اعلام میزان آلايندگی خودرو های داخلی
براساس آمار منتشر شده ميانگين منو كسيد كربن منتشر شده از خودروهاي داخلي در سال ۱۳۹۰ معادل ۰.۹۸ گرم بر كيلومتر بوده كه از حد مجاز استاندارد يورو۲ كه ۲.۲ گرم بر كيلومتر است، فاصله زيادي دارد
براساس اعلام شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، در حال حاضر كليه خودروهاي توليد داخل شرايط احراز استاندارد يورو ۲ را داشته و از ابتداي سال جاري نيز تاكنون آماري مبني بر موفق نبودن خودروهاي توليدي در آزمونهاي آلايندگي سطح استاندارد يورو۲ مشاهده نشده است.
براساس آمار منتشر شده ميانگين منو كسيد كربن منتشر شده از خودروهاي داخلي در سال ۱۳۹۰ معادل ۰.۹۸ گرم بر كيلومتر بوده كه از حد مجاز استاندارد يورو۲ كه ۲.۲ گرم بر كيلومتر است، فاصله زيادي دارد. اين در حالي است كه حد مجاز استاندارد يورو۴ براي آلاينده منوكسيد كربن يك گرم بر كيلومتر است.
جالب اينجاست از همين حالا كه هنوز استاندارد يورو ۴ اجرايي نشده، خودروهاي داخلي تقريبا در بخش انتشار آلاينده منوكسيدكربن موفق به انطباق با استاندارد شدهاند.
در زمينه انتشار دو آلاينده ديگر يعني اكسيدهاي نيتروژن و هيدروكربن (ذرات معلق) نيز طبق اعلام، وضعيت خودروهاي داخلي بهتر از حد استاندارد هستند.
در استاندارد يورو ۲ ميزان مجاز مجموع انتشار اين دو آلاينده حدود ۰.۵ گرم بر كيلومتر بوده كه خودروهاي ايراني در سال گذشته ميانگين ۰.۲۹۵ را در اين زمينه كسب كردند.
بررسي درباره ميزان پايين آلايندگي خودروهاي داخلي در حالي منتشر شده كه در كشورهاي پيشرفته انتشار آلاينده دي اكسيد كربن معيار را به عنوان معيار اصلي آلايندگي خودروها محاسبه ميكنند.
قرار است ظرف روزهاي آينده گزارشي نيز درباره وضعيت انتشار دي اكسيد كربن خودروهاي داخلي منتشر شود كه پيشبيني ميشود وضعيت صنعت خودروسازي ايران در اين حوزه تعريف چنداني نداشته باشد.
ارسال نظر