رباتها در بزرگترین پارکینگ خودکار اروپا
مدیر عامل مجموعهی Lödige Industries، فیلیپ دی بیکر گفته است: "رانندگان میتوانند خودروی خود را در طبقهی همکف در یکی از بیست غرفه پارک کرده و یک بلیط دریافت کنند. غرفه، رابط میان راننده و جای پارک است
مدیر عامل مجموعهی Lödige Industries، فیلیپ دی بیکر گفته است: "رانندگان میتوانند خودروی خود را در طبقهی همکف در یکی از بیست غرفه پارک کرده و یک بلیط دریافت کنند. غرفه، رابط میان راننده و جای پارک است. از لحظهی پارک خودرو توسط راننده، سایر عملیات به صورت خودکار صورت میگیرد."
سیستمهای مشابهای پیش از این دیده شد، مانند سیستمهای پارک رباتیک خودکار Serva Ray که از سوی آئودی و فرودگاه دوسلدورف استفاده میشوند. با این حال پارک خودکار خودرو در Dokk۱ طبق گزارشها بزرگترین مکان در اروپا به شمار میرود.
تکنولوژی این سیستم که توسط Lödige طراحی شده، مبتنی بر یک رویکرد کمی متفاوت از تکنولوژی Serva است. هر دو سیستم بدون پالت هستند به این معنا که خودروها به جای قرار گرفتن در یک پلتفرم خود انتخاب میشوند. سیستمهای بدون پالت طبق گزارشها سریعتر و بهتر از سایر موارد میباشند.
با این حال اگرچه هر دو سیستم خود به انتخاب خودروها میپردازند، سیستم Ray این کار را با استفاده از رباتهای بزرگی انجام میدهد. درمقابل، تکنولوژی Lödige از پلتفرمهای رباتیکی کوچک استفاده میکند. طبق گزارش Lödige، پارکینگ Dokk۱ میتواند ۱۰۰۰ خودرو را در سه طبقهی خود جای دهد. رباتهای این شرکت با استفاده از بلوتوث و وای-فای کنترل میشوند.
هنگامی که کاربری خودروی خود را پس بخواهد، سیستم خودرو را در ۸۵ درصد موارد در کمتر از دو دقیقه بازمیگرداند. این سیستم خودکار، زمان صرف شونده برای پارک خودروها را کاهش داده و از وسایل نقلیه در برابر خراش و ضربههای ناشی از پارک کردن محافظت مینماید.
ارسال نظر