تفریح، عمده دلیل حضور در اینترنت
زنان بیشتر از مردان ابراز موضوعهای عاطفی و ارتباط راحتتر با جنس مخالف را دلیل مراجعه و حضور در شبکههای اجتماعی عنوان کردهاند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: فرار از تنهایی، دلتنگی و پیوستن به گروهها از سوی زنان بیشتر از مردان، دلیل حضور در شبکههای اجتماعی بوده است.
راضیه آذرنیا در تشریح جزئیات نظرسنجی صورت گرفته، اظهار کرد: همچنین زنان بیشتر از مردان ابراز موضوعهای عاطفی و ارتباط راحتتر با جنس مخالف را دلیل مراجعه و حضور در شبکههای اجتماعی عنوان کردهاند.
وی افزود: بر پایه نتایج به دست آمده ۲۶.۹ درصد از پاسخگویان عضو تلگرام، ۱۹.۳ درصد در لاین عضو بودهاند و ۱۵.۶ درصد از پاسخگویان نیز عضو شبکههای اجماعی از جمله وایبر بودهاند.
آذرنیا در خصوص میزان حضور افراد در شبکههای اجتماعی، خاطرنشان کرد: ۳۱.۴ درصد از پاسخگویان در شبکههای اجتماعی در هر بار مراجعه بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت، ۲۳.۹ درصد از پاسخگویان کمتر از ۳۰ دقیقه و ۱۸.۲ درصد یک الی دو ساعت در هر بار مراجعه به این شبکهها وقت میگذارند.
وی ادامه داد: ۹۲.۵ درصد از پاسخگویان روزانه در شبکههای اجتماعی حضور دارند و ۷.۵ درصد به صورت هفتهای در شبکههای اجتماعی حضور دارند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: میانگین حضور در شبکههای اجتماعی در یک شبانهروز ۳.۸ ساعت، حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر ۱۰ ساعت بوده است.
وی افزود: سه اولویت اول در پیگیری مطالب شبکههای اجتماعی به ترتیب مربوط به مطالب طنز با ۲۴ درصد، گفتوگو(چت) با دوستان ۲۲.۶ درصد و تماشای کلیپهای تصویری و عکسها با ۱۹.۸ درصد فراوانی بوده است.
آذرنیا در خصوص دلایل استفاده از شبکههای اجتماعی عنوان کرد: ۸۶.۱ درصد از پاسخگویان به دلیل تفریح، سرگرمی و حس کنجکاوی و ۵۲.۹ درصد از پاسخگویان در حد زیاد و خیلی زیاد بیان واقعیتهایی که در جامعه امکان ابراز آن وجود ندارد را از جمله این دلایل دانستهاند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ۴۶.۱ درصد از پاسخگویان اظهار داشتهاند که عدم التزام به رعایت محدودیتهای عرفی موجب حضور آنان در شبکههای اجتماعی است و ۳۳.۹ درصد از پاسخگویان نیز ابراز موضوعهای عاطفی و ارتباط راحتتر با جنس مخالفت را موجب فعالیت خود در شبکههای اجتماعی میدانند.
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: مقایسه علتهای حضور در شبکههای اجتماعی در بین زنان و مردان نشان میدهد که مردان بیشتر از زنان علت حضور خود را در شبکههای اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی عنوان کردهاند.
این نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در پاییز سال جاری و در بین افراد (۱۷ تا ۳۵ ساله) که از طریق تلفنهای هوشمند یا رایانه به شبکههای اجتماعی دسترسی دارند، انجام شده است.
ارسال نظر