۲۶۴۷۷۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اتحادیه اروپا، اسرائیل را تحریم کرد

اتحادیه اروپا برای نخستین بار علیه ساخت شهرک های اسرائیلی در خاک فلسطین اقدام عملی انجام داد.

عصر ایران: اتحادیه اروپا برای نخستین بار علیه ساخت شهرک های اسرائیلی در خاک فلسطین اقدام عملی انجام داد. با تصویب اتحادیه اروپا، از این پس بر روی کالاهای وارداتی از شهرک های اسرائیلی در خاک فلسطین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برچسب ویژه ای الصاق خواهد شد تا مصرف کننده بتواند این کالاها را تشخیص دهد و آنها را نخرد.

اتحادیه اروپا همواره اقدام اسرائیل در ساخت شهرک یهودی نشین در خارج از مرزهای ۱۹۶۷ را محکوم کرده و آنها را سرزمین های فلسطینی در اشغال نظامی اسرائیل توصیف می کند.

فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ شامل کرانه باختری، قدس شرقی و غزه است. اسرائیل هم اکنون در حال ساخت شهرک در کرانه باختری و قدس شرقی است.

این اقدام راه را برای تحریم خرید کالاهای تولیدی در شهرک های اسرائیلی در خاک فلسطین در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هموار می شود.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به صورت رسمی الصاق برچسب های ویژه ای را بر کالاهای وارداتی از کارخانه های شهرک های یهودی نشین اسرائیل را تصویب کرد.

براین اساس کالاهای تولیدی در شهرک های یهودی نشین اسرائیل در مناطق اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی، با الصاق برچست از دیگر کالاهای وارداتی از اسرائیل متمایز می شوند تا خریداران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بتوانند این کالاها را نخرند.

اتحادیه اروپا اقدام اسرائیل در ساخت شهرک در کرانه باختری و قدس شرقی را برای اسکان یهویان، اقدامی اشغالگرایانه می داند. این اقدامی در راستای مقابله با اقدام اسرائیل در ساخت این شهرک ها به شمار می آید.

اسرائیل نیز این اقدام اتحادیه اروپا را محکوم کرده است. وزارت خارجه اسرائیل هم نماینده اتحادیه اروپا را احضار و اعتراض خود را ابلاغ کرد.

براساس بیانیه رسمی روز چهارشنبه اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا از ۲۸ کشور عضو درخواست کرد بر روی کالاهای تولیدی وارداتی از "شهرک های اسرائیلی در سرزمین های فلسطینی اشغال شده از سال ۱۹۶۷ تاکنون" برچسب بزنند.

تصمیم گیری درباره این موضوع بارها به تاخیر افتاده بود.این تصمیم در نشست هماهنگ کننده های اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شده است.

اتحادیه اروپا می گوید این اقدام فنی است؛ هدف از آن آگاه سازی مصرف کنندگان اروپایی است و این تصمیم همانگونه که اسرائیل می گوید سیاسی نیست.

کالاهای تولیدی در شهرک های اسرائیلی درسرزمین های اشغالی فلسطین کمتر از ۱ درصد از مبادلات تجاری اتحادیه اروپا و اسرائیل را تشکیل می دهد. کل مبادلات میان دو طرف ۱۵۴ میلیون یورو در سال ۲۰۱۴ بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج