۲۷۳۸۹۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

توضیح درباره خبر عذرخواهی ایران از عراق

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران اخبار منتشر شده مبنی بر ارسال پیام اعتراض العبادی به ایران و یا عذرخواهی سفیر ایران از نخست‌وزیر عراق در ملاقات اخیر و در موضوع بی نظمی در مرز مهران را رد کرد و گفت: این اخبار صحت ندارد.

خبرگزاری فارس: حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر عذرخواهی ایران از عراق به دلیل هرج و مرج ایجاد شده در مرز مهران (زرباطیه) توسط زائران ایرانی، با بیان اینکه مراسم اربعین سال جاری با نظم و شکوه ستودنی برگزار شد، گفت: مقامات مسئول و دولت عراق در هماهنگی کامل با مقامات ذیربط ایرانی، سهم مهمی در برگزاری باشکوه این مراسم داشتند.

وی اضافه کرد: برخی اخبار منتشر شده مبنی بر ارسال پیام اعتراض آقای العبادی به ایران و یا عذرخواهی سفیر ایران از نخست‌وزیر عراق در ملاقات اخیر و در موضوع بی نظمی در مرز مهران صحت ندارد.

معاون وزیر خارجه با اشاره به دیدار حسن دانایی‌فر سفیر ایران در بغداد با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق عنوان کرد: ملاقات سفیر ایران و نخست‌وزیر عراق در فضای مثبت و در چارچوب هماهنگی‌های سیاسی دوجانبه انجام شده و آقای العبادی و مقامات عراق نیز قدردانی خود را از برگزاری باشکوه مراسم اربعین و همکاری مقامات مسئول و مردم ۲ کشور اعلام کردند.

به گزارش فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اخبار منتشر شده مبنی بر عذرخواهی ایران از عراق را تکذیب کرد.

براساس این گزارش، برخی از رسانه‌های عراق از دیدار روز گذشته «حسن دانایی‌فر» سفیر ایران در عراق با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور خبر دادند و به نقل از بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق نوشتند که در این دیدار، سفیر ایران نامه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران درباره زیارت اربعین حسینی را تقدیم کرد.

خبرگزاری «النخیل» و پایگاه‌های خبری «خندان» و «المدی پرس» عراق با انتشار این خبر نوشتند: سفیر ایران نیز رسما از هرج و مرج ایجاد شده از سوی برخی زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) در برخی گذرگاه‌های مرزی عذرخواهی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اولا که بی نظمی خوب نیست دوما اگه ما نبودیم الان عراق تو بغل داعش بود و .... سوما معلوم شد دشمن برای تفرقه بین عراق و ایران در کمینند .

    • بدون نام

      اگر ایران بخاطر مختل کردن گمرکات عراق عذر خواهی میکرد کوچک نمیشد بزرگ میشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج