انتقاد پلیس از ورود مازراتی به ایران
رییس پلیس راهور کشور در اظهارنظر صریحی از ورود خودروی مازراتی به ایران انتقاد کرد و گفت این خودروی چندصد میلیونی مجوزهای ورود را گرفته اما پلیس تاکنون آن را شماره گذاری نکرده است.
روز گذشته هم از این قاعده خبرهای خودرویی مستنثی نبود اما با این تفاوت که گوینده رییس پلیس راهور بود و شنونده، واردکنندگان خودروهای مازراتی. رییس پلیس راهور کشور در اظهارنظر صریحی از ورود خودروی مازراتی به ایران انتقاد کرد و گفت این خودروی چندصد میلیونی مجوزهای ورود را گرفته اما پلیس تاکنون آن را شماره گذاری نکرده است.
ماجرا چیست؟
سردار مومنی، رییس پلیس راهور در خلال صحبت های خود درباره آمار تصادفات رانندگی و... به بحث خودروهای وارداتی نیز وارد شد. به گزارش خبرگزاری مهر رییس پلیس راهور درباره واردات خودرو «مازراتی» و شماره گذاری آن از سوی پلیس گفت: این خودروی چندصدمیلیونی مجوزهای ورود را گرفته است اما پلیس تاکنون آن را شماره گذاری نکرده است. برای ما نیز جای سوال است که در سال تولید ملی که برخی افراد خواستار شماره گذاری خودروهای بدون کیسه هوا و ترمز ضدقفل هستند، چگونه تمامی مراحل ورود یک خودرو چندصد میلیونی به کشور انجام می شود؟ ورود این خودروی گرانقیمت در سال تولید ملی چه دغدغه ای را از مردم رفع می کند؟
برای حمایت داخلی؟
در اردیبهشت ماه شاهد بودیم که بهروان سرپرست سازمان لیگ گفته بود با استناد به نامگذاری امسال به نام سال «تولید ملی، حمایت از سرمایه و کار ایرانی» سبب شد فدراسیون فوتبال حضور دروازه بان خارجی را نه تنها در لیگ برتر بلکه در لیگ دسته اول هم منع کند.
این صحبت ها اعتراض های بسیاری را برانگیخت به طوری که رویانیان مدیرعامل پرسپولیس در جواب گفته بود سال تولید ملی را با این مساله که دروازه بانان خارجی به دلیل حمایت از سرمایه ایرانی نباید در لیگ برتر بازی کند، سبک نشمارید.
چطور می توانیم بازیکن خارجی و سرمربی خارجی بیاوریم اما دروازه بان خارجی نه؟ نکته جالب هم اینجاست که همین قانون چندی بعد لغو شد.
به ماجرای خودروهای وارداتی مازراتی هم می توان از همین زاویه نگاه کرد. مطمئنا حمایت از کارخانه های داخلی و تولید ملی باید در برنامه ریزی های کلان کشور قرار گیرد اما آیا واردشدن یا نشدن چنین خودروی لوکسی آن هم به تعدادی محدود، تاثیری در فروش خودروهای تولیدی کشور دارد؟
آیا بهتر نیست به جای تمرکز بر واردات چندین خودروی وارداتی که حتی یک درصد از بازار ایران را در اختیار ندارند، روی تولیدات داخلی خود سرمایه گذاری ویژه به عمل آوریم؟ مطمئنا تولید خودروهای داخلی با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر اهداف سال تولید ملی را بهتر محقق می کند و باعث رونق تولیدات ملی بیش از پیش می شود.
نظر کاربران
چه بد شد اگه نشه مازراتی وارد شه من دیوونه میشم من با ضرر پرایدم رو با تمامی آپشنهاش میخواستم بفروشم یه مازراتی ارزون جاش بخرم.!!!!!آخه چند نفر توان خرید این ماشین رو دارن؟؟؟؟ سردار مومنی خیلی متشکر میشیم بجای جلوگیری از شماره گذاری مازراتی از شماره گذاری نیسان وانت جلوگیری کنید که قاتل جون مردم شده .من از تریلی 18 چرخ نمیترسم از این نیسانها وحشت دارم.
دمت گرم
این راننده نیسان ها انگار جاده فقط برا اینا هستش
من هم موافقم ما برای تولید خود رو داخلی مشکل داریم چرا باید خود رو خارجی وارد کنیم؟!
پاسخ ها
خیلی جالبه بدون هیچ فکری فقط نظر میدی!!!!!!!!
آخه یکی نیست بگه سردار ، از اون ور میگی ماشین های ایرانی بی کیفیت هستن فلان بعمان فی حصار ندارن ، از اینور میگی مازراتی نیارید چه احتیاجه بهش ، خودروی وطنی خوبه !!! تکلیفشون با خودشونم معلوم نیست .
باشه سردا من مي خواستم مازراتي بخرم ولي حالا مي رم تيبا مي خرم...
مازراتي بهتر هست ولي تيبا هم خوبه..