تندر ۹۰ در بازار جهانی چند؟
در حالی قیمت تندر ۹۰ تولید سایپا و ایران خودرو حدود ۴۰ میلیون تومان در بازار است که قیمت مدل خارجی این خودرو بسیار کمتر است.
قیمت مدل پیکاپ (وانت) این خودرو نیز در بازار داخلی حدود ۳۵ میلیون تومان است.
این خودرو بجز ایران در بسیاری دیگر از کشورهای جهان با عناوین مختلف تولید و عرضه شده است.
به گزارش کاربرند نیمز، قیمت این خودروی با کیفیت معمولی در بازار بینالمللی تنها ۶۵۰۰ دلار برابر با حدود ۲۱ میلیون تومان است.
این خودرو در ابتدا توسط واحد تولیدی رنو با نام داچیا در رومانی طراحی و تولید شد که هدف اصلی از تولید لوگان یا تندر ۹۰، تولید یک خودروی ارزان قیمت با کیفیت متوسط برای اقشار با متوسط درآمد کم یا متوسط بوده و هست.
رنوی فرانسه مالک داچیای رومانی است و تندر ۹۰ نیز با دیگر نام ها نظیر داچیا، رنو، لادا، و نیسان در کشورهای مختلف شناخته می شود.
داچیا لوگان دارای ۴ مدل است که شامل داچیا سواری،استیشن، پیکآپ (وانت) و ون میشود.
اولین دستگاه لوگان یا تندر ۹۰ در سال ۲۰۰۴ و در مدل سواری در رومانی تولید شد.
در سال ۲۰۰۷ تولید این خودرو در هند نیز آغاز شد و پس از آن نیز در مغرب، برزیل، ترکیه، روسیه، کلمبیا، آفریقای جنوبی و ایران نیز شروع شد.
این خودرو در دیگر کشورها با برندهای رنو لوگان، نیسان آپریو، ماهیندرا وریتو، تندر ۹۰، لادا لارگوس، نیسان NP۲۰۰، و رنو سیمبول معرفی و به فروش رسیده است.
این خودرو در کشورهای گوناگون در مدل ها و با موتورهای مختلف و بر اساس شرایط کشور مقصد به فروش رسیده است.
مدل های جدید این خودرو قیمت تا حدودی بیشتر دارند اما این خودرو به عنوان یک خودرو ارزان به بازار معرفی شد و همچنان ارزان محسوب می شود.
تندر ۹۰ در ابتدا در ایران نیز با هدف ارائه یک خودروی ارزان قیمت به بازار معرفی شد که تولید مدل E۰ با قیمتی به مراتب پایین تر نسبت به مدل های با آپشن های بهتر شاهدی بر این مدعاست اما با گذشت زمان تولید مدل های ارزان این خودرو در کشور به دلیل حاشیه سود کمتر برای خودروسازان متوقف شد و در حال حاضر تندر۹۰ به عنوان یک خودروی با قیمت بالا در میان خودروهای تولید داخلی شناخته میشود.
نظر کاربران
بفرمائید اگاه شویم ! کلاه به ای گشادی سرمان رفته وخبر نداریم !
مفت گرونه ال90
شبیه یخچال میمونه تا ماشین
واقعا کسی که میره 45 تومان میده ال90 می خره چی توو سرشه؟
شما بگین
واقعا اين صنعت خودروسازي نياز به حمايت دارد؟!
در ايران به خاطر برخي شرايط از جمله هزينه نيروي انساني و هزينه انرژي پايين ميبايست قيمت خودرو پايين تر از ساير كشورها باشد ولي متاسفانه قيمت اين خودرو ميبايست 70% بيشتر از ساير نقاط دنيا باشد.
آن هم براي خريد از كارخانه بايد آن پيش خريد كنيم و منتظر باشيم تا با 70% گرانتر آن را در آينده تحويل بگيريم
واقعا بايد به مديريت شركت هاي خودروساز تبريك گفت! و واقعا مستحق و سزاوار حمايت هستند!
لعنت به این خودروسازان که فقط منفعت خودشونو میبیینن و خون مردم بدبختو تو شیشه کردن.
خودروسازان ،ننگتان باد . حرامتان باد.
پاسخ ها
خودرو ساز گناهی نداره کسی از پول مفت بدش نمیاد که ما مقصریم ....
به قول حسيني وزير اقتصاد دولت قبل تا وقتي همه چيز تو اقتصاد شفاف سازي نشه اوضاع درست نميشه بايد معلوم بشه چرا خودرو انقدر گرون عرضه ميشه و چه نهادها و سازمانهايي از اين صنعت پول ميگيرن
ساده تر از مردم ايران نيست.نيسسسسسسسسستا