نحوه پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو
در حالی این تصور در بین متقاضیان تسهیلات جدید خودرو ایجاد شده که به مانند وامهای قبلی این حوزه، طرف قرارداد آنها بانکها خواهند بود که در وام ۲۵ میلیون تومانی روند به گونهای دیگر است و بانکها و خریداران هیچ ارتباطی با یکدیگر نخواهند داشت.
در حالی قرار است پرداخت تسهیلات خودرو تا چند روز دیگر و بنابر وعده قبلی رییس کل بانک مرکزی از نیمه دوم آبان ماه شروع شود که البته هنوز جزئیات آن به طور کامل اعلام نشده است، یکی از مدیران ارشد بانکی در این رابطه به ایسنا توضیحاتی ارائه کرد.
بنابر آخرین شرایط تعیین شده- که ممکن است تغییر نیز داشته باشد- متقاضی خرید خودرو با مراجعه به خودروساز ابتدا ۲۰ درصد مبلغ خودرو را به طور نقد در اختیار شرکت مربوطه قرار میدهد و ۸۰ درصد مابقی در قبال دریافت چک طی ۷ سال و با سود ۱۶ درصد قسط بندی میشود.
در این حالت خودروساز اسناد فروش یعنی چکهای دریافتی را جمعآوری و به بانک طرف قرارداد ارائه میکند تا در مقابل فروش اقساطی که خود انجام داده مبلغ نقد دریافت کند. بنابراین مجموع مبلغ ارائه شده به بانک از سوی خودروساز با سود ۱۶ درصد تنزیل میشود یعنی ۱۶ درصد کل مبلغ که همان ۸۰ درصد باقی مانده قیمت خودرو است از آن کسر شده و مابقی در اختیار خودروساز قرار میگیرد.
از سویی دیگر خریدار نیز که خودرو را با پرداخت ۲۰ درصد نقد خریداری کرده، باید ۸۰ درصد مانده را با سود ۱۶ درصد با چک پرداخت کند که در این حالت یا مبلغ به حساب خودروساز وارد شده و شرکت مربوطه اقساط را به بانک پرداخت میکند و یا چکهای دریافتی خودروسازان در اختیار بانک قرار می گیرد و در زمان مقرر اقساط واریز میشود که تعیین هر یک از این شرایط، تضمین پرداخت را نیز مشخص خواهد کرد که هنوز جزئیاتی از ضمانتنامه اعلام نشده است.
اما با توجه به بهای تمام شده پول در بانکها و فاصله نرخ سود ۱۶ درصد با نرخهای فعلی سود، بانک مرکزی نیز خط اعتباری با نرخ سود ۱۴ درصد در ازای منابعی که به خودرو سازان داده شده است در اختیار بانکها قرار میدهد که حدود دو درصد کمتر از تسهیلاتی که بانکها در اختیار خودروسازان قرار میدهند خواهد بود.
در این شرایط اگر گیرنده تسهیلات کل وام ۲۵ میلیون تومان را دریافت کند باید در یک دوره هفت ساله هر ماه با پرداخت حدود ۴۹۵ هزار تومان قسط، تسهیلات دریافتی را برگرداند. در عین حال که وام ۲۵ میلیون تومانی در پایان دوره با مجموع ۴۱.۷ میلیون تومان یعنی سود ۱۷ میلیون تومانی تسویه می شود.
وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو که در قالب بسته رونق اقتصادی دولت در دوره شش ماهه پیش رو اجرایی میشود، قرار است به تمامی اقشار تعلق گرفته و محدوده خاصی ندارد. در عین حال که خودروهای فرسوده، تاکسیها و اتومبیل های کرایه را نیز شامل میشود.
نظر کاربران
دولت یا خودرو سازان فکر کردن با دادن وام میتونن سر مردم کلاه بزارن ولی مردم همچنان به کمپین نخریدن خودرو صفر ادامه میدن تا پایین اودن قیمت خودرو و بالا رفتن کیفیت
سلام
واقعا جاي تاسف داره چرا به جای وام خرید خودرو که ضرورتی نداره وصرفا حمایت از خودرو سازان هست این منابع به سمت ازدواج جوانان سوق داده نمیشه.
ازدواج مهمتره یا خرید خودروی گران بنجل؟
مونده فقط از دست بانک فرش زیر پا رابفروشیم بسه عمو مردم راسرکیسه کردید هر قدم میریم یه بانک ساختند شاید امار ان با مسکونی برابری کند مشکل مردم را حل کنید نه با سود با وام قرض الحسنه نه با ربا بخدا از خارجی بی دین خیلی چیزها میشه یاد گرفت تا مسلمون ربا گیر مشل گشا باشید
لعنت بر خودرو ساز داخلي
4ماهه ازشركت پارس خودرو انصراف دادهاو ولي پولم نميدهند اين ماه آن ماه ميكنند
با یک حساب ساده این رقم 18.7درصد است چرا دروغ میگند
ین ها بانک نیستند که ربا خانه هستند 5.000.000 وام از بانک گرفته ام 500.000 را مسدود گرده و 4.500.000 داده ماهی 208.000 قسط میگیره تا 36 ماه .......................... این کمال رباخواری هست
نخرید تا نابودی کامل خودرو سازان ببینیم تا کی میتونن به اسم مردم به خودرو سازان وام بدن
مردم گول نخورید اینا همه کلاهبردار و جنایتکارند که این کارها را می کنند
کسانی که با فرمولهای محاسبه کارمزد و اقساط آشنا هستند با محاسبه به این نتیجه میرسند که اگر 495 تومن برای 84 ماه(7سال) محاسبه بشه نرخ بهره بسیار به 19 درصد(18.73درصد) نزدیکه.از این طریق دولت دست در دست خودروساز چند کلاه سر مردم میذاره
1-خودروی بی کیفیتی که تولید میشه رو به فروش میرسونه آن هم با قیمتی گرانتر از قبل.
2-با بهره ایی که دریافت میکنه پول دو خودرو رو میگیره ولی یک خودرو میده(توجه شود به قیمت حاضر خودرو با قبل از افزایش)
3-دریافت کننده وام رو فریب میده.به این ترتیب که فکر میکنه وام 16 درصدی گرفته.در صورتی که وام تقریبا 19 درصد هست.
4-کمپین عدم خرید خودروی بی کیفیت و گران رو میشکنه.از این طریق هیچ کمپینی برای هیچ کالای بی کیفیت و گران تشکیل نمیشه.
لطفا مسئولان محترم سایت، مطلب رو چاپ کنند تا خوانندگان آن را در شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کنند.
ملت میگویند بابا این گاوه نر است بعد دولت مردان و لگن سازان ما میگویند نه گاو نر هم میشه دوشیدش.ول کنید از این کلاها دیگه سر ملت خودتون نکنید.وامتون بخورد بر سرتون با آن لگنهای آشغالی که تولید میکنید.ما نه وامی میگیریم و نه لگنی میخریم از ساخت داخل.خرید خودرو صفر داخلی و خارجی ممنووووووووع100%
التماستان میکنیم سرمان کلاه نگزاریدملت چه گناهی کرده که بایدبعناوین مختلف دوشیده شود
خودروی صفر نمیخریم
روزبخير،بنده ماشين خودم روفروختم و بااينكه پول خريد ماشين روداشتم ودارم بااين حال به كمپ نخريد خودروپيوستم وتاكيفيت وقيمت خودرومناسب اين مردم وخودم نباشه ماشين نمي خرم،وهمينجا ازمردم ميخوام ماشين صفررررررررررررنخررررررررررررررررررررررررررررررننننننننننننننننننننننننننننننخرييييييييييددددددددددددددد
دقت بغرمایید تقریبا" تمام ماشیتها داره قبمتشان پایین میاید. هنوز هم جا داره پایین بیاید. حوصله و تامل بفرمایید تا با قیمت مناسب ، ماشین مناسب حال خودتان را بخرید. درود بر شما هموطن
روزبخير،بنده ماشين خودم روفروختم و بااينكه پول خريد ماشين روداشتم ودارم بااين حال به كمپ نخريد خودروپيوستم وتاكيفيت وقيمت خودرومناسب اين مردم وخودم نباشه ماشين نمي خرم،وهمينجا ازمردم ميخوام ماشين صفررررررررررررنخررررررررررررررررررررررررررررررننننننننننننننننننننننننننننننخرييييييييييددددددددددددددد
با سلام
متاسفانه در کشور ما کارهایی که درآمد دولت را به همراه داشته باشد با سیاست کاری و ترفند بازی همراه می باشد آخر اتوموبیل به قیمت واقعی آن عرضه نمی شود که آدم لااقل دلش خوش باشد که بالاخره با تحمل 7 سال پرداخت قسط صاحب ماشین بشود و تازه کمپانی های اتوموبیل سازی ایران در سال های قبل آنقدر بدقولی نموده اند که اصلا نمی شود به آنها اطمینان کرد . اول باید اتوموبیل سازی در ایران از انحصار چند خودروساز که وابسته به دولت هستند در بیاید بعد واردات اتوموبیل هایی که قیمت آن نیز پائین باشد (اتوموبیل هایی که عامه مردم بتوانند بخرند) آزاد شود البته با گمرک پایین نه گمرک صد در صدی .
بعد تازه باید قراردادی بین خریدار و فروشنده منعقد شود که اگر خودروساز نتوانست خودرو را به موقع تحویل دهد 30 درصد قیمت خودرو جریمه شود به امید آن روز که مسئولین کمی به فکر قشر جوان باشند
من عقل دارم ماشین گران و بی کیفیت نمی خرم دولت با پول بیت المال از خودش حمایت می کنه نه تولید ملی اینها حمایت از سهام دولتی هاست واضح تر یک نوع رانت پنهانی در پوست تولید ملی است
اتوموبیل یک کالای لوکس و مصرفی است می شود با بودجه کم یک خودروی مدل پایین تهیه و استفاده کرده آن موقع نه نیازی به وام های کمر شکن با بهره ربا آلودشان است و در نهایت پس از اتمام اقساط دریافتی آیا تصور کرده اید که چه زیانی روی دست شما باقی خواهد ماند خودرویی که بیش از 50 میلیون تومان با حواشی هزینه کرده اید پس از 7 سال شاید به کمتر از 10 میایون تومان هم خریدار نداشته باشد . پس سعی کنید با عقل و شعور از بروز خسارت حتمی اقصاد خانواده خودتان را قربانی وسیله بی کیفیت و فاقد استانداردهای بین المللی نکنید . درود بر عاقلان کشور مان .