۲۶۴۵۶۱
۶۲ نظر
۵۰۰۸
۶۲ نظر
۵۰۰۸
پ

فیتیله ای ها چشم انتظار بخشش

محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما، با ابراز تأسف عمیق از خطا و سهل‌انگاری غیرقابل‌گذشت در بخشی از برنامه «فیتیله»‌ اعلام کرد با مدیران و عناصر دخیل در این مسئله تأسف‌بار که موجب رنجش خاطر هم‌وطنان عزیز آذری‌زبان شده، برخورد جدی و به آن رسیدگی کامل می‌شود.

روزنامه شرق: پنج‌روز از برنامه جنجالی گذشته و با وجود عذرخواهی عوامل، برخی از مدیران شبکه دو توبیخ و برکنار شده‌اند. محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما، با ابراز تأسف عمیق از خطا و سهل‌انگاری غیرقابل‌گذشت در بخشی از برنامه «فیتیله»‌ اعلام کرد با مدیران و عناصر دخیل در این مسئله تأسف‌بار که موجب رنجش خاطر هم‌وطنان عزیز آذری‌زبان شده، برخورد جدی و به آن رسیدگی کامل می‌شود. اما اعتراض نسبت به برنامه اخیر «فیتیله» تنها به اینجا ختم نشد.

از اعتراض خیابانی تا شورای امنیت ملی

اعتراض‌های خیابانی نخستین واکنش‌هایی بود که پس از پخش این برنامه رسانه‌ای شد. کمال‌الدین پیرمؤذن، نماینده مردم اردبیل و مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، نیز نسبت به آنچه در این برنامه موجبات رنجش مردم را فراهم کرده بود انتقاد کردند و خواستار برخورد جدی با عوامل این بی‌احترامی و عذرخواهی شدند. شورای امنیت کشور نیز این موضوع را دنبال کرد و به سازمان صداوسیما اعلام کرد سریعا در این زمینه تدبیری بیندیشد و از مردم عذرخواهی کند. یک مقام مسئول در شورای امنیت ملی گفت: با توجه به اینکه سازمان صداوسیما از مردم عذرخواهی و با مسئولان و عوامل مربوطه برخورد کرده است، مردم نیز باید مراقب باشند و به حرف تحریک‌کنندگان گوش ندهند. از سوی دیگر در تازه‌ترین واکنش‌ها نسبت به برنامه اخیر فیتیله، یک وکیل دادگستری آذری‌زبان به دلیل توهین برنامه فیتیله در روز جمعه پانزدهم آبان به آذری‌زبان‌ها، علیه سرافراز، جعفری‌جلوه، کارگردان و تهیه‌کننده این برنامه در شعبه چهار بازپرسی دادسرای رسانه طرح شکایت کرد.

واکنش کارگردان فیتیله به شکایت از مدیران

محمد مسلمی، کارگردان و بازیگر برنامه فیتیله، در واکنش به شکایت جعفر افشارپناه در گفت‌وگو با «شرق» به عذرخواهی مکرر عوامل این برنامه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: در این مدت بارها به این موضوع اشاره کرده‌ایم که خطای ما عمدی نبود و از تمام هم‌وطنان آذری‌زبان عذرخواهی کردیم و می‌رنجیم از اینکه باوجود این عذرخواهی‌ها، همچنان واکنش‌ها ادامه دارد. او ادامه داد: ما مسلمانیم و پیرو پیامبر و امامانی که رفتار حسنه را از آنها آموختیم. پیامبر ما کسی بود که وقتی کسی در خیابان به او توهین کرد فردا حالش را پرسید. ما بارها اعلام کرده‌ایم که خدمتگزار مردم هستیم و اگر غفلتی اتفاق افتاده است مردم بر ما ببخشند.

مسلمی در پاسخ به این پرسش که تبعات بعد از این برنامه و صحبت‌های پورمحمدی، معاون سیما، مبنی‌بر اینکه پخش برخی برنامه‌های تلویزیونی دیگر به صورت «زنده» نخواهد بود و تا چه حد فکر می‌کند چنین رویکردی می‌تواند نظارت را دقیق‌تر کند؟ گفت: طبعا نظارت دقیق‌تری به برنامه‌ها خواهد شد و تولید به لحاظ کیفی بالاتر خواهد رفت. او ادامه داد: برخی از واکنش‌ها در چند روز اخیر را متوجه نمی‌شوم. کشور ما قانون دارد. ما می‌توانیم نقد شویم و به‌طور منطقی درباره این اتفاق پاسخ‌گو باشیم. اما برخورد‌های سلیقه‌ای به‌هیچ‌وجه مناسب نیست. از طرفی موجی از واکنش‌ها نسبت به آقایان پورمحمدی و سرافراز و شکایت علیه آنها چرا باید مطرح شود؟ این مدیران باید بر تمامی برنامه‌های صداوسیما نظارت داشته باشند و اگر خطایی از ما سرزده است چرا آنها باید موردحمله قرار بگیرند؟ انسان جایزالخطاست و تنها خداوند است که منزه است.

مسلمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: دوستان هر کار حقوقی که فکر می‌کنند لازم است را انجام بدهند. خداوند جای حق نشسته است، می‌داند که خطای ما عمدی نبوده و قاضی واقعی خداوند است. از کسانی که از این اشتباه رنجیده‌‌اند عذرخواهی می‌کنم. همچنین علی فروتن و حمید گلی از بازیگران این برنامه و همچنین علیرضا آقایی تهیه‌کننده «فیتیله» مراتب عذرخواهی خود را به مردم آذربایجان اعلام کردند.

تهیه‌کننده این برنامه با اشاره به سابقه فعالیت گروه «فیتیله» در سراسر کشور و در استان‌های مختلف گفت: حضور «فیتیله‌ای‌ها» در شهرهای مختلف و میان اقوام و طوایف مختلف گواه این ادعاست که همواره اقوام مختلف مورداحترام این برنامه بوده‌‌اند و هیچ‌گاه در طول ١٤ سال سابقه این برنامه توهینی به هیچ‌کدام از اقوام نشده است. علیرضا آقایی با اشاره به اینکه این سه بازیگر از اقوام مختلف (آذری، لر و گیلک) بوده‌‌اند، افزود: هیچ‌گاه کسانی که خود از اقوام مختلف هستند، به خاستگاهی که به آن تعلق دارند توهین نکرده و نمی‌کنند. این سه بازیگر و مجری برنامه کودک حدود ٢٤ سال است که در برنامه‌های مختلف تلویزیون برنامه اجرا کرده‌‌اند و نوع فعالیت آنها و ارتباطی که با مردم برقرار کرده‌‌اند، نشان می‌دهد که هیچ‌گاه قصد جسارت به قوم و لهجه‌ای را نداشته و ندارند و در برنامه‌های آموزشی خود با اجرای نمایش، ترکیبی از گویش و لهجه‌های مختلف را ارائه کرده‌اند. تهیه‌کننده این برنامه افزود: با این حال اگر لازم باشد من بارها و بارها از مردم آذربایجان عذرخواهی می‌کنم و اگر هم سوءتفاهمی پیش آمده، سهوی بوده و هیچ عمد و غرضی در کار نبوده است. حمید گلی از بازیگران برنامه تلویزیونی فیتیله در گفت‌وگو با «شرق» با اشاره به اینکه از ٢٤ سال فعالیت در رسانه ملی، ١٤ سال از آن در برنامه زنده فیتیله گذشته است، گفت: در یک برنامه زنده طبعا لغزش و خطاهایی وجود دارد و غفلت ما در برنامه اخیر فیتیله نیز باعث شد متوجه اشتباه به‌وجودآمده شویم و از مردم عذرخواهی کنیم.

توقف پخش «زنده» برخی برنامه‌های تلویزیونی؟

اتفاقات چند روز اخیر در سیما باعث تجدیدنظر مسئولان این رسانه در برنامه‌سازی‌شان شده است. علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما در تازه‌ترین اظهارنظرش اعلام کرد پخش برخی برنامه‌های تلویزیونی دیگر به صورت «زنده» نخواهد بود. پورمحمدی گفت: «آیین‌نامه‌ها را طوری تغییر می‌دهیم که دیگر این‌گونه موارد تکرار نشود».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • malii

      مردم دیگه شورشو درآوردن بس کنین دیگه اه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو خدا شفات بده.

    • مریم

      کسانی که دست از اعتراض برنمیدارن انگار نعوذبالله خودشون خدا هستن و خطا نمی کنن!!!! عموهای فیتیله بیشتر از بیست ساله که برنامه می سازن ما و بچه هامون بیننده این برنامه ها بودیم و هستیم تا حالا به کسی توهین کردن؟ بی ادبی در برنامه بوده؟؟ منصف باشیم!
      اصلا به فرض اینکه این برنامه بار آموزشی نداشت و بی ادبی بود حالا به صرف اینکه از یه لهجه استفاده شده هموطنان ترک نباید به خودشون بگیرن! از همه لهجه ها در این برنامه استفاده میشه
      امیدوارم سوءتفاهم ها رفع بشه به نظرم این همه جنجال اصلا منطقی نیست عموهای فیتیله ای همیشه در امور خیر پیشقدم بودن و سال های زیادی زحمت کشیدن نباید نادیده گرفته بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدوارم تو دیگه نظر ندی.

    • بدون نام

      اصلا" در این برنامه به کسی توهین نشد!
      خدا شاهده وقتی بچه هام شنیدند قراراه فتیله پخش نشه چه آهی کشیدند!
      با خیلی از اقوام و لهجه ها در برنامه ها شوخی می شود ولی نمی دانم چرا باید یک قوم خود را برتر بداند و اینهمه علم شنگه به پا کند و ....

      پاسخ ها

      • هموطن آذری

        اولا شوخی باتوهین فرق میکنه ثانیاتوکه برای بچه ات که برای عدم پخش برنامه ناراحت شده دلواپسی چرابرای ناراحتی میلیونهاهموطن ناراحت نیستی؟ضمن اینکه ماهم ازسوئ استفاده گروه نفاق درداخل وخارج کشوردل خوشی نداریم وبه همان اندازه ای که ازدیدن این برنامه آزرده خاطرشدیم ازرفتارسوئ استفاده کنندگان هم ناراحتیم

    • آتروپاتکان

      یه دیوونه یه سنگ و می اندزه تو چاه هزار تا عاقل نمی تونن در ش بیارن!!!!!!!
      آقای مسلمیه عزیز شما خودتون این بلوا رو به پا کردین الانم تروخشک به پای هم می سوزنننن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملت بی جنبه!

    • ناصر

      هنوز اینها رو دار نزدن؟آخه به ترکها توهین کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دار کافی نیست.

      • بدون نام

        نه آدمایی مثل تو روباید دار زد تا تو کاری که بهشون مربوط نیست فضولی نکنننننن

    • بدون نام

      خوب حالا انگار چی شده اینا فقط نیتشون شاد کردن مردم بوده بابا از پیامبراکرم (ص) الگو بگیرید که وقتی حتی روی سرشان خاکستر ریختند ایشان به مسجد رفتند وبرای آنها دعا کردند. خیلی شلوغش میکنند.

    • مریم

      بابا جم کنین خودتونو چه توهینی شده؟این همه تو سریال پایتخت طنز بازی میکردن با لهجه مازندرانی کجا ما مردم مازندران اعتراض کردیم؟اون قسمتی که نقی غذای حیوانات خانگی رو به سفارش ارسطو میخوره خود ارسطو هم دو بسته خورده بود ماها اعتراض کردیم؟

    • تبریز

      این بار اول نیست که به قوم بزرگ آذری زبانها توهین و بی احترامی می شود. همین دیروز بود که عوامل روزنامه ی ایران این کار زشت و سخیف را با آذری زبانها انجام داده بود.پس نگویید این کار غیر عمدی بوده و ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی دیگه این قوم بزرگ!!!!!!خودشو جدی گرفته جمع کنید این لوس بازیها را

      • بدون نام

        قوم آذری زبان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ملت تورک در آذربایجان نه قوم آذری زبان به این نظرت منفیییییییییییی

      • شهرام

        تورک فقط توی ترکیه س آقا پسر اونم ترک نوشته میشه نه تورک !!! از اسم استان آذربایجان مشخصه که مردمش هم آذری هستند نه ترک ترکیه - همین کینه و عداوت شماهاست که مردم رو برای اعتراض مصمم میکنه - مگه مردم بختیاری برای پخش یک سریال راهپیمایی نکردن که سریال قطع شد و دیگه هم پخش نشد ؟ مگه مردم مازندران شکایت نکردند منتها مسوولین توضیح دادند بهشون ضمنا انقدر نسبت به خوبیهای مردم مازندران و سنت هایشان گفته شده بود که مردم خودشون منصرف شدند - شما در هر رده شغلی و اقتصادی رو نگاه کنید در راسش یک آذری زبان هست چرا یک برنامه خوب در موردشون ساخته نشده ؟

      • بدون نام

        شهرام خان چرت گفتی !اونوقت وقتی می گیم خراسانی یعنی مردمش خراسانی حرف می زنن؟
        یا وقتی می گیم خوزستانی اونوقت یعنی خوزستانی حرف می زنن؟
        ایران چن بخش خراسان وخوزستان و آذربایجان
        که هر کدومشون زبان خودشون و دارند مثل عربی و تورکی بقیه هم لحجه ای از فارسی

      • بدون نام

        شهرام جان دلبندم! تو با این بیسوادیت گند زدی به کل سایت!

    • سحر

      آقا انسان جایزالخطاست یعنی چه این خطاشون به این همه خوبی و زحماتشون در. حالا چی شد مگه گناه کبیره که نکردن. حقشون این نیست این نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جایز الخطا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی اجازه خطا کردن و خدا بهشون داده؟

      • بدون نام

        انسان جایز الخطاست؟! یعنی ما انسانها حیوونم که اجازه خطا داشته باشیم؟!

    • بدون نام

      در این موقعیت نباید کاری انجام شود که قومیت ها را با هم درگیر کنند

    • بدون نام

      اگه فیتیله ای ها 20 ساله مردم رو میخندونن شهرت و پولشو گرفتن .قرار نیست موضوع برنامه شون تموم بشه بشینن به ملت توهین کنن .کار اونا خیلی حساسه چرا ؟چون دارن با بچه کار میکنن .صدا سیما جای آزمون و خطا نیست یک اشتباه مثل تصادفی میمونه که قطع نخاع شده . بازگشت به کار اینها توهین دوباره به آذری هاست.

    • بدون نام

      ضمن احترام به هموطنان ترک زبان، کمی ظرفیت و تحمل را از آبادانی ها و شیرازی ها یاد بگیرن. جناب خان و آقای همساده که معرف حضور همه هستند. این غیرت نیست، هموطن آذری، این جهالت است. ببخشید ا

      پاسخ ها

      • پیمان

        باید تاوان سنگین بدهند

      • شبسترلی

        اهههههههههههههه ظرفیت را از این یاد بگیرین از اون یاد بگیرین حالم و به هم زدینننننننننننننننننننننن٬اصلا شما ها اند ظرفیتین و ما بی ظرفیت پس به ما کاری نداشته باشین !!!!!!!!!!!ما به هر کس که بهمون توهین کنه سخت واکنش نشون می دیمممممممممم

      • سعید

        سلام.دوست عزیز جناب خان و آقای همساده هیچ وقت به هیچ قومیتی توهین نکردن.اما این آقایان واقعا کارشون زشت بود

      • تورک

        [این جهالت است. ببخشید ا]
        جاهل تویی با همه فک و فامیلت و همه اجدادت.
        از طرف یه تورک.

      • اهرلی

        جناب شبسترلی خیلی خوب نوشتید.

    • من و خود من

      خدا خوبی و بدیها رو در ترازو قرار میده و قضاوت میکنه
      کاش مردم هم کمی یاد خوبیهای فتیله ایها می افتادن و بعد اینقد بدی رو بزرگ میکردن
      حقا که ما مردم ایران خوبی ها رو روی شن مینویسیم و بدی ها رو روی فلز حک میکنیم
      اسلام دین مهربانیست کاش کمی با هموطنامون مهربانتر باشیم
      کاش جنبه شوخی و طنز داشتیم کاش این غیرت رو برای جاهای مناسبتری بکار میبردیم نه یه برنامه طنز

    • سودابه

      دیگه شورش را در آورده اند البته از قدیم گفتند به مرده هم اگه زیادی رحم کنی کفنشو خراب میکنه،بو فوبیال میبازند قشقرق راه میندازن که ما فکر کردیم اون یکی باخته ما بد بازی کردیم ،همه ازشون عذر خواهی میکنن،خودشون با خودشون شوخی میکنن شر به پا میکنن بابا جمع کنید این بساطتونو ،درد اصلیتون چیه اونو بگید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سودابه سوخت آتش نشونی روخبرکنین

      • سودابه

        تو نظر ندی کسی نمیگه که حرف زدن بلد نیستی

      • بدون نام

        درد بی شوهریه؛ با آتش نشونی حل نمیشه!

      • جعفر

        تو دیگه زیادی از خود راضی هستی و سعی کن به خودت توجه کنی که ببینی از خودت چیزی در چنته داری؟

    • بدون نام

      باید عوامل سریال مضخرف پایتخت محاکمه بشن ، نه این بنده خداها

    • بدون نام

      اوهووووو ما نمی دونم واکنش نشون میدیم و باید تاوان سنگینی پس بدن و.... بیاین برین کشکتونو بسابین بابا. اگه می تونید جلوی این همه جک و پیام و این حرفا واکنش نشون بدید.

    • حسین رسولی

      برای عمو فیتیله ای های غمگین این روزهایمان



      در تمام سالهای طولانی که خنده را به لب ما و بچه هایمان نشاندید، کسی برای تقدیر از شما بیانیه ای صادر نکرد.
      هر چه برای خوشحالی بچه ها، خاک صحنه خوردید و زیر پروژکتورهای داغ استودیوها خیس عرق شدید،
      هر چه به کودکان سرزمینم، در قالبهای شاد و متنوع، از خدا و دین و اخلاق و انسانیت و آزادگی و جوانمردی و وطن دوستی آموختید،
      هر چه بخاطر لبخند معصومشان، لباس نوزاد و پیرزن به تن کردید، گاو و الاغ و مرغ و خروس و سگ و گربه و ... شدید،
      کسی از شما قدردانی نکرد، به چشم کسی نیامد.
      در سفرهای دور و دراز از جاده های صعب العبور به مناطق محروم، برای نوازش و تشویق کودکان مستعد اما محروم و بی چیز،
      کسی همراهتان نشد.
      نجات آن اعدامی اهل بم، بخاطر نامه ای که دختر هشت ساله اش برایتان نوشته بود و دوندگی های شما را کسی ندید.
      دلجویی تان از خانواده های داغدار بچه های قربانی در آن ورزشگاه لعنتی که دلیلی جز سوء مدیریت مسئولین و مدیران مربوطه نداشت،
      حضور مداومتان در آسایشگاه بچه های معلول ، کودکان سرطانی، اهدای خون ، برنامه های کوچک و بزرگ نیکوکاری،... هیچکدام از اینها چیزی نبودند که به چشم مسئولین و ایضا، بسیاری از ما مردمان این آب و خاک بیاید و تحسینی و تشکری را بدرقه ی خستگی هاتان کند...

      اما، تنها یک اشتباه کافی بود تا سیل پیامها و لعن و نفرین ها و خط و نشان کشیدن ها را به سویتان سرازیر کند،
      رگ غیرت و تعصب قومی و نژادی را ، بر گردن جماعتی برآورد و سیل جمعیت را به خیابانها بکشاند،
      سوژه ی طراز اول بحث گروههای مجازی و بهانه ی انتقام کشی اهل سیاست و صاحبان قدرت شوید،
      و پذیرش اشتباه و عذرخواهی صادقانه تان را هم نه کسی ببیند و نه کسی بشنود و نه کسی بپذیرد...
       
      من نگران شما هستم، عموهای دوست داشتنی فیتیله ای!
      اگر چه فرزندان من دیگر آنقدر قد کشیده اند که کمتر پای برنامه تان بنشینند،
      و خودم آنقدر این روزها گرفتار شده ام که کمتر بیاد آورم که؛
      نظاره ی عمیق ترین شادی ها و قهقهه ی کودکانم را ، حین تماشای فیتیله ی زیبای شما تجربه کرده ام!
      که بهای این خاطره را، سپید شدن موی شما پرداخته،

      دستتان را می بوسم
      و دعا می کنم در این روزهای سخت، در روزگاری که خطای انسان جایزالخطا را کسی برنمی تابد،
      و تاوان تعصبات و انتقام کشی ها را ، نه مدیران صاحب قدرت، که همان اهالی هنر و اندیشه ی زیردست و خاک صحنه خورده می پردازند،
      که رسم مروت و انصاف از میانمان رخت برنبندد،
      و ما و بچه های ما را از ادامه ی حضورتان در قاب تصویر محروم نکند...

    • بدون نام

      تویی که میگی یعنی خدا اجازه خطا کردن و بهشون داده؟! خودت تا حالا خطایی نکردی؟ خودت تا حالا حرف نسنجیده ای از دهنت بیرون نیومده. نه آخه فرشته ای

    • علی

      مردم واقعا بی جنبه ان فیتیله ها این همه زحمت کشیدند این شدعاقبت یا جواب زحماتشون ...ان شاءالله عاقبت به خیر شن

      پاسخ ها

      • ترک

        آره ما بی جنبه ایم. از این شوخی های مرخرف با ما نکنید.

    • بدون نام

      اقای حسینی احسنت!!!!!!هزارن مثبت نثار متن زیبای شما!!!ولی حیف که اینجا ایرانه!!! کسی قدر شناس نیست!!

    • بدون نام

      اقای حسین رسولی احسنت!!!!!!هزارن مثبت نثار متن زیبای شما!!!ولی حیف که اینجا ایرانه!!! کسی قدر شناس نیست!!

    • علی

      والله شما چقدردردرگاه خدا خطای بزرگی کردید و خطای خودتان را با خطای عمو فتیله ها مقایسه کنید بعدا خجالت بکشید بس کنید این مسخره بازیها را و تعصبات بی خودی را.

    • nader

      اگه اونهایی که معترض هستند خیلی مردن و میفهمن بیان من بگم که توهین به یک ملت خیلی بالاتر ار شوخی با یک لهجه است

    • farhad

      ما ترک هستیم هر وقت تونستین متوجه شین نظر بدین شما حق تظر دادن هم ندارین

    • کوروش

      اون موقع که اکبر عبدی به هموطنان عرب با کمال بی شرمی توهین کرد. هموطنان آذری ناراحت نشدند ،و در محکومیت این توهین چیزی نگفتند، حالا که تو یک رسانه ملی بهشون توهین شده به زمین و زمان گیر می دن . از قدیم گفتن چیزی که برای خود می پسندی برای دیگران به پسند و چیزی که برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند. امیدوارم صدا وسیما به تمام قومیت های ایران زمین از آذری ،لر، فارس ،گیلک ، عرب ، بلوچ،مازندرانی ، ترکمن ، کرد، بختیاری ، بندری ، سیستانی ، احترام بگذاره و وسیله بی احترامی به آنها نباشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه ما ترکا نماینده سایر اقوامیم که ازشون دفاع کنیم؟! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      عمدی بودن یا سهوی بودن خطا که موجب بخشش خطا نمیشه.

    • بدون نام

      بابا هر کاری که کردن حالا دیگه متوجه شدن.چرا اینقدر قضیه رو کش دار می کنید؟
      بی دلیل نیست برای ترکها جوک میسازن.علتش همین رفتاراشونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونایی که برای ما جوک میسازند غلط کرده اند با تو.

    • pouya

      بخشش؟؟؟؟؟هههههههه شما توهین کنین ما بخشش؟؟؟؟؟

    • مهدي

      باهمه احترامي كه به مردم غيور آذربايجان دارم خدا وكيلي ديگه ول كنيد بعدش هم معذرت خواست شما ديگه ول نميكنيد!

    • بدون نام

      هر کی فکر میکنه فیتیله کار بدی نکرده یه عکس از خودش در حالیکه
      با فرچه دستشویی دندوناشو میشوره بگیره
      بفرسته.

    • رضا

      اولا شماکه اینقدر به آذری و ترک بودن افتخار میکنید برید یکم مطالعه کنید که آذر نیای پارس زبانها است تو مملکتی که به اتحاد در برابر دشمنانش احتیاج داره اینقدر نفاق به راه نیندازید ترک لر عرب کرد بلوچ معنا ندارد در سرزمین یکدلیها جانم فدای ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما ترکیم و زبانمون ترکی. این کلمه آذری رو از کجات درآوردی؟!

    • حسین

      با عرض سلام همین قدر که اینها حدود چندین سال باعث خوشحالی بچه های مان شدن و بزرگان ما با آنها خاطره دار ند یک اشتبا ه سهخوی رخ داده است نمی توان آنها زیر هجمه قرا داد اگر بنا باشد این گونه شوخی ها اعتراض داته باشد ما شمالی ها باید از دست اند رکاران سریال پایتخت شکایت کنیم که ما مازندارنها را توهین می کردند تازه از آنها تقدیر هم شده است اینقدر لوث بازی در نیارند

    • شهاب

      سلام بر همه دوستان اولا اشتباه وفتي تکرار شود عمدی در کار است دوما ربانی بنام اذري نداریم ما ترکیم ترک سوم چطور در سیستمی که ساعتها روی کوچکترین صحنه های فبلمهاي خارجی کار می شود که مبادا زیر گلوی بانوی اجنبی دیده شود. چنین موضوع موهنی کنترل نمی شود و ملت غیور ترک مورد تار قرار میگیرد شاید هم توهین به اقوام جز پیامهای سانسور نيست

    • حمزه

      دست های پشت پرده باید شناسایی شوند که این افرادموجب ازبین رفتن وحدت ملی میشود و ما را به من تبدیل می کنند تا به اهداف پلید خود برسند زنده باد ایران

    • حقویردی بازه

      با سلام بنظر من با جلوگیری از پخش زنده مشکل حل نمیشود بلکه بایستی با برگزاری کلاسهای بازآموزی ویادآوری نکات نفاق افکن وبالا بردن افکارفرهنگی دست اندرکاران برنامه های پخش زنده وبالابردن دقت ونظر آنها از بوحود آمدن برنامه های مخرب واهانت آمیز جلوگیری کرد

    • بدون نام

      عموهای فیتیله برای همه بچه های دیروزکه پدرمادرهای امروزخیلی خاطره داریم.وبعضی مواقع بالهجه های غلیظی هم ازهرقومی استفاده کردین.شایدخیلیهاهم ناراحت شدن ازلهجه شما.امااماآن روزبرنامه شماخیلی بدوتوهین آمیزبودولهجه مورداستفاده هم اگه فارس.لر.کردی.یاغیره هم بودبازهم فرقی نمیکرد.چون آیتم
      وشوخی بدی بود.من برنامه رادیدم.بنظرم شما مقصرنیستیدچون مثل همیشه برنامه خودتان اجراکردین
      مصراصلی کسی است که این آیتم نوشته وقبل ازپخش بازبینهای برنامه بی دقتی کردن اجازه اجرای آیتم رادادن.
      شماعموها.دراین سالهاآنقدرکارهای خوب انجام دادین.وبارفتن به پیش بچه هایی که بیماربودن وبادیدن شماعزیزان دلشان شادشده وکارهای خیردیگه ای که کردین
      وبارفتن به شهرهای دور.نزدیک بازدیدازیتیم خانه هاواجرای برنامه برای آنهاوتلاش شمابرای عفوبخشش اعدامی بخاطردوتابچه اش که یتیم وبی سرپرست نباشن
      وکارهای خوب دیگه مردم ایران وبچه هاشمارادوست دارن
      وبچه های من ناراحت هستن ازاجرانشدن فیتیله.
      ولی بایدکسی که مقصرومسول چنین برنامه بزرگی است
      ودقت نکرده برکنارشده اند.بایدازاین ببعدجلوی چنین آیتمهایی رابگیرن تاموجب رنجش هیچ قومی ایرانی نشود.,عموهای فیتیله هم بدانن که مردم بزرگ وغیرتمند آذری زبان دل رحم بخشنده هستن.واین شامل کل مردم باغیرت ایران میشود.یاشاسین آذریلر و آذربایجان وایران
      چوایران نباشد تن من مباد.درودبرایران وایرانی
      هم وطنلر ایسترم خاطرییزه.شادیاشایین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج