازش استفاده نمیکنن و نتیجه این میشه که اون چیز ! ارزان میشه

    تو کشور ما مردم بعد از گرونی تازه دوست دارن بیشتر مصرف کنن !

    از ماست که بر ماست

    پاسخ ها

    • مملی

      خب حالا گرونش کردن بعد که کسی نمیره میان میکننش 500 تومن و میگن ارزونش کردیم

    • کوکنار

      آره دیگه...شما که راست میگی.... مثلا همین خودرو همینجوری ارزون شد دیگه...بس که نخریدیم و رو حرفمون وایسادیم:))

    • مسعود

      دمت گرم

  • Reza

    مملکت گل و بلبل.

  • aki

    کجاش بگیریم ....وای بر ما

  • بدون نام

    همه گرونی ها دست خودشون بوده و هست!

  • بدون نام

    تو این فصل و با این قیمت ، بجای یه بلیط مشهد میشه یه تور کامل ترکیه گرفت

  • بدون نام

    لیست اطلاعات پرواز امروز رو ببینید، 8 تا پرواز مشهد از صبح تا حالا کنسل شده

  • زرافشان

    هه
    مسیولین ک براشون مجانی در میاد
    بیخیاله مردم

  • بدون نام

    از قدیم میگفتن مشهد حج فقراست با این حسابی که داره پیش میره فقرای بیچاره مشهد هم دیگه نمیتونن برن

    پاسخ ها

    • صمد از تبریز

      دوست عزیز
      هواپیما گران شده است نه اتوبوس و قطار
      و فقرا هم از هواپیما استفاده نمی کردن که حالا نتونند برن

    • کوکنار

      دوست عزیز از تبریز....حالا شاید یه وقتی دلشون خواست استفاده کنن....از هواپیما استفاده نمیکردن برا اینکه گرونتر از اتوبوس و قطاره اما الان دیگه داره قیمت بلیط رویایی میشه...لطف کن از طرف همه فقرا نظر نده!

  • ایرانی

    بهترین راه تحریم هواپیما و قطار و اتوبوس هستش اونوقته که میان دم در با التماس میبرنتون مشهد

    مطمئن باشید

    پاسخ ها

    • بدون نام

      دوباره می خواید بهای خر بالا بره !!؟؟؟شتر بهاش کهکشانی بشه؟؟؟ دوچرخه ها رو موزه بذارند؟؟؟
      اونایی که کار دارند باید بروند و بیایند و مردم بینوایی که تنها راه دلخوشیشون گردشهای هر از گاهیه اگر از این راه نروند رو به راههای بین شهری میارند و روند پیشامدهای رانندگی و کشتار بین راهی بالا میره :|
      باید مردم از گردش رفتن تا زمانی که همه چیز روبراه نشده و داد بهشون نرسیده د

    • رضا

      عوام فریبی تا کی!؟
      دقت بفرمائید:
      "به گفته وی، بر اساس پایش کارشناسان سازمان، نرخ همه مسیرهای 170 گانه آزاد شده در حد قیمت‌های قبلی بوده و دسترسی متقاضیان به بلیت شرکت‌های هواپیمایی مختلف از طریق سایت شرکت‌ها یا دفاتر خدمات مسافرتی طرف قرارداد آنها به سهولت فراهم است."
      اگر قیمتها قرار بود ثابت باشد، چه لزومی به آزاد سازی آن بود!!!!
      دو سه ماه شاید ثابت بماند، ولی بعد از آن ....

  • بدون نام

    واااقعا اونایی که تشریف میبرن و فکر هموطنای آرزوبه دل نیستن چجوری روشون میشه به امام رضا عرض حاجت کنن؟ دو روز کنسل کنید

  • بدون نام

    اینایی که گرون کردن رو بی خیال،اینهایی که می رن به این قیمت می خرن رو داشته باش! مردم ما چاره ندارن ! می فهمی ! چاره ندارن!

  • ناصر

    خخخ!
    گفته انشاالله مشکلی پیش نخواهد امد!!!
    نمیدونم از دید اینا مشکل یعنی چی!

  • بدون نام

    دولت دروغگو نمیخایم نمیخایم

  • رضا

    هواپیما از اول هم سهم افراد با در آمد خوب و عالی هست!
    افراد متوسط و عادی جامعه که هواپیما سوار نمی شوند( شاید در 40 سال، یک بار سوار شده باشند!)
    آنهائی که در آمد خوبی دارند و ... برایشان تفاوتی نمی کند چه 200 هزارتومان و چه یک میلیون تومان!
    می دانید چرا؟!
    چون هزینه آن را به طرق دیگر درمی آورند حتی دهها برابر بیشتر از آن!
    افراد متوسط جامعه از قدیم یا با قطار یا با اتوبوس و یا ماشین شخصی به مسافرت می رفتند، که کماکان نیز برقرار است!
    و فقرا به نان شب محتاج! نه قدیم بود و نه حالا و نه زمان دیگر!!

    پاسخ ها

    • بدون نام

      استدلال درستی نیست. این که یه عده پولدارن با بی قانونی، هرج و مرج، سوء مدیریت،سوء استفاده و فرصت طلبی و دلال بازی ارتباطی نداره

  • حسنعلی ابراهیمی سعید

    متآسفانه در ایران ما ، کارخانه جات لبنی، سازمانهای آب، برق، گاز، و...افزایش فیمت در 6ماه را حق خود می دانند و عزیزان مسؤل هم در حرف از ملت مستضعف ایران زمین در عراق و لبنان و فلستین و... ودیکر کشورهای کرسنه حمایت میکنه
    چقدر جالب از ایرانی در مکانهای دیکر و افراد دیکر کشورها حمایت شود

  • بدون نام

    غصه نخورید چند صبای دیگر بلیط قطار اتوبوس .......نیز گران خواهد شد آخر مردم بیکار وفقیر را چه نیاز به مسافرت است!!؟.

  • بدون نام

    چرا باور نکردنی؟!!!چطور برای فتیله ای ها راهپیمایی کردند؟حالا هم مایه دارها برن برای بلیط اعتراض کنند...

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج